SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Portalowe informacje: na czele WP i Onet, ale tracą użytkowników

Wirtualna Polska i Onet mają zdecydowanie popularniejsze działy z informacjami ogólnymi niż Gazeta.pl i Interia. Przy czym sekcje informacyjne WP i Onetu w skali roku zanotowały spore spadki odwiedzalności.

Strony Wirtualnej Polski z informacjami o polityce i wydarzeniach społecznych (z Polski, także lokalnymi, i z zagranicy) w lutym br. odwiedziło prawie 6 mln internautów, którzy wykonali 310 mln odsłon (z czego 48,5 mln mobilnych), a każdy spędził na nich średnio 41,67 minuty - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Sekcja informacyjna Onetu zanotowała 5,2 mln użytkowników i 252 mln odsłon. Przy czym internauci przebywali na niej średnio przez 73,2 minuty, czyli o ponad 30 minut dłużej niż w przypadku WP i Gazeta.pl.

Dział informacyjny tego ostatniego portalu w lutym miał 4,45 mln real users i 177,6 mln odsłon (z czego 25,8 mln mobilnych). Natomiast analogiczna sekcja Interii zanotowała 2,24 mln real users i 82,6 odsłon (w tym 11,6 mln mobilnych), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez niecałe pół godziny, czyli krócej niż w przypadku

Portal o2.pl nie ma wydzielonej sekcji z informacjami ogólnymi. Tytuły na stronie głównej przekierowują na serwis Sfora.pl, który w lutym br. zanotował 730 tys. i 25 mln odsłon, a przeciętny użytkownik spędził w nim 24,3 minuty.

Działy informacyjne portali w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
portalreal usersodsłony stacjonarneczas na RUodsłony mobilnezasięg
wp.pl5 994 541261 515 0910:41:4248 487 30530,49%
onet.pl5 205 141249 373 3031:13:272 748 31326,47%
gazeta.pl4 453 316151 807 4390:40:4225 821 16922,65%
interia.pl2 239 89371 033 2460:29:4311 568 19511,39%


Strony informacyjne WP.pl miały w lutym 460 tys. użytkowników i 62 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki o 7 i 17 proc.), a przeciętny internauta spędził na nich 14 minut mniej (to 25 proc. w dół). Dział Onetu stracił w skali roku nieco ponad milion real users i 40,4 mln odsłon (spadki o 16 i 14 proc.).

Sekcja informacyjna Interii przy minimalnie niższej liczbie użytkowników zanotowały 15,2 mln odsłon więcej (wzrost o 23 proc.) i 9 minut na użytkownika więcej (wzrost o 43 proc.) niż przed rokiem). Natomiast Gazeta.pl zyskała 60 tys. real users i 5,6 mln odsłon (to wzrosty o 1 i 3 proc.).

>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)

Działy informacyjne portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
portalluty 2013luty 2012
real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]
wp.pl5 994 541310 002 39600:41:426 453 223371 988 75500:55:39
onet.pl5 205 141252 121 61601:13:276 221 203292 545 12501:13:07
gazeta.pl4 453 316177 628 60800:40:424 392 854172 026 45000:40:43
interia.pl2 239 89382 601 44100:29:432 254 09767 357 25100:20:47


Zdecydowanie największe znaczenie dział informacyjny ma dla Gazeta.pl. W lutym odwiedziła go ponad połowa użytkowników portalu, a liczba wykonanych tam odsłon stanowiła 34 proc. wszystkich odsłon na Gazeta.pl. Na WP.pl sekcję informacyjną odwiedziło aż 57 proc. użytkowników portalu, ale wykonane tam odsłony stanowiły tylko 15 proc. wszystkich jego odsłon.

W przypadku Onetu dział informacyjny przyciągnął 43 proc. użytkowników portalu, a w przypadku Interii - 34 proc. Sekcje odpowiadały za nieco ponad 9 proc. wszystkich odsłon zanotowanych przez portale.

Działy informacyjne portali w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
portaldział informacyjnycały portal
real usersodsłony ogółemreal usersodsłony ogółem
wp.pl5 994 541310 002 39610 563 7242 094 393 528
onet.pl5 205 141252 121 61612 126 1812 740 798 150
gazeta.pl4 453 316177 628 6088 762 818517 398 213
interia.pl2 239 89382 601 4416 667 944883 660 726

 


 

Dołącz do dyskusji: Portalowe informacje: na czele WP i Onet, ale tracą użytkowników

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eddr
Polityka paranewsów na wp i onecie przynosi zasłużone efekty równi pochyłej. Szok! Niewiarygodne!
odpowiedź
User
gf
Wolę Pudelka. To samo, ale bardziej profesjonalnie podane.
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Już myślałem, że ludzie mądrzeją. Ale po prostu część głupków przeszła z Onetu i WP do Gazowni i Interii. Na szczęście ilość całkowita czytelników spadła. Czyli co mądrzejsi odeszli z tych czytelni dla blachar, dresów i wyborców specjalnej troski. I ma rację przedmówca - Pudelek jest bardziej profesjonalny. I przede wszystkim ma dystans do szemranego towarzystwa, o którym pisze.
odpowiedź