SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”. „Fakt” na czele czytelnictwa dzienników

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express”. Większość tytułów odnotowała spadki - wynika z najnowszego badania PBC.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lutego do lipca 2015 roku sięgało 10,78 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 13,36 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 2,58 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 0,59 pkt. proc. do 8,75 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,31 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,79 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,24 pkt. proc. do poziomu 3,50 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo w okresie od lutego do lipca br. obniżyło się o 0,34 pkt. proc. do 3,21 proc.

Wiek: 15-75 lat

luty 2015 : lipiec 2015

luty 2014 : lipiec 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,78%

13,36%

Gazeta Wyborcza

8,75%

9,34%

Super Express

4,31%

5,10%

Przegląd Sportowy

3,50%

3,26%

Metro

3,21%

3,55%

Dziennik Gazeta Prawna

1,79%

1,77%

Rzeczpospolita

1,56%

2,28%

Nasze Miasto

1,25%

1,41%

Sport

0,71%

0,52%

Puls Biznesu

0,39%

0,24%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,08%

0,10%

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali luty - lipiec 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 2,15 pkt. proc. do 10,10 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,82 proc.; w dół o 0,72 proc.), zaś ostatnia lokata podium przypadła dziennikowi „Super Express” (4,05 proc.; w dół o 0,70 proc.).

Warto dodać, że sześć tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, a pięć dzienników miało słabszy udział.

Wiek: 16-59 lat

luty 2015 : lipiec 2015

luty 2014 : lipiec 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,10%

12,25%

Gazeta Wyborcza

8,82%

9,54%

Super Express

4,05%

4,75%

Przegląd Sportowy

3,78%

3,50%

Metro

3,41%

3,85%

Dziennik Gazeta Prawna

2,02%

1,93%

Rzeczpospolita

1,53%

2,33%

Nasze Miasto

1,24%

1,44%

Sport

0,66%

0,39%

Puls Biznesu

0,44%

0,27%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,10%

0,12%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków oraz od lutego 2015 do lipca 2015 roku na losowej próbie 10 019 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 615 i 7 835 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”. „Fakt” na czele czytelnictwa dzienników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pewno
Co z tego, że rośnie czytelnictwo, skoro spada sprzedaż
odpowiedź