Produkty spożywcze coraz częściej kupowane w internecie

93 proc. internautów na świecie robi zakupy online. Coraz popularniejsze staje się kupowanie w sieci produktów spożywczych - wynika z badania Nielsena.

km
km
Udostępnij artykuł:

Cały czas najpopularniejsze w sektorze e-commerce są kategorie powiązane z dobrami trwałymi oraz usługami. Ponad połowa badanych kupiła przez internet produkty związane z modą (58 proc.), podróżami (55 proc.) lub usługami (55 proc.)., a równo połowa - książki, muzykę lub materiały biurowe.

Tymczasem w ostatnim czasie zmieniła się sytuacja w przypadku produktów konsumpcyjnych. Wcześniej powoli zdobywały one zaufanie kupujących w sieci, a teraz coraz szybciej zyskują na popularności. 38 proc. respondentów kupiło online produkty do pielęgnacji ciała i kosmetyki, 27 proc. - zestaw do przygotowania posiłku (meal kit) lub gotowy posiłek z restauracji, a 24 proc. - pakowaną żywność spożywczą.

Internet jest natomiast trudnym terenem dla świeżej żywności. Co prawda na niektórych rynkach, takich jak Chiny (40 proc.), Korea Płd. (39 proc.), czy Indie (35 proc.), jest ona często kupowana online, ale o wiele mniejszą popularnością cieszy się w Europie (9 proc.), Ameryce Północnej (9 proc.), regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (7 proc.) i Ameryce Łacińskiej (7 proc.). Główną barierę stanowi tutaj brak możliwości bezpośredniego kontaktu z tego typu produktami.

grafika

Badanie pokazało, że motorem napędowym wzrostu dla dalszego rozwoju sektora e-commerce, a szczególnie dla świeżych produktów, mogą być innowacyjne opcje dostawy. Respondenci są coraz bardziej otwarci np. na natychmiastowe usługi z 1-2 godz. czasem dostawy, czy też modele "to go", gdzie zamawia się online, a odbiera u sprzedawcy w określonym przedziale czasowym.

grafika

Ponadto 14 proc. badanych na świecie stwierdziło, że regularnie kupuje do domu świeże artykuły spożywcze, a 30 proc. zadeklarowało rozważenie tego w najbliższej przyszłości.

Gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku niezadowolenia z zakupu stanowiłaby zachętę do kupowania produktów konsumpcyjnych dla 54 proc. "Millenialsów", w porównaniu do 45 proc. respondentów z grupy "Baby Boomers".

Badanie "Nielsen Global Connected Commerce Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 31 października - 18 listopada 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach
Materiał reklamowy

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową