Polskie firmy w internecie: 80 proc. ma własną stronę, ale tylko 34 proc. inwestuje w reklamy

97 proc. polskich firm korzysta z internetu, 91 proc. wykorzystuje pocztę elektroniczną, 80 proc. ma własną stronę internetową, prawie połowa promuje się w mediach społecznościowych, ale tylko 34 proc. podmiotów inwestuje w reklamę graficzną w sieci - wynika z raportu IAB, Ministerstwa rozwoju i PwC.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Raport dotyczący aktywności polskiego biznesu w internecie został przygotowany wspólnie przez IAB Polska, Ministerstwo Rozwoju oraz PwC. Według szacunków obecnie 97 proc. firm w Polsce korzysta z internetu, choć aktywność podmiotów w różnych segmentach sieci nie jest jednakowa.

W kontaktach z klientami większość (91 proc.) przedsiębiorstw używa poczty elektronicznej, 80 proc. prowadzi własną stronę internetową. Najmniej popularna w kontaktach z klientami jest firmowa aplikacja mobilna.

grafika

Obecnie 45 proc. firm prowadzi sprzedaż swoich towarów i usług w internecie. Oznacza to wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2014, gdy tego rodzaju działalność deklarowało 36 proc. podmiotów.

Firmy coraz poważniej traktują kwestie pochodzących z internetu informacji, które mogą wpłynąć na rozwój sprzedaży. 44 proc. podmiotów zbiera i analizuje dane na temat klientów, a 42 proc. deklaruje śledzenie stron internetowych m.in. po to, by śledzić aktywność swoich konkurentów.

grafika

Wśród polskich przedsiębiorców coraz powszechniejszy jest obrót fakturami elektronicznymi, choć wciąż nie jest to dominująca forma rozliczeń z klientami i partnerami. Z e-faktur korzysta dzisiaj 26 proc. firm, ale najbardziej powszechny jest używanie zarówno elektronicznych, jak i papierowych faktur – w ten sposób działa wciąż 40 proc. podmiotów.

grafika

Raport podkreśla, że choć polski biznes jest coraz mocniej obecny w sieci, to wciąż w niedostatecznym stopniu wykorzystuje możliwości marketingu i reklamy w segmencie cyfrowym. 37 proc. firm reklamuje się w serwisach społecznościowych, 34 proc. inwestuje w reklamę graficzną, a wciąż tylko 12 proc. podmiotów decyduje się reklamować za pomocą wideo.

grafika

W kwestii wykorzystywania mediów spolecznościowych w kontaktach z klientami najwięcej firm deklaruje chęć osiągnięcia celów informacyjnych (89 proc.), a 72 proc. podkreśla interakcję z klientami. Najpopularniejszym kanałem społecznościowym jest wśród przedsiębiorców Facebook (90 proc.), który wyprzedza YouTube (46 proc.) oraz Twittera (34 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style