WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

mBank ma ponad milion klientów w nowym serwisie, liczy na 5 mln w 2015 r.

Gorący temat

Jakub Dymek pozywa Codziennik Feministyczny za tekst o gwałcie, chce przeprosin i zadośćuczynienia

2

Reklama usług finansowych będzie w przyszłości kontekstowa

2013-09-26 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

- Rynek reklamy instytucji finansowych będzie się zmieniał, ponieważ zmienia się rynek mediów, na którym prasa jest w odwrocie, a wszechobecne są urządzenia mobilne - mówi Wirtualnemedia.pl Cezary Kocik, wiceprezes BRE Banku.

Cezary Kocik Cezary Kocik

- Na rynku finansowym w przyszłości budżety z telewizji i prasy będą się przenosić do internetu (również mobilnego). Z drugiej strony na rynek reklamy mają również wpływ wszelkie zmiany dotyczące instytucji finansowych, takie jak np. fuzje - WBK/Kredyt Bank, Polbank/Raiffeisen, rebranding BRE Banku - komunikowanie tych zmian odbywa się za pomocą mediów o szerokim zasięgu, co zdecydowanie wpływa na wzrost wydatków przede wszystkim w TV. Pytanie, ile kolejnych fuzji/przejęć/zmian jeszcze przed nami? Rynek raczej będzie szedł w stronę konsolidacji niż powstawania nowych podmiotów - mówi Cezary Kocik.

Czy fakt, iż Polacy wciąż nie mają dobrego zdania o instytucjach finansowych, nie będzie swoistym „stoperem” rynku reklamowego? - W naszych strukturach mamy specjalny zespół, który bada zachowania i potrzeby naszych klientów. Myślę, że nie można mówić, że polski klient jest najtrudniejszy. Nasze doświadczenia są dobre. Działamy również na rynku czeskim i słowackim i wydaje mi się, że poziom trudności jest tam podobny - uważa wiceprezes zarządu BRE Banku.

Z kolei Paweł Kucharski, dyrektor BRE Banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej podkreśla, że obecnie mamy do czynienia z istotną zmianą w sposobie konsumpcji mediów. - A co za tym idzie, także zmianą odbioru podstawowych nawet komunikatów marketingowych. Wszechobecna cyfryzacja życia, bycie ciągle on-line - to są wyzwania, z którymi marketerzy ze wszystkich branż, nie tylko bankowej, muszą sobie poradzić. Trzeba się w tym miejscu zastanowić, jak szybciej, taniej i lepiej niż konkurencja dać klientom więcej, a na dodatek, jak przy tym wszystkim odróżnić się na tyle, aby zapaść konsumentom w pamięć - mówi Kucharski.

- Reklama musi się zmieniać, bo standardowy przekaż będzie ginął (to już się dzieje) w natłoku komunikacji. Reklama finansowa także będzie bardziej dopasowana do potrzeb klientów - będzie kontekstowa. Będzie też bardziej mobilna, gdyż jest to szczególnie ciekawy obszar, a do tej pory słabo eksplorowany przez bankowców. Reklama w internecie również się zmienia - obserwujemy odejście od klasycznych form banerowych, czy innych inwazyjnych formatów - w stronę form bardziej angażujących (konkursy, interakcje), opartych na blogosferze - podkreśla Paweł Kucharski.

Z Cezarym Kocikiem, wiceprezesem zarządu BRE Banku oraz Pawłem Kucharskim, dyrektorem banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, rozmawiamy m.in. o specyfice działań komunikacyjnych w sektorze finansowym oraz o tym, czy rynek reklamy produktów bankowych czeka kryzys.

Autor: Krzysztof Lisowski

Wiecej informacji: reklama usług finansowych, Cezary Kocik, wiceprezes zarządu BRE Banku, mBank

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia