SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)

Przychody reklamowe stacji radiowych urosły od stycznia do października br. niemal czterokrotnie bardziej niż wpływy reklamowe całego rynku reklamowego (bez internetu). Największy wzrost zanotowały Vox FM i Tok FM, a najmniejszy zaś - Eska Warszawa i będące zdecydowanym liderem RMF FM.

Cennikowe wydatki na reklamy radiowe (bez rabatów) od stycznia do października br. wyniosły 4,44 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To o 24,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Dynamika dla rynku radiowego była niemal czterokrotnie większa niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach pozainternetowych, który wyniósł 6,2 proc.

Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Vox FM i Tok FM. Marketerzy na reklamy w pierwszej stacji wydali w tym roku 43,3 proc. więcej niż rok temu (64,6 mln zł), zaś w drugiej zwiększyli wydatki o 35,4 proc. (do 89,5 mln zł).

O 26,2 proc. wzrosły przychody z reklam Radia ZET (do 895 mln zł). Z kolei Złote Przeboje Warszawa zarobiły 21,6 proc. więcej (53,9 mln zł), a radiowa Trójka - o 21,5 proc. więcej (219,1 mln zł).

Z kolei Program I Polskiego Radia, RMF FM i Eska Warszawa zanotowały wzrosty niższe niż cały rynek reklamy radiowej. Jedynka zwiększyła przychody o 17,8 proc. (do 125,5 mln zł), RMF FM - o 16,2 proc. (do 1,2 mld zł), a Eska Warszawa - o 14,3 proc. (do 58,4 mln zł).

W gronie stacji radiowych, które przez dziesięć miesięcy tego roku zarobiły na reklamach najwięcej, znalazły się też Złote Przeboje Poznań i RMF Classic.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

RMF FM

1 046 860 480 zł

1 216 439 560 zł

16,2

Radio Zet

709 414 890 zł

895 036 370 zł

26,2

Program III Polskiego Radia

180 312 220 zł

219 055 490 zł

21,5

Program I Polskiego Radia

106 474 770 zł

125 476 250 zł

17,8

Tok FM

66 132 810 zł

89 547 333 zł

35,4

VOX FM

45 089 220 zł

64 598 080 zł

43,3

Eska Warszawa

51 093 530 zł

58 403 910 zł

14,3

Złote Przeboje Poznań

b.d.

55 993 655 zł

b.d

Złote Przeboje Warszawa

44 301 445 zł

53 857 727 zł

21,6

RMF Classic

b.d.

52 097 127 zł

b.d

razem

3 573 552 014 zł

4 438 892 174 zł

24,2

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl