SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Marka Polski Bus zniknie z rynku, firma będzie podwykonawcą Flixbusa

Wiosną przyszłego roku Marka Polski Bus zniknie z rynku, zastąpi ją Flixbus. Zwolnienia mają objąć działy obsługi klienta, marketingu i komunikacji spółki Souter Holdings Poland, właściciela Polskiego Busa.

Article

Według ustaleń branżowego serwisu Okazje Podróżnika, właściciel marki PolskiBus.com Souter Holdings Poland zostanie podwykonawcą niemieckiego przewoźnika Flixbus. W wyniku restrukturyzacji, do kwietnia przyszłego roku marka PolskiBus.com zostanie wygaszona, do tego czasu nastąpi integracja sprzedaży i systemów rezerwacyjnych.

Zmiana pociągnie za sobą zwolnienia wszystkich pracowników działów obsługi klienta, marketingu i komunikacji z mediami. Pracę mają zachować wszyscy kierowcy, choć możliwa jest też niewielka redukcja etatów.

Z kolei w ramach rebrandingu na autobusach Polskiego Busa pojawią się oznaczenia Filxbusa. Pojazdy zostaną też wyposażone w nadajniki GPS, urządzenia do elektronicznej odprawy pasażerów (on-line), nawigację dla kierowców oraz system monitorujący bezpieczeństwo jazdy zgodnie ze standardami Flixbusa.

Bilety z oferty lokalnych przewoźników, dostępnej na stronie PolskiBus.com, nadal będą sprzedawane na stronie PolskiBus.com przynajmniej do momentu wprowadzenia letniej siatki połączeń FlixBus.

Współpraca z Flixbusem została ogłoszona na konferencji prasowej w poniedziałek. Firmy podały, że będą partnerami strategicznymi - połączą swoje platformy sprzedażowe i siatki połączeń. Nadal będzie działał serwis PolskiBus.om, niebawem zostanie uruchomiona też polskojęzyczna witryna Flixbus.pl.

- Rozszerzenie tej współpracy to kolejny krok, który umożliwi polskim pasażerom dostęp do całej europejskiej siatki połączeń FlixBus. Łącząc nasz standard usługi innowacyjne rozwiązania technologiczne z doświadczeniem firmy PolskiBus.com zdobytym na polskim rynku, liczymy na zainteresowanie nowej grupy klientów zielonymi autobusami FlixBus. Z początkiem 2018 roku w pełni zintegrujemy obie siatki połączeń i tym samym stworzymy najatrakcyjniejszą ofertę na rynku dla polskich pasażerów - zapowiada Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marka Polski Bus zniknie z rynku, firma będzie podwykonawcą Flixbusa

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dsd
Polski Bus nie był polski, ale kurcze. Taką marke wypracowali, a teraz sprzedaż :(
33 1
odpowiedź
User
fan
Aż wierzyć się nie chce że sprzedali tak rozpoznawalną markę. Wielkie brawa za wykreowanie brandu dla marketingowców. Pewnie cena nie była mała, ale najwidoczniej spłaciła się inwestycja
20 1
odpowiedź
User
Pasażer
Szkoda. Ciekawe tylko jakie będą zmiany w ofercie i które ewentualnie trasy poznikają. A tak się fajnie podrużowało z Łodzi do Krakowa...
2 6
odpowiedź
User
prawda
PiS takinarodowy a dba o niemiecka gospodarke zniesienie podaktow marketowych, zbrojeniowka niemiecka , teraz to cos niemeickie , napewno bedzie sporo polaczen niemiec z dawnymi ich ziemiami tj kujawy wielkopolska pomorze slask i ich centrali warszawa a z krakowem znikna
1 15
odpowiedź
User
Janusz Kamiński
Bardzo szkoda, ale co... każdy szuka sposób zarobić.
4 2
odpowiedź
User
andre
Wielka szkoda, że znika bo był super przewożnikiem !
1 4
odpowiedź
User
Janusz
Typowe niemieckie podejście. Wejść na rynek, rozwalić polskie firmy dumpingiem, a potem głupich polaczków, którzy zniszczyli swoje firmy w kraju, wywalić. Tak sama robi Axel i kilka innych firm. Oczywiscie nasz rząd problemu nie widzi.
13 4
odpowiedź
User
aZaliż
Typowe niemieckie podejście. Wejść na rynek, rozwalić polskie firmy dumpingiem, a potem głupich polaczków, którzy zniszczyli swoje firmy w kraju, wywalić.

Jest wolny rynek, wspólnotowy. Polski bus wygrał z konkurencją niskimi cenami.
Po przejęciu ceny pójdą w górę i nastąpi drastyczny spadek zainteresowania ofertą.
Zyskają inni polscy i nie tylko polscy przewoźnicy.
11 1
odpowiedź
User
ceny z kosmosu
Typowe niemieckie podejście. Wejść na rynek, rozwalić polskie firmy dumpingiem, a potem głupich polaczków, którzy zniszczyli swoje firmy w kraju, wywalić. Tak sama robi Axel i kilka innych firm. Oczywiscie nasz rząd problemu nie widzi.


Jaki dumping: kurs Warszawa-Wiedeń, ta sama data, ta sama godzina wyjazdu, ten sam czas przejazdu, a Polski Bus ma o 50 zł tańszą cenę za bilet w obie strony. We Flixbus zapłacisz o 50 zł drożej za bilet w JEDNĄ STRONĘ, ale jak chcesz wrócić to kupujesz drugi bilet i kolejne 50 zł drożej, (razem 100 zł).
2 0
odpowiedź
User
niezle
Generalnie modelowa akcja niewidzialnej łapy rynku: wchodzi ładny PolskiBus z biletami po 1zł, rozwala konkurencję rodem z PRL (czyli brak konkurencji), sprzedaje cały kram komuś, kto może właściwie rzucić dowolne ceny, bo PKP nie będzie w stanie nawiązać walki w swojej ofercie (PKP samo boi się konkurencji z Czech, która niedługo wjedzie na tory).
7 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing