SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat wyprzedził TVP1, która zanotowała największy spadek. Udane półrocze TV4 i TVN24 (raport)

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności w rynku został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród widzów w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN. Telewizyjnymi hitami okazały się mecz Polska-Rumunia, „Teleexpress” i finał TCS w Bischofshofen.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2017 roku należało do Polsatu, który awansował z drugiej lokaty. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2016 roku jednak zmniejszył się o 2,02 proc. i wyniósł 11,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 12,66 proc. do 10,14 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.

Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku spadł o 6,41 proc. do 9,79 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,84 proc. udziału; w dół o 7,22 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 41,89 proc. w pierwszym półroczu 2016 roku do 38,91 proc. w takim samym okresie 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 4,29 proc., po wzroście o 18,18 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (4,01 proc.; wzrost o 21,52 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,52 proc.; + 12,46 proc.), TVN7 (3,27 proc.; + 2,51 proc.), TV Puls (2,93 proc.; - 9,01 proc.) i Puls 2 (1,71 proc.; - 3,39 proc.).

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,83 proc., po spadku o 0,23 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. wyniósł 12,69 proc., po spadku o 4,01 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (6,73 proc udziału; w dół o 7,30 proc.), która wyprzedziła TVP1 (6,49 proc.; - 16,47 proc.).

- Udział wielkiej czwórki spadł w pierwszym półroczu już poniżej 40 proc. i jest to rekordowo niski wynik. Nie ma jednak co generalizować i ubierać spadku w uniwersalną dla „wielkiej czwórki” tendencję. Na taki rachunek zapracowały główne anteny publicznego nadawcy, w tym przede wszystkim TVP1, plasująca się w rankingu kanałów już za siostrzaną Dwójką - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC. - Na ich spadki wpłynęło m.in. sporo roszad programowych, często niefortunne zamiany programów i liczne audycje „incydentalne” rozbijające lojalność widzów (jak choćby koncert poświęcony Żołnierzom Wyklętym) - takie głosy słychać u samego nadawcy. Tempo spadku udziałów TVP1 i TVP2 sprawia, że ich łączny udział w czasie oglądania grupy komercyjnej jest już niewiele wyższy od udziału samego TVN czy Polsatu - dodaje.

Tuż za czterema głównymi stacjami uplasował się kanał TV4 (4,04 proc. udziału; wzrost o 10,68 proc.).

- Patrząc z perspektywy zmian w poszczególnych segmentach, widzimy, że spadki w obrębie top 4 najlepiej zagospodarowały mniejsze kanały naziemne. W tym gronie wybijają się przedstawiciele drugiej ligi - TV4 (+ 10 proc. wzrostu udziału w grupie komercyjnej) i TVN7 (+ 8 proc.), z której swoim spadkiem wyłamuje się Puls, borykający się z konsekwencjami zamiany miejsc w dekoderze Cyfrowego Polsatu. Ogólnie udział segmentu mniejszych stacji naziemnych urósł z 27,8 proc. do 29,5 proc. Symboliczny wpływ na ten wzrost mają kanały z MUX-8, które kontrolowały w pierwszym półroczu tego roku niespełna 0,7 proc. udziału w czasie oglądania grupy komercyjnej - najlepiej wypada w tym gronie stacja Agory - Metro (0,21 proc. udziału), najgorzej radzi sobie na razie kanał WP (0,11 proc.). Co ciekawe, ekspansja naziemnej telewizji cyfrowej nie zaszkodziła segmentowi płatnemu, kanały kablowo-satelitarne utrzymują blisko 32 proc. udział w czasie oglądania - wynik nieznacznie lepszy niż rok temu - analizuje ekspertka.

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 1,12 proc. do 12,41 proc.).

Największą widownię w zeszłym półroczu zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Rumunią, który odbył się w 10 czerwca. W Polsacie oglądało go średnio 7,26 mln osób (w Polsacie Sport - 726 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 50,26 proc. (Polsat Sport - około 5 proc.). Łączna widownia wygranego przez Polaków pojedynku wyniosła 7,99 mln osób (55,3 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął „Teleexpress”, którego wydanie z 6 stycznia (pokazane wyjątkowo o 17.52) oglądało 7,22 mln widzów, co przełożyło się na 43,89 proc. udziału. Jak wynika z informacji przekazanych nam przez TVP, jest to najwyższa widownia tego serwisu od 6 stycznia 2014 roku.

Podium uzupełnia transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Zawody z Bischofshofen śledziło średnio 6,91 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 41,27 proc. udziału.

Czwarty był eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który 26 marca br. odbył się na Stadionie Pod Goricom w Podgoricy. W Polsacie oglądało go średnio 6,88 mln osób (w Polsacie Sport - 857 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 41,07 proc. (Polsat Sport - 5,12 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia indywidualny konkurs skoków z Zakopanego. Zawody transmitowane w Jedynce 22 stycznia śledziło 6,79 mln widzów (45,78 proc. udziału).

Na szóstym miejscu uplasował się serial „M jak miłość, który 2 stycznia w TVP2 miał 6,65 mln widzów, co przełożyło się na 39,88 proc. udziału.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a dwie - do Polsatu, a jednak - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVP1, która zanotowała największy spadek. Udane półrocze TV4 i TVN24 (raport)

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bohdan47
Ciągle czytam że oglądalność tvp 1 i tvp 2 spada i została już wyprzedzona przez a to Polsat a to przez Tvn.To tak jak z pewnym sklepem JYSK .U nich ciągle w gazetkach ogłaszają rabaty po 60-70 % a ceny się jednak nie zmieniają.
odpowiedź
User
Władek
Polsat przegrał z TVN w grupie komercyjnej, to jednak sensacja.
odpowiedź
User
F
Gdyby nie sport, to publiczna miałaby jeszcze wyraźnie niższe wskaźniki. Może pokazujcie tylko ten sport, w gruncie rzeczy nic innego już nie macie do zaproponowania. A nie, sorry. Dla zainteresowanych socjotechniką i manipulacją też przygotowaliście nie mało.
odpowiedź