Ringier Axel Springer Polska: rośniemy w internecie dzięki strategii digital first, wideo, social mediom i Onetowi

Według menedżerów z Ringier Axel Springer Polska duże wzrosty odwiedzalności serwisów internetowych dzienników i magazynów tego wydawnictwa wynikają z konsolidacji internetowych i prasowych zespołów i procesów redakcyjnych. Źródłami wzrostu są też większa liczba treści wideo oraz promocja na portalach społecznościowych i stronie głównej Onetu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ringier Axel Springer Polska: rośniemy w internecie dzięki strategii digital first, wideo, social mediom i Onetowi

Pod koniec zeszłego tygodnia opisaliśmy, że siedem najpopularniejszych serwisów internetowych tytułów prasowych wydawanych przez Ringier Axel Springer Polska - „Faktu”, „Komputer Świata”, „Newsweeka”, „Przeglądu Sportowego”, „Forbesa”, „Auto Świata” i „Top Gear” - w 2014 roku osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. W grudniu ub.r. zanotowały w sumie 13,16 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), wobec 7,67 mln rok wcześniej (to wzrost o 71,6 proc.), natomiast liczba odsłon krajowych wzrosła z 98,6 do 199,9 mln, a więc o 102,8 proc. (według danych Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegóły).

Poproszeni o wyjaśnienie tych wzrostów menedżerowie z RASP wskazują przede wszystkim na wprowadzoną w wydawnictwie strategię digital first.

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych odbiorców, dokonujemy transformacji naszych newsroomów w kierunku digital first, co praktycznie oznacza, że zaciera się formalny podział na małe redakcje internetowe i duże, pracujące na rzecz wydań drukowanych. Uwspólnienie procesów wydawniczych umożliwia nam szybkie reagowanie na wysokie wymagania czytelników - tłumaczy Wojciech Rzążewski, chief digital officer Grupy Onet - RASP. - Dla czytelników prasy i użytkowników internetu najważniejsza dziś jest potrzeba dostępu do dobrej, kompletnej i szybko podanej treści, zaś wtórne znaczenie ma kanał dystrybucji, którym jest ona dostarczana - podkreśla.

- Systematycznie wprowadzana w newsroomie zasada publikacji treści digital first, stała się dla użytkowników gwarancją świeżych informacji. To prawdziwa rewolucja, biorąc pod uwagę fakt, że w ubiegłych latach polityka wydawnicza online‘u ograniczała się właściwie do artykułów przerzuconych z gazety - ocenia Maciej Kabroński, szef Fakt.pl. - Mamy duży multimedialny newsroom sportowy, w którym treści tworzą dziennikarze specjalizujący się w różnych dyscyplinach - dzięki nim kibice znajdują w serwisie dużą porcję publicystyki, reportaży czy wywiadów. Uznaliśmy, ze postawimy na jakościowe materiały dziennikarskie. Cieszą się one w sieci dużą popularnością, co przeczy powszechnej opinii, że w internecie użytkownicy szukają tylko szybkich newsów i krótkich form dziennikarskich - opisuje Rafał Romaniuk, szef online „Przeglądu Sportowego”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-reklamowej-walce-onetu-i-wp-oprocz-zasiegow-i-stron-glownych-licza-sie-roznorodne-serwisy-i-wideo ##

Coraz więcej materiałów przez redakcje poszczególnych tytułów jest przygotowywanych tylko do internetu, zwłaszcza w przypadku tygodników i miesięczników, w których wydaniach papierowych z uwagi na rytm publikacji jest mniej treści newsowych.

- W 2014 roku pokazywaliśmy biznesowe historie zarówno dużych przedsiębiorców z listy najbogatszych, jak i dopiero stawiających pierwsze kroki; przygotowywaliśmy ciekawe rankingi i zestawienia, staraliśmy się wyjaśniać czytelnikom zjawiska gospodarcze, wskazywać na ważne trendy - wylicza Aleksander Kobyłka, content manager Forbes.pl. - Coraz efektywniej wykorzystujemy w online potencjał naszych dziennikarzy piszących dotychczas przede wszystkim do papierowego wydania magazynu „Forbes”. Stopniowo poszerzaliśmy również współpracę z autorami zewnętrznymi - ekspertami i komentatorami będącymi specjalistami w swoich dziedzinach z szeroko pojętego obszaru biznesu. Otworzyliśmy również nowe serwisy poświęcone tematyce CSR oraz Auto i Biznes - opisuje.

- Newsweek.pl buduje swoją pozycję na profesjonalnych dziennikarskich tekstach, które są tworzone specjalnie do serwisu internetowego. Nasi czytelnicy chcą wiedzieć, co się dzieje, ale też dlaczego to się dzieje i jakie ma konsekwencje. Statystyki dowodzą, że to poważne, duże analizy i teksty komentarzowe dają nam największy ruch - tłumaczy Aleksandra Karasińska, zastępczyni redaktora naczelnego „Newsweek Polska”. I podaje przykłady takich popularnych publikacji o różnej tematyce ze stycznia br.: komentarza Radosława Omachela „Witamy w Polsce, górnicy” o postulatach strajkowych pracowników Kompanii Węglowej oraz artykułu Małgorzaty Sadowskiej „Dlaczego przez 70 lat ukrywano film o obozach koncentracyjnych?”. - To pokazuje, że można tworzyć serwis opierając się na treściach ambitnych i że jest dużo odbiorców szukających takich właśnie treści - podkreśla Karasińska.

Autorskie teksty są również lepiej widoczne w wyszukiwarce Google, która w efekcie kolejnych modyfikacji algorytmu stara się eksponować treści oryginalne, a przesuwać w dół te niskiej jakości, kopiowane lub spamerskie. - Wzrosty serwisu Komputerswiat.pl zawdzięczamy w dużej mierze publikowaniu jakościowego  kontentu, który powstaje przede wszystkim na wyłączne potrzeby serwisu. Dzięki temu osiągaliśmy wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego na dobre jakościowo treści i tematy - wzrost ruchu z Google wyniósł 26 proc. rok do roku - stwierdza Paweł Paczuski, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający marką „Komputer Świat”. - Zmiany wprowadzane w algorytmach Google promują dobrej jakości kontent - a taki publikuje Fakt.pl, dzięki czemu często jest numerem jeden w rezultatach wyszukiwania dla poszczególnych fraz - dodaje Maciej Kabroński.

Internet pozwala publikować też materiały wideo, których tworzenie również w ostatnim czasie rozwinęły redakcje tytułów prasowych RASP. - Stawiamy na wideo, ponieważ widzimy, że czytelnik tego od nas oczekuje - o ile w drugiej połowie ubiegłego roku notowaliśmy nieco ponad milion streamów miesięcznie, o tyle styczeń tego roku przyniósł rekord: przekroczyliśmy dwa miliony streamów - podaje Robert Rybicki, redaktor naczelny internetowych serwisów motoryzacyjnych wydawnictwa. - Stawiamy na własne produkcje: np. cykl „Mecz na wysokim poziomie”, w którym rozmawiamy z najważniejszymi postaciami polskiej piłki, czy unikalne reportaże, jak choćby wizyta w Amsterdamie u Arkadiusza Milika - opisuje Rafał Romaniuk.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2014-roku ##

Oczywisty wpływ na wzrost odwiedzalności serwisów internetowych pism RASP wydaje się mieć zacieśnienie współpracy z Grupą Onet m.in. w zakresie promocji treści. Przykładowo linki do treści z tych serwisów często pojawiają się na stronie głównej portalu Onet.pl.

- Korzystając z synergii między naszym portalem horyzontalnym i serwisami wertykalami, coraz skuteczniej dostarczamy użytkownikom tyle treści, ile potrzebują i chcą. Materiały tworzone w serwisach RASP odnajdują swoje miejsce na stronie głównej Onetu, a co za tym idzie - rośnie rozpoznawalność naszych marek, zaufanie użytkowników i ogladalność tych serwisów - tłumaczy Wojciech Rzążewski. - Dzięki temu marki prasowe RASP są dziś mocno rozpoznawalne w świecie cyfrowym, a to wpływa na ich sukces w sieci - dodaje.

- O 70 proc. wzrosła liczba odesłań, z tym głównie z Onetu, jednak ruch przychodzący ze strony głównej tego portalu, mimo bardzo dużych procentowych wzrostów, stanowi niewielką część całego ruchu Komputerswiat.pl, podobnie jak wejścia z mediów społecznościowych - opisuje Paweł Paczuski. - We wzroście naszych statystyk duża jest zasługa rozpoczęcia współpracy z redakcją Moto.onet i wspólne promowanie najciekawszych treści z naszych serwisów zarówno na stronach Moto.onet.pl, jak i na głównej stronie portalu Onet. Dzięki temu dotarliśmy do nowego użytkownika, który do momentu pojawienia się linku w Onecie nie wiedział o istnieniu takich stron, jak AutoSwiat.pl czy TopGear.com.pl - mówi Robert Rybicki. - Ekspozycja naszych materiałów na stronie głównej Onetu pozwoliła przyciągnąć na naszą stronę nowych czytelników - stwierdza Aleksander Kobyłka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-glowne-wp-pl-wyprzedzila-onet-interia-przed-o2-pl-i-gazeta-pl ##

Źródłem wzrostu odwiedzalności są również portale społecznościowe. - Sukces Auto-swiat.pl częściowo możemy przypisać zmianie polityki naszej obecności w mediach społecznościowych. Zmieniliśmy sposób prowadzenia facebookowego fan page’a „Auto Świata”, który zaczęliśmy traktować jako dodatkową „stronę główną”, gdzie prezentujemy naszym sympatykom to, co mamy najlepszego w serwisie. W efekcie liczba unikalnych użytkowników przechodzących z social media wzrosła rok do roku o 440 proc., a odsłon - o 431 proc. - wylicza Robert Rybicki. - Jeśli chodzi o „Top Gear Polska, to w ciągu roku udało się nam zwiększyć liczbę fanów na Facebooku o ponad 100 tys., obecnie mamy ich już niemal 280 tys. i jesteśmy właścicielem największego motoryzacyjnego fanpage’u związanego z prasą motoryzacyjną. W ruchu z portali społecznościowych na ten serwis nastąpił wzrost o 293 proc. użytkowników i 171 odsłon. - dodaje.

- Powołaliśmy do życia zespół fachowców specjalizujących się w promowaniu naszych treści na Facebooku i Twiterze, co przynosi widoczne efekty - informuje Maciej Kabroński. - Jesteśmy liderem na Facebooku w kategorii prasa, co przekłada się na ruch na stronie - dodaje Rafał Romaniuk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online