Polsat i TVN wyprzedziły TVP1. Top 145 kanałów w Polsce

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w maju br. został Polsat, a na drugie miejsce awansował TVN. Na trzecie miejsce spadła TVP1. Ranking top 145 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku pierwsze miejsce należało do Polsatu, który awansował z drugiej lokaty. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak spadł o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję (z trzeciej) awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.

Z kolei z miejsca pierwszego na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).

Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z szóstej lokaty), którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

13. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zwiększył się o 13,74 proc. do 1,49 proc.

Na czele stacji muzycznych znalazło się Polo TV (w dół o 5,49 proc. do 0,86 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 13,24 proc. do 0,77 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 28,81 proc. do 0,76 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 18,75 proc. do również 0,76 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 14 proc. do 0,57 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/udzial-wielkiej-czworki-ponizej-40-proc-najslabsza-w-historii-ogladalnosc-tvp2 ##

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera też znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.).

Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., spadek o 27,84 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 20,42 proc. do 2,30 proc.). Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (+ 14,58 proc. do 1,65 proc.), muzycznych - Polo TV (- 16,78 proc. do 1,24 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 13,48 proc. do 1,01 proc.), dokumentalnych - Discovery Channel (+ 38,46 proc. do 0,90 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 17,19 proc. do 0,75 proc.), a sportowych - Polsat Sport (0,42 proc.; bez zmian).

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"