SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie firmy handlowe i finansowe w internecie: strony responsywne, kalkulatory finansowe i opcje zakupu

Według raportu IAB Polska i Mindshare polskie firmy z sektorów handlu i finansów są na tle Europy nieźle przygotowane do obsługi klientów internetowych i mobilnych. W segmentach e-commerce i mobile wyróżniają się na tle średniej europejskiej.

Raport zatytułowany „Mobilny audyt reklamodawców” opisuje dwie branże - handel oraz firmy z sektora finansowego. Przeprowadzony audyt objął strony internetowe na urządzeniach mobilnych i aplikacje mobilne (w systemie iOS oraz Android) największych reklamodawców na poszczególnych rynkach w kategoriach handlu i finansów.

W trakcie prac trwających w lipcu i sierpniu br. audytowi poddano 525 reklamodawców z Niemiec, Irlandii, Holandii, Polski, Serbii, Hiszpanii i Turcji. W Polsce ranking reklamodawców powstał na podstawie danych z monitoringu wydatków reklamowych Kantar Media.

Sektor finansowy gotowy na mobile

W kategorii finansów podkreślono, że 92 proc. polskich reklamodawców z tego sektora posiada obecnie stronę zoptymalizowaną do formatów mobilnych, zaś 84 proc. witryn została wykonana w technologii responsywnej.

Porównując polskich reklamodawców do reszty audytowanych krajów Europy, na starym kontynencie odsetek stron zoptymalizowanych do formatu mobile (83 proc.) oraz stron responsywnych (73 proc.) jest niższy od rezultatów zaobserwowanych w Polsce.

72 proc. polskich firm posiada kalkulator finansowy na swojej stronie internetowej. Tę samą funkcjonalność na mobilnej wersji strony posiada 64 proc. reklamodawców.

Z kolei 24 proc. firm polskiego sektora finansowego posiada lokalizator GPS oddziałów lub bankomatów na stronie internetowej. Tę samą funkcjonalność na stronie mobilnej oferuje 36 proc. reklamodawców.

Dane zamieszczone w raporcie dowodzą, że 60 proc. polskich firm finansowych  posiada aplikację umożliwiającą dostęp do bankowości osobistej. Procent ten jest taki sam zarówno dla aplikacji na Android, jak i iOS. Nieco gorzej jest w segmencie korporacyjnym – 52 proc. audytowanych reklamodawców posiada aplikację umożliwiającą dostęp do bankowości biznesowej. 60 proc. podmiotów oferuje lokalizator GPS oddziałów lub bankomatów w aplikacji mobilnej.

Handel - słabo z responsywnością

Raport IAB/Mindshare wskazuje, że w sektorze handlu polskie firmy nie radzą sobie źle z internetem. 92 proc. sprzedawców prowadzi strony przystosowane dla użytkowników mobilnych, jednak tylko 54 proc. firm ma witryny adoptujące się automatycznie do różnych wielkości i rozdzielczości ekranów.

72 proc. badanych reklamodawców posiada możliwość robienia zakupów za pośrednictwem strony internetowej, zaś 64 proc. poprzez mobilną wersję strony.

28 proc. sprzedawców posiada lokalizator GPS sklepów na stronie internetowej. Tę samą funkcjonalność na stronie mobilnej posiada 34 proc. reklamodawców.

60 proc. największych polskich reklamodawców branży e-commerce posiada aplikacje mobilne. Funkcjonalność lokalizacji sklepów GPS w aplikacji mobilnej posiada 38 proc. największych polskich sprzedawców. Jeśli jednak wziąć pod uwagę tylko reklamodawców posiadających aplikację mobilną i sklepy stacjonarne, funkcjonalność GPS posiada 90 proc z nich.

Możliwość robienia zakupów online za pośrednictwem aplikacji mobilnej posiada 30 proc. największych polskich reklamodawców w kategorii handlu.

Dołącz do dyskusji: Polskie firmy handlowe i finansowe w internecie: strony responsywne, kalkulatory finansowe i opcje zakupu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl