Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w czerwcu br. należało do informacyjnego kanału TVP Info, którego udział wyniósł 3,47 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 4,52 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,36 proc., po spadku o 5,88 proc.Na ostatniej pozycji podium uplasowała się stacja TVP Seriale, która rok wcześniej była szósta. Jej udział zwiększył się aż o 45,28 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,54 proc.Tuż za podium uplasowała się nadająca w naziemnej telewizji cyfrowej stacja TTV z wynikiem w czerwcu br. na poziomie 1,30 proc. po wzroście o 19,27 proc.Pierwszą piątkę rankingu zamyka TVP Regionalna, która rozpoczęła nadawanie we wrześniu ub.r. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,14 proc.

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,12 proc.; w dół o 2,61 proc.), TVP Rozrywka (0,92 proc.; w górę o 35,29 proc.), Stopklatka TV (0,84 proc.) i Polo TV (0,76 proc.; - 1,30 proc.).Największym wzrostem w zestawieniu 25 najpopularniejszych kanałów tematycznych, wynoszącym 150 proc., pochwalić się mógł TVP Sport. Jego średni udział wyniósł 0,75 proc. Należy jednak podkreślić, iż w czerwcu br. stacja ta transmitowała mecze MŚ w piłce nożnej. Z kolei najwięcej stracił kanał MiniMini+ - było to 40,96 proc. do 0,49 proc.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w czerwcu 2014 roku na pierwszym miejscu znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszył się o 0,37 proc. i wyniósł 2,72 proc.Z trzeciego na drugie miejsce awansowały TVP Seriale (1,53 proc.; do góry o 15,91 proc.). Z kolei z ósmej na trzecią lokatę awansowała stacja TTV (1,43 proc.; + 30 proc.).Największy wzrost w rankingu 25 topowych stacji tematycznych zanotował kanał TVP Sport. Jego wynik poszedł do góry aż o 243,48 proc. do 0,79 proc. Z kolei najwięcej stracił kanał Kino Polska - było to 46,15 proc. do 0,49 proc.












