SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Porównywarki cen: Ceneo na czele, zyskują Okazje.info, w dół Nokaut

Zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych jest Ceneo.pl (Grupa Allegro). W ciągu roku spory wzrost odwiedzalności zanotował serwis Okazje.info.pl, a znaczny spadek - Nokaut.pl.

Ceneo.pl w sierpniu br. odwiedziło 5,57 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 66,6 mln odsłon, w tym 4,6 mln krajowych odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pod względem liczby użytkowników Ceneo.pl wyprzedza kolejny w zestawieniu Nokaut.pl mniej więcej o 50 proc. - ten drugi serwis miał w sierpniu 2,69 mln real users. Jeszcze większa jest przewaga Ceneo jeśli chodzi o liczbę odsłon - Nokaut.pl i Okazje.info.pl zanotowały ich po ok. pięć razy mniej (dokładnie 11,09 i 11,49 mln).

Tylko pod względem średniego czasu przypadającego na każdego użytkownika Ceneo.pl nie jest liderem, wyraźnie ustępując Nokautowi. Z tego drugiego serwisu przeciętny użytkownik korzystał w sierpniu przez 21:23 minuty, a z pierwszego - przez 11:07 minuty. Skapiec.pl przyciągnął średniego użytkownika na 6:39 minuty, natomiast Okazje.info.pl - na 3:52 minuty.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2013 roku

Porównywarki cen w sierpniu 2013 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

ceneo.pl

5 567 650

66 622 950

4 614 456

00:11:07

26,61%

nokaut.pl

2 691 800

11 087 351

624 304

00:21:20

12,86%

okazje.info.pl

2 050 868

11 493 717

619 426

00:03:52

9,80%

skapiec.pl

1 963 739

17 717 475

1 060 683

00:06:39

9,38%


W sierpniu br. Ceneo.pl zanotowało aż o 1,44 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 34,9 proc.). Jednocześnie serwis stracił 4,56 mln odsłon (to spadek o 6,4 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z niego przez 2:16 minuty krócej (to 17 proc. w dół).

Znaczne spadki odwiedzalności zanotował Nokaut.pl. W sierpniu br. serwis miał 548 tys. real users mniej niż przed rokiem (to 16,9 proc. w dół), 6 mln odsłon mniej (35,3 proc. w dół) oraz 10:38 minuty mniej na średniego użytkownika (33,3 proc. w dół).

>>> Grupa Nokaut z 300 tys. zł straty przez zmiany w Google. Będą dalsze zwolnienia i inwestor

Za to Okazje.info.pl zyskały w skali roku 549 tys. real users (to wzrost o 36,6 proc.) i 2,13 mln odsłon (22,8 proc. w górę), notując niewielki spadek czasu przypadającego na każdego użytkownika (o 19 sekund, czyli 7,6 proc.). W efekcie serwis mocno zbliżył się do Nokautu pod względem liczby użytkowników i wyprzedził go w liczbie odsłon.

Skąpiec.pl zyskał w skali roku 460 tys. real users (to 30,6 proc. w górę). Przed rokiem serwis nie był jeszcze objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonywali i jak dużo czasu spędzili w nim wtedy użytkownicy.

Porównywarki cen rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

sierpień 2013

sierpień 2012

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

ceneo.pl

5 567 650

66 622 950

00:11:07

4 128 450

71 187 559

00:13:23

nokaut.pl

2 691 800

11 087 351

00:21:20

3 239 675

17 130 219

00:31:58

okazje.info.pl

2 050 868

11 493 717

00:03:52

1 501 685

9 361 704

00:04:11

skapiec.pl

1 963 739

17 717 475

00:06:39

1 503 894

-

-

 

Dołącz do dyskusji: Porównywarki cen: Ceneo na czele, zyskują Okazje.info, w dół Nokaut

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Someone
Ten artykuł obnaża dziadostwo Megapanelu. Nokaut na drugim miejscu i prawie 2,7 mln RU? Moje pytanie gdzie? Każdy kto ma dostęp do statystyk sekcji na tych porównywarkach wie, że Nokaut jest na ostatnim miejscu i cały czas spada.
Żenada.
odpowiedź
User
and2
Dobrze ze w analizach Google po wprowadzeniu Google Zakupy pojawiły sie dane o ilosci zamówień wchodzących do sklepu przez dany kanał oraz konwersji, łatwo teraz można sobie samemu sprawdzić ,że niektóre porównywarki generują ruch ale nic z tego nie wynika, wiecej płaci się za przekliki niż wchodzi zamówień. Najlepiej po zmianach algorytmu Google radzi sobie wg mnie Okazje.info ,a najgorzej Nokaut i Skapiec,ten ostatni ma tak małą konwersje ,że znacznie odbiega od innych porównywarek.
Mogę się założyć,że jedynym ratunkiem dla porównywarek będzie przejście z modelu cpc na rozliczenia prowizyjne,która tego nie uczyni zapewne padnie, bo Google zakupy dopiero się rozkręca,
odpowiedź
User
mK
Ja testuje allabea.pl - ceny wygladaja na przystepne. Strona dziala jako porownywarka cen tylko specjalzujaca sie w kosmetykach.
odpowiedź