SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy pism RASP podwoiły wyniki. Na czele Fakt.pl i Komputerświat.pl - najwięcej zyskały Newsweek.pl, Przeglądsportowy.pl i Auto-świat.pl

W ub.r. mocno wzrosła odwiedzalność serwisów internetowych wszystkich tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska. Najwięcej użytkowników mają witryny „Faktu” i „Komputer Świata”, a procentowo największe wzrosty osiągnęły strony „Newsweeka”, „Przeglądu Sportowego”, „Forbesa”, „Auto Świata” i „Top Gear”.

Wśród stron internetowych tytułów prasowych wydawanych przez Ringier Axel Springer Polska zdecydowanie najpopularniejszy jest Fakt.pl. W grudniu ub.r. odwiedziło go 4,18 mln internautów (real users), którzy wykonali 114,19 mln odsłon krajowych (w tym 26,72 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 19 minut i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl zanotował wielokrotnie więcej odsłon krajowych od stron pozostałych pism RASP - drugi pod tym względem serwis „Przeglądu Sportowego” miał ich prawie cztery razy mniej. W liczbie użytkowników Fakt.pl wyprzedził Komputerświat.pl o 1,28 mln (czyli o 44,3 proc.), natomiast dłuższy średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego zanotował Auto-świat.pl (25:23 minuty), a niewiele krótszy - Przeglądsportowy.pl (17:52 minuty).

Dodajmy, że Fakt.pl w ostatnich miesiącach stał się piątym pod względem liczby użytkowników portalem ogólnotematycznym (po Onecie, WP.pl, Gazeta.pl i Interii), wyprzedzając o2.pl (zobacz szczegółowe dane).

Serwis „Przeglądu Sportowego” miał co prawda prawie dwa razy mniej użytkowników niż strona „Komputer Świata” (1,5 mln wobec 2,9 mln) i o 475 tys. mniej niż witryna „Newsweeka”, za to zanotował 29,05 mln odsłon krajowych, czyli niewiele mniej niż Komputerswiat.pl i Newsweek.pl łącznie. Ponadto przeciętny użytkownik spędził na nim prawie dwa razy więcej czasu niż na Newsweek.pl i prawie trzy razy więcej niż na Komputerswiat.pl.

Serwisy tytułów prasowych RASP w grudniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony krajowe

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

fakt.pl

4 183 487

114 191 084

26 717 224

00:19:07

19,44%

komputerswiat.pl

2 897 957

17 099 733

2 580 564

00:06:29

13,47%

newsweek.pl

1 971 894

12 424 782

2 010 869

00:09:33

9,17%

przegladsportowy.pl

1 497 055

29 055 725

6 414 412

00:17:52

6,96%

forbes.pl

1 140 326

8 695 338

1 101 381

00:07:38

5,30%

auto-swiat.pl

1 094 015

13 747 163

2 918 844

00:25:23

5,08%

topgear.com.pl

378 478

4 649 288

1 126 263

00:06:48

1,76%


W skali roku wszystkie serwisy zanotowały duże wzrosty w każdej z analizowanych statystyk. Wyjątkiem jest średni czas spędzany przez każdego użytkownika na Przegladsportowy.pl, który zmalał o 1:37 minuty (czyli o 8,3 proc.).

Fakt.pl zyskał w skali roku 1,39 mln użytkowników i 49,92 mln odsłon krajowych (to 49,9 i 77,7 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zwiększył się o 5:40 minuty (czyli o 42,1 proc.). Komputerświat.pl zanotował natomiast o 358,5 tys. użytkowników, 3,4 mln odsłon krajowych i 2:02 minuty przypadające na użytkownika więcej (to o 14,1, 24,8 i 45,7 proc. w górę).

Procentowo jeszcze więcej zyskały strony zajmujące w zestawieniu dalsze miejsca. W przypadku serwisu „Newsweeka” liczba użytkowników zwiększyła się o 1,06 mln (czyli o 117,4 proc.), liczba odsłon krajowych - o 7,28 mln (o 141,6 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika - o 2:56 minuty (o 44,3 proc.), natomiast w przypadku witryny „Przeglądu Sportowego” liczba użytkowników - o 1,12 mln (czyli aż o 297 proc.), a odsłon - o 20,61 mln (o 244 proc.).

Forbes.pl zyskał w skali roku 693,4 tys. użytkowników, 6,21 mln odsłon krajowych i 1:45 minuty przypadające na użytkownika (to wzrosty o 155,2, 250 i 29,7 proc.), Auto-świat.pl - 645,3 tys. użytkowników, 10,4 mln odsłon i aż 18:40 minuty na użytkownika (to 143,8, 310,6 i 278 proc. w górę), a Topgear.com.pl - 216,9 tys. użytkowników, 3,48 mln odsłon i 3:10 minuty na użytkownika (134,3, 299,3 i 187,2 proc. w górę).

W sumie liczba użytkowników tych siedmiu serwisów (bez uwzględnienia współodwiedzalności) zwiększyła się w ciągu roku z 7,67 do 13,16 mln (czyli o 71,6 proc.), a liczba odsłon krajowych - z 98,6 do 199,9 mln (a więc o 102,8 proc.).

Serwisy tytułów prasowych RASP rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

grudzień 2014

grudzień 2013

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

fakt.pl

4 183 487

114 191 084

00:19:07

2 791 334

64 273 046

00:13:27

komputerswiat.pl

2 897 957

17 099 733

00:06:29

2 539 418

13 701 385

00:04:27

newsweek.pl

1 971 894

12 424 782

00:09:33

907 031

5 141 696

00:06:37

przegladsportowy.pl

1 497 055

29 055 725

00:17:52

377 113

8 446 032

00:19:29

forbes.pl

1 140 326

8 695 338

00:07:38

446 877

2 484 954

00:05:53

auto-swiat.pl

1 094 015

13 747 163

00:25:23

448 700

3 347 708

00:06:43

topgear.com.pl

378 478

4 649 288

00:06:48

161 548

1 164 460

00:03:38


Z czego wynikają tak duże wzrosty? Przez ostatnie półtora roku zacieśniła się współpraca między Ringier Axel Springer Polska a Grupą Onet.pl (którą Ringer Axel Springer Media przejął od Grupy TVN prawie trzy lata temu). W połowie ub.r. powołano wspólne kierownictwo RASP i Grupy Onet (więcej na ten temat), a wspólne biuro sprzedaży Media Impact Polska działa od początku ub.r.

Konsolidacja przebiega też w różnych obszarach pionów redakcyjnych obu wydawców. Jesienią 2013 roku uruchomiono wspólny newsroom sportowy na czele z Michałem Polem i Przemysławem Rudzkim, który obsługuje dział sportowy dziennika „Fakt”, wydanie papierowe i serwis internetowy „Przeglądu Sportowego” oraz związane z tym tytułem magazyny „Tempo” (wcześniej „Tygodnik Przeglądu Sportowego”) i „Mecz”, współpracując blisko z redakcją sportową Onetu. Z kolei w połowie ub.r. połączono zespoły moderatorów przeglądających komentarze w serwisach RASP i Grupy Onet.pl (więcej o tym).

Zacieśnienie współpracy z Grupą Onet.pl pozwala serwisom tytułów prasowych RASP korzystać z możliwości zasięgowych portalu Onet.pl (który w grudniu ub.r. miał 13,65 mln użytkowników i 2,67 mld odsłon krajowych, podczas gdy wszystkie strony Grupy Onet - RASP zanotowały 15,56 mln użytkowników i 3,05 mld odsłon krajowych). Linki kierujące do serwisów RASP regularnie pojawiają się na stronie głównej Onetu.

Dodajmy, że podobną strategię realizuje Grupa Wirtualna Polska, powstała przed rokiem po przejęciu Wirtualnej Polski przez Grupę o2. Po tym jak linki do ich tekstów oraz pochodzące z nich materiały wideo zaczęły pojawiać się na stronie głównej WP.pl, mocno wzrosła odwiedzalność stron Biztok.pl i Sportowefakty.pl (więcej o tym) oraz Pudelek.tv i Kafeteria.tv (zobacz szczegóły). Wszystkie te serwisy, oprócz przejętych w połowie ub.r. Sportowychfaktów.pl, należały wcześniej do Grupy o2.

Dołącz do dyskusji: Serwisy pism RASP podwoiły wyniki. Na czele Fakt.pl i Komputerświat.pl - najwięcej zyskały Newsweek.pl, Przeglądsportowy.pl i Auto-świat.pl

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ojtam
Grudzień 2014 był specyficzny. Popatrzcie na witryny, które opublikują każdego śmiecia, żeby zwiększyć zasięg: mmwarszawa.pl i eska.pl. Też miały skok w grudniu. A na czym, to powie Wam Google Trends.
odpowiedź
User
ojtam
Grudzień 2014 był specyficzny. Popatrzcie na witryny, które opublikują każdego śmiecia, żeby zwiększyć zasięg: mmwarszawa.pl i eska.pl. Też miały skok w grudniu. A na czym, to powie Wam Google Trends.
odpowiedź
User
ojtam
Grudzień 2014 był specyficzny. Popatrzcie na witryny, które opublikują każdego śmiecia, żeby zwiększyć zasięg: mmwarszawa.pl i eska.pl. Też miały skok w grudniu. A na czym, to powie Wam Google Trends.
odpowiedź