SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przez trzy kwartały 76 przetargów mediowych w Polsce. Za 201 mln dolarów

W ciągu trzech kwartałów br. w Polsce przeprowadzono 76 przetargów mediowych. 51 z nich miało charakter lokalny. Ich łączny budżet, szacowany na podstawie ponoszonych przez marketerów wydatków reklamowych wynosi 201 mln dolarów - wynika z raportu COMvergence. 

Z analizy COMvergence wynika, że w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. w Polsce agencje mediowe uczestniczyły w 76 przetargach mediowych. Ich łączny budżet (określony na podstawie wydatków reklamowych marketerów) wyniósł 201 mln dolarów.

63 postępowania zostały wygrane przez agencje sieciowe, a 13 - przez agencje niezależne, nie należące do żadnej sieci reklamowej. Z tego w 11 postępowaniach budżet klienta utrzymały dotychczasowe agencje.

51 przetargów miało charakter lokalny i dotyczyło tylko rynku polskiego (ich łączny budżet to 73 mln dolarów). 25 z kolei prowadzonych było globalnie, ale miało skutki dla rynku polskiego i działających na nim agencji mediowych (ich wartość to 128 mln dolarów).

Do 5 największych (pod względem budżetu reklamowego) przetargów zaliczono przetargi mediowe prowadzone przez: Ferrero (37 mln dolarów), Nestle (20 mln dolarów), Beiersdorf (17 mln dolarów), Carlsberg (13 mln dolarów) i Lidl (9 mln dolarów).  

Dołącz do dyskusji: Przez trzy kwartały 76 przetargów mediowych w Polsce. Za 201 mln dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl