SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Getin Up Free, Loteria Paragonowa, Orlen, Škoda Superb, Focus Pizza (wideo)

Tym razem w zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się same polskie kampanie. Są to reklamy konta Getin Up Free, Loterii Paragonowej prowadzonej przez Ministerstwo Finansów, koncernu PKN Orlen oraz niestandardowe działania promujące Škodę Superb i Focus Pizza.

Getin Bank: konto Getin Up Free

Dowód na to, że reklama konta bankowego nie musi być nudna, a wręcz przeciwnie może być ciekawa. A to za sprawą nietypowych bohaterów, jakimi są głowa ryby, krasnolud czy lakier do włosów. Celne dopasowanie komunikacji do targetu.

Getin Bank zaczął kampanię reklamową skierowaną do osób młodych konta Getin Up Free. W spotach do potencjalnych użytkowników rachunku przemawiają nietypowi bohaterowie. Getin Up Free to wprowadzone właśnie przez Getin Bank konto osobiste skierowane do osób w wieku 18-28 lat, przede wszystkim studentów.

Dodatkowe usługi oraz możliwość wyboru niestandardowych obrazków na karcie płatniczej, są podkreślane w reklamach. Spoty pokazują, co zrobić żeby skorzystać z tych promocji, rad udzielają nietypowi bohaterowie: głowa ryby, krasnolud z gry komputerowej i lakier do włosów.

Akcja reklamowa jest prowadzona w internecie, obejmuje serwisy Facebook, Instagram, Demotywatory.pl, Kwejk.pl, Mistrzowie.org i Joemonester.org. Potrwa do 8 listopada.

Agencje: 180 heartbeats + Jung von Matt (kreacja), dom produkcyjny F25 (produkcja), Starcom MediaVest Group (media).


PKN Orlen: „Orlen Najbliżej”

Brawo za fajny aspekt, na który położono nacisk w tej reklamie. Pokazano, że nie liczą się tylko produkty czy firma, ale że istotniejsze są relacje łączące korzystających z nich ludzi.

Reklamy opowiadają o różnych ludziach, którzy podróżują po to, by spotkać się z bliskimi oraz rozwijać swoje zainteresowania, np. kibicować siatkarskiej reprezentacji Polski, której sponsorem jest Orlen. Eksponowanie w kampanii silnych relacji międzyludzkich, a nie kontaktu firmy z klientami ma wzmocnić pozytywne postrzeganie marki Orlen.

Akcja jest prowadzona pod hasłem „Orlen Najbliżej”, które ma odzwierciedlać zarówno powszechną dostępność stacji Orlen, jak też bliskość emocjonalną tej marki.

Kampania obejmuje telewizję (dwa spoty 30-sekundowe), kina outdoor (siatki wielkoformatowe w dużych miastach), internet (45-sekundowy spot) oraz kanały własne Orlenu (m.in. strona internetowa i eventy).

Agencje  Just (kreacja, produkcja), Lowe Media (media).

 

Ministerstwo Finansów: Loteria Paragonowa

Jedna z nielicznych rządowych kampanii, która ma całkiem ciekawą reklamę - zaskakuje tym, że przez pewną część spotu nie wiadomo czego dotyczy. Zabawna scena z uciekającym młodym, eleganckim mężczyzną, którego goni fryzjer.

Ministerstwo Finansów zaczęło zaplanowaną na rok Narodową Loterię Paragonową zachęcającą do brania paragonów przy zakupie produktów i usług. Loteria potrwa do końca września przyszłego roku. Jej celem jest uświadomienie Polakom, że biorąc paragony przy zakupach przyczyniają się do kształtowania uczciwego obrotu gospodarczego.

Za przygotowanie i obsługę akcji odpowiadają agencje Unique One i NuOrder, które zdobyły to zlecenie w przetargu Ministerstwa Finansów.
Do zadań Unique One należy m.in. przygotowanie studia telewizyjnego i przeprowadzenie losowań, świadczenie telefonicznej infolinii loterii, przygotowanie i dostarczenie materiałów POS i gadżetów promujących akcję, natomiast razem z NuOrder odpowiada też za zaplanowanie i realizację działań reklamowych w internecie oraz samej strony internetowej loterii. Budżet na realizację akcji wynosi ok. 9 mln zł.

Loteria będzie też reklamowana m.in. w telewizji. Bohaterem pierwszego spotu jest fryzjer goniący swojego klienta po to, by dać mu paragon za wykonaną usługę.

Agencje: Unique One, NuOrder

 

Škoda Superb: kampania z projektantem Tomaszem Ossolińskim

Škoda wśród marek Volkswagen Group Polska zawsze wyróżniała się ciekawymi kampaniami reklamowymi, zwłaszcza tymi niestandardowymi. Podobnie jest teraz - do współpracy zaangażowano znanego projektanta Tomasza Ossolińskiego, a użytkownikom mediów społecznościowych dano możliwość śledzenia jego pracy.

W ramach akcji Ossoliński przygotowuje autorski projekt wyposażenia wnętrza nowej Škody Superb, mający odzwierciedlać najważniejsze atuty samochodu: elegancki styl, wyjątkową linię nadwozia oraz funkcjonalność. W pierwszej fazie projektant tworzy koncepcję i szkice wnętrza auta, po czym samochód zostanie zlecony do produkcji, firmie specjalizującej się w projektowaniu i produkcji unikalnych wnętrz samochodów. Finałem akcji będzie prezentacja zaprojektowanego modelu na specjalnym pokazie kolekcji Tomasza Ossolińskiego.

Tworzenie projektu jest relacjonowane na polskich profilach Škody w portalach społecznościowych oraz serwisie Superbatelier.pl. Ponadto materiały dotyczące akcji pojawią się w programach „Dzień Dobry TVN” i „Co za Tydzień”.

Agencje: MediaCom Beyond Advertising (koncepcja i realizacja) - przy wsparciu agencji Futura Media, MediaCom Warszawa (SEM), Kalicińscy.com (działania na Facebooku), Multi Communications (public relations), Golden Submarine (przygotowanie strony Superbatelier.pl i klipu wizerunkowego.


Focus Pizza: „Nowe ciasto leci w miasto”

Fajny, i jak na razie, dość oryginalny sposób na wypromowanie marki, zwłaszcza dopiero co debiutującej na rynku. Dowodzi, że firma nie tylko zna się na nowych technologiach, które można wykorzystać w celach marketingowych, ale też rozumie potrzebę wyróżnienia się na tle konkurencji.

Należąca do polskiej sieci Focus Hotels firma Focus Pizza, która jest dostawcą pizzy na terenie centrum Gdańska i Szczecina prowadziła w Gdańsku akcję promującą ten nowy koncept gastronomiczny.
Firma  ma w swojej ofercie 16 bazowych rodzajów pizzy oraz sosy i napoje. Zamówienia można składać telefonicznie oraz online za pomocą oficjalnej strony internetowej marki.

W akcji pod hasłem „Nowe ciasto leci w miasto” wykorzystano latającego drona, który poruszał się wokół budynków biurowych położonych przy Bramie Portowej w Szczecinie. Unosił on specjalny plakat reklamowy promujący nowego dostawcę - widoczny zarówno dla osób pracujących w biurowcach, jak i okolicznych przechodniów. Wydarzenie było wspierane rozdawaniem ulotek, zawierających szczegółowe menu oraz dane kontaktowe do pizzerii. Docelowo sieć Focus Pizza chciałaby dostarczać swoje produkty za pomocą specjalnie przystosowanej floty dronów.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Getin Up Free, Loteria Paragonowa, Orlen, Škoda Superb, Focus Pizza (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
alemakotaizarazciprzyjebiemlotkiem
Bayern Monachium - Borussia Dortmund Bundesliga
04.10.2015 Godzina 17:30 Transmisja TV:Eurosport 2 Online za darmo http://tvsportfilm.weebly.com
odpowiedź
User
fretka
getin ma świetne te reklamy ;) są zabawne, w punkt i mnie zachęciły do przejrzenia ich ofert kont dla młodych osób. w końcu bank, który trafił w gust młodych ludzi.
odpowiedź