Reklama zewnętrzna z 2-proc. wzrostem. 80 proc. rynku dla AMS, Ströera, Cityboard Media i Clear Channel

W trzech kwartałach br. wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły w Polsce prawie 2 proc. więcej niż rok wcześniej, a w samym trzecim kwartale - o 6,5 proc. więcej. W przypadku reklamy tranzytowej wzrosty wyniosły 40-55 proc. Ponad 80 proc. inwestycji trafiło do firm AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według szacunków, po raz pierwszy opracowanych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej razem z domem mediowym Starlink, od stycznia do września br. szacunkowa wartość wydatków na reklamę zewnętrzną wyniosła 330,21 mln zł, o prawie 2 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym trzecim kwartale nakłady wzrosły o 6,5 proc., do 109,95 mln zł.

Według IGRZ i Starlinka duży wzrost od lipca do września nie wynika z kampanii wyborczej. - Choć można było zaobserwować intensyfikację działań komitetów wyborczych na outdoorze to jednak w dużej mierze korzystali oni z nośników niesystemowych czy wręcz nielegalnych. Dziwi to tym bardziej w kontekście niedawno uchwalonej ustawy krajobrazowej i podkreślanej przy okazji przez polityków dbałości o jakość krajobrazu. W tym kontekście należy także wspomnieć, iż partie mają ustawowo przewidziane 30 dni na posprzątanie po swojej kampanii, w praktyce jednak większość tego nie robi - komentuje Starlink. - Wyniki branży po dziewięciu miesiącach podtrzymują pozytywną prognozę dla wyniku całego bieżącego roku. Przewidywaliśmy, że negatywny trend zostanie zahamowany. Wpływ na to miały przede wszystkim jakościowe zmiany związane z samymi nośnikami reklamowymi. Rozpoczęły się również poszukiwania nowych rozwiązań, o których informowaliśmy w poprzednim raporcie (półrocznym) - podkreśla IGRZ.

Ponad jedna trzecia wydatków na reklamę zewnętrzną pochodzi od firm z branży handlowej i telekomunikacyjnej. Dalsze miejsce wśród największych marketerów w tym zakresie zajmują sektory mediów, napojów i alkoholi oraz żywności.

Ponad 80 proc. monitorowanych nakładów trafia do czterech największych firm: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland. Przy czym udział dwóch pierwszych wynosi około 60 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/6-proc-wiecej-na-reklamy-w-mediach-pozainternetowych-radio-magazyny-i-indoor-najbardziej-w-gore ##

Wydatki na reklamę tranzytową, oferowaną głównie przez AMS i Business Consulting, w trzech kwartałach br. wyniosły 17,13 mln zł (o 54 proc. więcej niż rok wcześniej), a tylko w trzecim kwartale - 5,67 mln zł (po wzroście o 42 proc. w skali roku).

- Specyfiką reklamy tranzytowej jest jej permanentne przemieszczanie się w przestrzeni miejskiej. Dlatego tak wiele zależy od liczby możliwych do wykorzystania jednostek taboru komunikacji miejskiej (tramwajów, autobusów oraz transportu lokalnego) w największych polskich miastach i aglomeracjach. W ciągu ostatnich dwóch lat zaszło w tym zakresie wiele pozytywnych zmian. Jedynie Warszawa nadal nie potrafi stworzyć jakiegokolwiek rozsądnego pakietu - komentują przedstawiciele IGRZ.

Izba po raz pierwszy przygotowała szacunki wspólnie ze Starlinkiem, ponieważ w ostatnim okresie kilka firm zrezygnowało z przekazywania do niej swoich danych sprzedażowych. Obecnie na podstawie opracowane metodologii przygotowywany jest raport na temat liczby o rozmieszczenia nośników reklamy zewnętrznej. - Współpraca z domem mediowym Starlink będzie owocować nowym zakresem informacji o branży udostępnianym rynkowi. Planujemy podsumować rok 2015 dużym raportem uwzględniającym wszystkie aspekty OOH - zapowiada Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem