SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polpharma wydłuża płatności do 120 dni. Firmy marketingowe szykują się do procesu

Organizacje marketingowe SAR, OFBOR, SMB i ZFPR protestują wobec decyzji Polpharmy o wydłużeniu do 120 dni terminu płatności podwykonawcom z branży reklamowej. Oceniają to jako bezprawne działanie i zapowiadają wystąpienie na drogę sądową.

W komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Związek Firm Public Relations oraz Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku informują - powołując się na sygnały dochodzące z rynku - że Polpharma nie tylko wydłuża terminy płatności do 120 dni, lecz także uzależnia od zgody na ten warunek udział podwykonawców w swoich kolejnych przetargach.

Organizacje wyrażają zdecydowany sprzeciw wobec takich praktyk, podkreślając, że są one bezprawne. - W naszej opinii wydłużanie terminów płatności powyżej 60 dni jest niezgodne z zasadami współżycia społecznego, ideą odpowiedzialnego biznesu, a także z obowiązującymi przepisami prawa - stwierdzają, wyliczając, że takie działania naruszają ustawę o terminach zapłaty w transakcjach handlowych oraz stanowią nadużycie pozycji dominującej i czyn nieuczciwej konkurencji (łamiąc tym samym ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów).

Stowarzyszenia informują, że już pod koniec grudnia ub.r. przesłały swoje stanowisko Polpharmie i zaproponowały spotkanie w celu omówienia spornych kwestii. Jednak firma przez miesiąc nie zareagowała. - Nasze zaproszenie do rozmowy w celu wymienienia się racjami obu stron oraz wspólnego poszukania optymalnego dla wszystkich zainteresowanych rozwiązania nadal pozostaje aktualne - zaznaczają organizacje marketingowe.

Jednocześnie zapowiadają jednak, że jeśli Polpharma nadal nie będzie chciała z nimi rozmawiać, będą zmuszone wejść na drogę sądową, żeby w ten sposób jednoznacznie wyjaśnić, czy wydłużanie terminów płatności powyżej ustawowych 60 dni jest zgodne z prawem. Organizacje zleciły już kancelarii prawnej przygotowanie pisma przedprocesowego w tej sprawie.

- Jest to kwestia niezwykle istotna, gdyż w naszej ocenie tego typu nieuzasadnione praktyki uderzają w małe i średnie przedsiębiorstwa, stanowiące najważniejsze koło zamachowe polskiej gospodarki oraz dające miejsca pracy zdecydowanej większości zatrudnionych w Polsce - podkreślają stowarzyszenia.

W listopadzie ub.r. okazało się, że termin płatności firmom marketingowym z 60 do 90 dni wydłużył Unilever (przeczytaj o tym więcej). Organizacje z branży reklamowej zareagowały podobnym oburzeniem jak w przypadku Polpharmy, zapowiadając, że postarają się prawnie uregulować tę kwestię, tworząc kodeks dobrych praktyk dla marketerów (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Polpharma wydłuża płatności do 120 dni. Firmy marketingowe szykują się do procesu

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
buahahaha W Polsce zero zdziwienia, w krajach Zachodnich wielka debata publiczna.
odpowiedź
User
Ekspert
Złodziejstwo jakich mało

Czyżby potężne problemy finansowe polharmy i problemy z płynnością ?
odpowiedź
User
zzz
potezne problemy polpharmy, ktorej zmiana prezesa napewno nie wyszła na dobre
odpowiedź