Reklamy Life w prokuraturze. FoodCare: naśladują Frugo. Maspex: kto kogo kopiuje?

FoodCare złożyła do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Maspex poprzez emitowanie reklam napoju Life łudząco podobnych do reklam Frugo.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

FoodCare zawiadomienie w tej sprawie złożył we wtorek w Prokuraturze Rejonowej Prądnik Biały. Firma uważa, że reklamy wykorzystywane w prowadzonej od 11 maja kampanii napoju Life (zobacz je) opierają się na koncepcji kreatywnej o nazwie „Charaktery Frugo” stworzonej w 2004 roku przez agencję Heads Advertising Art Fm. Reklamy Frugo w tej konwencji co prawda nie trafiły wtedy do emisji, ale - jak informuje FoodCare - ich koncepcja była prezentowana przez wiele lat na ogólnodostępnej stronie internetowej agencji Heads Advertising Art Fm. - Działanie firmy Maspex Wadowice z dużym prawdopodobieństwem realizuje znamiona przestępstwa z art. 248 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - ocenia reprezentująca FoodCare mecenas Katarzyna Mossór.

grafika

Co ciekawe, FoodCare kilka dni po starcie kampanii Life zaczął akcję reklamową Frugo opartą na grafikach przygotowanych 8 lat temu dla marki przez Heads Advertising Art Fm (więcej o tej kampanii). Na ten właśnie fakt wskazują przedstawiciele Grupy Maspex. - W żadnym wypadku w naszej kampanii nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń, tym bardziej, że wystartowaliśmy z nią znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare - mówi Dorota Liszka, rzeczniczka Maspexu. - Kampania FoodCare’u nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach. Pytanie więc, kto kogo kopiuje? - zastanawia się Liszka.

Rzeczniczka Maspexu podkreśla, że reklamy napoju Life przedsiębiorstwo w całości przygotowało we własnym zakresie. - Kampania zawiera kilkanaście oryginalnych projektów. Dodatkowo uruchomiliśmy stronę owocowylife.pl, gdzie można zobaczyć niektóre layouty wykorzystywane w naszej kampanii internetowej - opisuje.

Zdaniem Doroty Liszki zgłoszenie tej sprawy do prokuratury przez FoodCare to „próba zablokowania działań reklamowych dla marki Life, z powodu jej dobrych wyników sprzedaży”. - Podchodzimy do tych doniesień bardzo spokojnie, bo to standardowe i charakterystyczne działanie dla firmy FoodCare, często przez nią stosowane - deklaruje Liszka.

Jednocześnie zapewnia, że w Maspex nie zamierza zmieniać strategii komunikacyjnej napoju Life. - Kampania będzie zaskakiwać konsumentów nowymi odsłonami wykorzystującymi istniejące w mowie potocznej hasła - humorystycznymi, przewrotnymi treściami, którymi konsument może się bawić - opisuje rzecznika Maspexu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące