SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Pracownik TVP Info zwolniony za pokazanie w „Woronicza 17” wulgarnego tweeta o Hannie Gronkiewicz-Waltz

Telewizja Polska rozwiązała umowę z osobą odpowiedzialną za pokazanie w „Woronicza 17” w TVP Info wulgarnego wpisu o Hannie Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy - poinformował Jacek Kurski, prezes TVP.

Michał Rachoń, fot. TVP Info Article

Sprawa zaczęła się w maju br., gdy w programie „Woronicza 17”, emitowanym przez TVP Info, pojawił się wpis z Twittera, zawierający wulgarną sugestię względem prezydent Warszawy.

W każdym wydaniu pokazywane są wybrane tweety oznaczone hasztagami z jego nazwą. W wydaniu z 15 maja rozmawiano m.in. o powołaniu komisji weryfikacyjnej ds. afery reprywatyzacyjnej i o tym, że prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz nie zamierza się przed nią stawić. Pokazano wtedy m.in. wpis o treści: „HGW dochodziła? chyba na swojej działce ze swoim mężem” pochodzący z konta użytkownika o nicku @Koleszkawwa. Wpis ten wzbudził kontrowersje i nieprzychylne komentarze dziennikarzy.

TVP Info zdecydowała najpierw o zawieszeniu pracownika odpowiedzialnego za pokazanie wpisu. Na tym się jednak nie skończyło. Interpelację w sprawie zamieszczenia tweeta na antenie zgłosił poseł Platformy Obywatelskiej Grzegorz Furgo. - Bardzo trudno uwierzyć w błąd moderatora, wykorzystywanie kanału komunikacji tweetowej weszło w krew pracownikom TVP zacierając różnicę pomiędzy tym co prywatne a publiczne. A jeżeli był to błąd moderatora, to TVP po raz kolejny potwierdza wyraźny spadek profesjonalizmu również w sferze obsługi swoich programów, w sferze merytorycznej, technicznej i dziennikarskiej - napisał.

Na tak postawiony zarzut odpisał Jacek Kurski, prezes TVP. W odpowiedzi podkreślił, że interpelacja jest w tej części nieaktualna. - Błąd moderatora programu spotkał się z natychmiastową i zdecydowaną reakcją dyrekcji Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, a także kierownictwa redakcji publicystyki TVP Info. Zdecydowano m.in. o natychmiastowym zakończeniu współpracy z osobą odpowiedzialną za tę sytuację - informuje Kurski.

W „Woronicza 17” głównie wpisy krytykujące opozycję

Wcześniej programowi „Woronicza 17” wytykano, że większość z pokazywanych wpisów zawiera opinie krytykujące partie opozycyjne. Zwrócono też uwagę, że kilka razy pojawiły się tweety Ziemowita Kossakowskiego, który od sierpnia ub.r. jest współpracownikiem TVP Info.

Wydawcą „Woronicza 17” jest Krystian Krawiel, który pełni też taką funkcję w programie „Minęła dwudziesta” prowadzonym głównie przez Michała Rachonia i Adriana Klarenbacha. Od ponad miesiąca Krawiel współpracuje też z Polskim Radiem 24, a w listopadzie ub.r. został na krótko zawieszony w TVP Info z powodu emisji w „Minęła dwudziesta” ostrego materiału antyimigranckiego, na który złożono kilkadziesiąt skarg do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

W styczniu br. w „Woronicza 17” pojawiły się przeglądy wpisów i memów z portali społecznościowych przygotowywane przez Krzysztofa Kossowskiego, redaktora naczelnego serwisu internetowego Polskiego Radia.

Skargi na Michała Rachonia

Niedawno do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji złożono skargę na stronniczą postawę Michała Rachonia w „Minęła dwudziesta”. Natomiast we wrześniu ub.r. rzecznik prasowy PSL Jakub Stefaniak na antenie TVP Info mówił do Rachonia „panie rzeczniku”, przypominając, że Rachoń w 2007 roku był przez kilka miesięcy rzecznikiem prasowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Latem ub.r. KRRiT, jeszcze w poprzednim składzie, oceniła, że prowadzący ten program Adrian Klarenbach był stronniczy w rozmowie z senatorem PO Janem Rulewskim i wezwała TVP do przestrzegania przepisów dotyczących rzetelności dziennikarskiej.

Z kolei Jan Grabiec poskarżył się w zeszłym miesiącu do KRRiT na nierzetelne jego zdaniem cytowanie wypowiedzi polityków PO w materiale „Wiadomości” z początku kwietnia, a posłanka PO Małgorzata Kidawa-Błońska na zachowanie Marka Pyzy w rozmowie z nią w „Kwadransie politycznym” (dziennikarz sugerował jej, że to niestosowne, że Ewa Kopacz razem z innymi politykami PO sadziła drzewa, bo kojarzy się to z jej nieprawdziwą wypowiedzią o przekopywaniu ziemi na miejscu katastrofy smoleńskiej).

Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. średnia oglądalność TVP Info wynosiła 230,5 tys. widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 3,52 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pracownik TVP Info zwolniony za pokazanie w „Woronicza 17” wulgarnego tweeta o Hannie Gronkiewicz-Waltz

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ała
Nie w tym rzecz, kogo zwolnią. Na skutek oburzenia i niesmaku wywołanego brakiem profesjonalizmu.
Problem w tym, kogo zatrudniają. Mimo braku dowodów na to, że reprezentuje poziom profesjonalny na miarę pierwszej, a nie szóstej dziesiątki kanałów.
60 13
odpowiedź
User
Tomek
A juz myslalem, ze Rachon polecial. Trudno, moze kolejnym razem.
93 55
odpowiedź
User
Szczyrba
Jacy to delikatni ci POlitycy. Ciekawe czy POskarżą się na puszczanie w telewizorni wczorajszego bluzgu niejakiego Michnika też tytułowanego przez niektórych redaktorem.
51 83
odpowiedź
User
hmmm
buahahahhahahh co za kraj!!!!!!!!!!!! za tweeta zwalniaja, za zwiazki amber gold nikt nawet nie miał honory ze stanowiska!!!!!!
49 63
odpowiedź
User
gratki
hahhahhah ze spis zwalniaja, za zwiazki z ambergold czy reprawatyzacji nikt nie poleci.
Tweet rangi panstwowej!!!!!!!!!!!!hahhahahha
26 36
odpowiedź
User
gratki
tweet rangi panstwowej!!! hahahahahaha amber i reprywatyzacja to drugorzedne sprawy! to jest złodziejska polska!
24 26
odpowiedź
User
Tomasz
No przecież trendy wyznacza Adam Michnik...
35 30
odpowiedź
User
:D
Jacy to delikatni ci POlitycy. Ciekawe czy POskarżą się na puszczanie w telewizorni wczorajszego bluzgu niejakiego Michnika też tytułowanego przez niektórych redaktorem.


A KTO puscil ten post w TV? Michnik?
35 15
odpowiedź
User
ja
powinna powstac komisja w parlamecie na temat tweeta insynuowania zwiazków HGW ze sprawa! jest wazniejsze niz reprywatyzacja i ambergold razem wziete!!!!!!!!!!!!!
21 18
odpowiedź
User
zenada
buahahahhahahh co za kraj!!!!!!!!!!!! za tweeta zwalniaja, za zwiazki amber gold nikt nawet nie miał honory ze stanowiska!!!!!!

Niech najpierw zajmą się Skokami, które naciągnęły i ludzi, i skarb państwa na miliardy!
46 20
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing