Radiowa Czwórka od września br. tylko cyfrowo i w internecie. „Inwestycja w program”

Od 1 września br. radiowa Czwórka będzie dostępna tylko w systemie DAB+ oraz w internecie. Polskie Radio chce poszerzyć grupę odbiorców kanału o starszą młodzież, zapowiada także inwestycje w ofertę programową.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

Od września br. na antenie radiowej Czwórki pozostaną wszystkie audycje, które wprowadzono wraz z letnią ramówką stacji, choć możliwe są korekty programu. Program 4 Polskiego Radia chce postawić na muzykę, dlatego w nieco odświeżonej formule kontynuowane będą programy „Będzie głośno!” (emisja w piątki od 18.00 do 20.00) oraz „Artystyczny wybieg” (niedziela, od 12.00 do 14.00). Oba programy będą promować młodych artystów, nieznanych jeszcze szerokiemu gronu odbiorców.

Kolejna audycja, która zagości na stałe w jesiennej ramówce Czwórki to „TXT”. W programie nadawanym w piątki od 17.00 do 18.00 autorzy tekstów do muzyki z różnych gatunków opowiadać będą o języku polskim, zabawie słowem, slangu i różnicach w komunikowaniu się między pokoleniami. Po wakacjach na antenie na stałe zagości także popołudniowe pasmo „Czat Czwórki” (emisja od poniedziałku do piątku od godz. 15.00 do 17.00). W audycji rozmowy z zaproszonymi gośćmi, a także ze słuchaczami.

Z kolei w soboty od 14.00 do 15.00 nadawany będzie program „Zaklinacze czasu”, w którym z przymrużeniem oka przedstawiana będzie historia. Również w sobotę od 15.00 do 16.00 będzie można posłuchać audycji „Klucz kulturowy”, która przybliża i wyjaśnia hasła należące do polskiego kodu kulturowego.

Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Łukasz Kubiak, rzecznik prasowy Polskiego Radia, redakcja radiowej Czwórki pracuje w niemal niezmienionym składzie od początku wakacji i nie ma planów zmian w zespole ani redukcji zatrudnienia (obecnie szefową kanału jest Hanna Dołęgowska).

- Oferta Czwórki jest przygotowywana z myślą o słuchaczach, którzy stoją na progu dorosłości, stawiają pierwsze kroki na rynku pracy, zakładają rodziny oraz o wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi nurtami muzycznymi. Nie zmieni się także muzyka prezentowana na antenie, zostaje zachowany charakter Czwórki - mówi nam Kubiak.

W efekcie jednak podjęto decyzję o uruchomieniu z dniem 1 września br. transmisji informacyjno-publicystycznej rozgłośni Polskie Radio 24 na częstotliwościach analogowych wykorzystywanych do tej pory przez Czwórkę, a sam Program 4 Polskiego Radia dostępny będzie tylko w internecie oraz za pośrednictwem odbiorników cyfrowych w systemie DAB+.

Barbara Stanisławczyk, prezes zarządu i redaktor naczelny Polskiego Radia zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pod koniec czerwca br., że Polskie Radio chce inwestować w Czwórkę i poszerzać jej ofertę.Według badania Radio Track, w pierwszym półroczu br. udział Czwórki w rynku radiowym pod względem słuchalności wyniósł 0,4 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online