SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie Radio w ramach akcji #Zostańwdomu zachęca do słuchania podcastów

W związku z epidemią koronawirusa Polskie Radio zdecydowała się na zmianę ramówek. Publiczna rozgłośnia zachęca też do słuchania podcastów, w ofercie znalazły się wywiady, bajki czy audycje poradnicze.

W ofercie Polskiego Radia znalazło się kilkadziesiąt rodzajów podcastów związanych z tematami polityki, gospodarki, kultury, psychologii, nauki, filozofii, a także bajki i opowieści dla dzieci.

Podcasty są dostępne na platformie podcasty.polskieradio.pl oraz w wersji mobilnej na smartfony. Znajdują się tam treści pochodzące z anten Polskiego Radia, jak i dostępne wyłącznie w internecie.

Słuchacze Jedynki mogą odtwarzać m.in. „Cztery pory roku”, historyczne: „Niepodległa – dzień po dniu”, „Polscy władcy i królowie”, „Ludzie Niepodległości”, „Historia żywa”, edukacyjne - „Eureka” czy kulturalne - „Czytam, bo lubię”.

W ofercie Dwójki są m.in. „Zapiski ze współczesności”, „Goście Dwójki”, „Wszystkie podróże” Urszuli Dudziak czy rozmowy o powstającym właśnie filmie „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” Jana Holoubka.

Radiowa Trójka udostępnia m.in. „Puls Trójki”, „Śniadanie w Trójce” dotyczące polityki,  audycje kulturalne: „ABC Popkultury”, „Adamski seryjny”, „Historie jak z książki”.

Czwórka oferuje w formie podcastów: „Ach! Azja!”, „Stacja USA”, „Technologie 4.0”, „Strefa gamingu”, „Strefa prywatna” czy „Rejon Ruchu”.

Z kolei Polskie Radio Chopin zaprasza do słuchania: „Dzieje serca Fryderyka Chopina” i „O burzliwej historii jednego z najsłynniejszych pomników w Polsce i jego niezwykłym twórcy Wacławie Szymanowskim”.

Polskie Radio Dzieciom oferuje m.in. bajki takie jak „Calineczkę” J.Ch. Andersena czy przygody „Smoka Adasia” oraz cykl dla rodziców: „Wystarczająco dobra mama”.

Swoje podcasty uruchomiły również Polskie Radio dla Zagranicy i Radiowe Centrum Kultury Ludowej.

Z oferty podcastów mogą korzystać zarówno użytkownicy laptopów, jak i smartfonów, wyszukanie konkretnego podcastu jest możliwe zarówno z poziomu preferowanej anteny, jak i według ulubionej kategorii.

Każdy zalogowany użytkownik po zalogowaniu się do platformy może stworzyć własną listę z ulubionymi podcastami i dostosować je do różnych czynności – np. do pracy, relaksu czy biegania.

Liderem RMF FM

Polskie Radio w 2018 r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

W Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.

W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Liderem rynku było radio RMF FM.

 

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio w ramach akcji #Zostańwdomu zachęca do słuchania podcastów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ehh
Największe publiczne radio i nie ma dobrej appki z tymi wszystkimi podcastami tylko jakąś stronę www z niektórymi audycjami tylko, co za dramat.
odpowiedź
User
zwiadowca
Lepiej niech zadbają o normalną ofertę radiową,. Można spokojnie skorzystać z przebogatego archiwum zamiast tłuc kilkugodzinne nudne pasma jak w trUjce. Można było nie dopuścić do odejścia tych wszystkich świetnych dziennikarzy od Andrusa po Gacek i od Kantereita po Wagli. Można było nie wyrzucać Rosiaka, Sołtysa i wielu, wielu innych...
odpowiedź
User
Ech
Kiedyś było coś takiego jak moje.polskieradio.pl. Było tam blisko/ponad 100 kanalow m.in. z archiwalnymi audycjami muzycznymi i słownymi. W pewnym momencie większość najciekawszych usunięto i zostało kilkanaście/dziesiąt. Wytłumaczy mi ktoś dlaczego?
odpowiedź