WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

605 tys. widzów „Minęła 20”. TVP Info liderem stacji informacyjnych

Rekordowe wyniki TVN24 w ostatnich dniach. Stacja tuż za TVP1 i ze sporą przewagą nad TVP Info i TVP2

2017-07-21 A A A KOMENTARZE: 20 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w okresie od 17 do 19 lipca br., czyli podczas wizyty pary książęcej w Polsce oraz  wydarzeń sejmowych związanych z ustawą o Sądzie Najwyższym był Polsat. Na czwartym i piątym miejscu uplasowały się kanały newsowe TVN24 i TVP Info, które miały lepsze wyniki niż m.in. TVP2, a 13. miejsce zajął Polsat News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Jarosław Kaczyński, fot. sejm.gov.pl Jarosław Kaczyński, fot. sejm.gov.pl

Polsat w okresie od 17 do 19 lipca 2017 roku miał średnio 10,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,36 proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,58 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się TVN24, którego średni udział od 17 do 19 lipca wyniósł 7,59 proc. - w poniedziałek było to 6,74 proc., we wtorek - 7,68 proc., a w środę - aż 8,38 proc. (podczas wszystkich dni stacja była czwartą najchętniej oglądaną w Polsce).

Piąte miejsce, ze średnim wynikiem na poziomie 6,17 proc., zajęło TVP Info. 17 lipca stacja ta miała 6,02 proc. udziału, dzień później - 5,80 proc. a dwa dni później - 6,70 proc. (we wszystkie dni stacja ta była piąta w rynku).

Gorzej od głównych stacji newsowych TVP i TVN wypadła Dwójka, która w dniach 17-19 lipca br. miała średnio 5,45 proc. udziału.

Na wysokim - trzynastym - miejscu uplasował się Polsat News. Jego średni wynik wyniósł 1,56 proc. (1,57 proc. 17 lipca, 1,51 proc. 18 lipca i 1,60 proc. - 19 lipca).

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, TVN24, TVP Info i Polsat News w dniu 19 lipca br. zanotowały jedne z najwyższych dobowych udziałów w historii nadawania.

Wszystkie te stacje tego dnia obszernie relacjonowały kończącą się wizytę księżnej Kate i księcia Williama w naszym kraju, a także początek wydarzeń sejmowych związanych z ustawą o Sądzie Najwyższym.

Dla porównania, średni dobowy udział TVP Info w pierwszym półroczu br. wyniósł 3,52 proc., TVN24 - 4,29 proc., a Polsatu News - 1,14 proc.

Również wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 stacje newsowe TVN, TVP i Polsatu w dniach 17-19 lipca br. zanotowały zdecydowanie wyższe wyniki od średnich danych długookresowych.

Spośród tych trzech stacji najlepiej również i tutaj wypadł TVN24, którego udział wyniósł 4,88 proc. TVP Info miało w tym ujęciu 2,73 proc., a Polsat News - 1,06 proc.

Z kolei w zeszłym półroczu wynik TVN24 wynosił 2,41 proc. udziału, TVP Info - 1,22 proc., a Polsatu News - 0,74 proc.

Spośród topowych audycji w analizowanych stacjach newsowych na antenie TVN24 najwięcej widzów zgromadziła transmisja obrad sejmu z 18 lipca. Śledziło ją średnio 967 tys. widzów, co dało tej stacji 8,88 proc. udziału w rynku w 4+ i 5,62 proc. w 16-49.

W TVP Info hitem była „Minęła 20-sta” z 19 lipca br. (917 tys. widzów; odpowiednio 7,79 i 4,02 proc. udziału), a w Polsat News - „Tak czy nie” z 19 lipca br. (274 tys. widzów; odpowiednio 2,19 i 1,86 proc. udziału).

Sumaryczne wpływy reklamowe TVN24 w dniach 17-19 lipca br. wyniosły 1,95 mln zł, Polsatu News - 411 tys. zł, a publicznego TVP Info pokazującego mniej reklam - 291 tys. zł.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: TVN24, TVP Info, Polsat News, książę William, księżna Kate

Komentarze (20) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej