SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jacek Dzięcielak: Media Impact stawia na zintegrowaną ofertę, szybkość i innowacyjność

- Jesteśmy w stanie szybciej odpowiadać na potrzeby klientów w zakresie produktu reklamowego i proponować rozwiązania potrzebne do realizacji ich celów - mówi nam Jacek Dzięcielak, szef firmy Media Impact Polska, która przejęła obsługę reklamową Grupy Onet i Ringier Axel Springer Polska.

Jacek DzięcielakJacek Dzięcielak

Media Impact Polska to spółka utworzona jesienią ub.r. z połączenia biur reklamy Grupy Onet i Ringier Axel Springer Polska, które mają w niej po połowie udziałów (obie firmy należą do Ringier Axel Springer Media AG). Przez kilka ostatnich miesięcy trwało integrowanie tych biur i tworzenie struktur nowego podmiotu, którym jako prezes i dyrektor generalny kieruje Jacek Dzięcielak, poprzednio szef Havas Media Group (więcej na jego temat). Od początku br. Media Impact Polska prowadzi już działalność operacyjną, zajmując się sprzedażą oferty reklamowej Onetu i RASP.

Jak opisuje Jacek Dzięcielak w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, nowa firma składa się z trzech głównych pionów: sprzedaży bezpośredniej (odpowiada za bieżącą obsługę klientów i domów mediowych), sprzedaży specjalnej (zajmuje się rozwiązaniami komunikacyjnymi i biznesowymi przygotowywanymi osobno dla konkretnych klientów) oraz części operacyjnej (odpowiada za reklamowe rozwiązania technologiczne i procesy wspierające działanie spółki).

- Podmiot sprzedażowy taki jak Media Impact Polska jest w stanie szybciej odpowiadać na potrzeby klientów w zakresie produktu reklamowego. W dzisiejszym, zmieniającym się świecie komunikacji i technologii potrzebne jest odcięcie się od codziennego dnia typowego dla portalu czy wydawnictwa i koncentracja na tym, co pomoże reklamodawcom lepiej komunikować ich marki lub sprzedać ich produkty - przekonuje Dzięcielak.

Głównym atutem Media Impact Polska ma być nie tylko zasięg serwisów internetowych i tytułów prasowych, które ma w swojej ofercie. - Równie ważnymi parametrami mediowymi są dopasowanie, kontekst czy długość życia przekazu. Na rynku są różni klienci, z różnymi potrzebami, a naszym zadaniem jest dostarczenie - na bazie naszych produktów reklamowych - narzędzi do jak najlepszego komunikowania się - opisuje szef firmy. - Nasza oferta oczywiście ma charakter zintegrowany, ale jest to raczej proponowanie rozwiązań komunikacyjnych, jakie są potrzebne do realizacji celów marketingowych klientów, niż pakietowanie produktów reklamowych dla samego pakietowania - zaznacza.

Ważną część oferty Media Impact Polska stanowią gazety i magazyny wydawane przez Ringier Axel Springer Polska. Mimo że wartość reklamy prasowej do kilku lat niezmiennie maleje, według Jacka Dzięcielaka prasa to nadal istotne medium w komunikacji marketingowej. - Mamy świadomość, że rynek prasowy uchodzi w oczach wielu reklamodawców jako passe. Ale podobnie jak wieszczonej od lat śmierci 30-sekundowego spotu telewizyjnego zapobiegają widzowie, tak pozycji prasy nadal bronią czytelnicy - zauważa Dzięcielak. - Bezsprzecznym faktem jest, że jeżeli kilkaset tysięcy ludzi każdego dnia wydaje realne pieniądze na daną gazetę, mimo że wokół nich jest ogrom bezpłatnych mediów, dla reklamodawców jest to kanał dotarcia, którego niewykorzystanie może być postrzegane jako ignorancja wobec konsumentów, oczywiście należących do grup docelowych o właściwym dla danego tytułu wskaźniku dopasowania - argumentuje.

Również w reklamie internetowej, notującej od lat spore wzrosty, kryją się zagrożenia z perspektywy wydawców, chociażby nadpodaż powierzchni reklamowej. - Jeszcze większym problemem jest nadpodaż niezidentyfikowanych odsłon reklamowych, które klienci mogą mieć pokusę zestawiać z lojalnym ruchem powracających konsumentów - ocenia Jacek Dzięcielak. - Tak jak w telewizji wartość spotu telewizyjnego o 2.55 rano jest różna od wartości spotu o godzinie 21.10, tak jest i będzie istniała różnica w wartości komunikacyjnej strony głównej Onetu w zestawieniu z jakimś niezidentyfikowanym serwisem z Australii, na którym pojawia się polski internauta - podkreśla.

Szef Media Impact Polska deklaruje zadowolenie z pierwszych kontaktów z klientami i sygnałów od nich. - Traktują naszą ofertę jako bardzo innowacyjną propozycję. Oczywiście zastanawiają się, jaka będzie dla nich wartość dodana. A to jest różne dla różnych segmentów rynku - stwierdza.

Przypomnijmy, że Ringier Axel Springer Polska wydaje m.in. dzienniki „Fakt” i „Przegląd Sportowy”, tygodniki „Newsweek Polska” i „Auto Świat”, miesięczniki „Forbes”, „Komputer Świat” i „TopGear” oraz serwisy internetowe tych tytułów, a do Grupy Onet należy kilkadziesiąt serwisów na czele z Onet.pl, Zumi.pl i VoD.pl. Media Impact Polska zajmuje się sprzedażą reklam we wszystkich tych tytułach.

Dołącz do dyskusji: Jacek Dzięcielak: Media Impact stawia na zintegrowaną ofertę, szybkość i innowacyjność

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Medioznawca
Zdjęciówę powinni mu wyfotoszopić. Tu wybielić, tam wygładzić. Tak to się robi w profesjonalnych mediach ;O)
odpowiedź
User
wee
jaki straszny uśmiech ...
odpowiedź
User
bee
brzmi to wszystko strasznie wymuszenie i nienaturalnie. Mam wrażenie, że niestety sam w to nie wierzy co mówi. Obawiam się że cały ten Media Impact to będzie taki Batory na redzie...
odpowiedź