SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM i Radio ZET zarabiają z reklam więcej niż inne stacje razem wzięte (TOP 10)

Zdecydowanymi liderami rynku reklamy radiowej w I połowie br. pozostały RMF FM i Radio ZET. Większość czołowych rozgłośni zanotowała spore wzrosty cennikowych wpływów. - Klienci szukają szybkiego zwrotu z inwestycji, a radio ten zwrot daje i to w bardzo dobrych stawkach - komentuje Tomasz Ramza z Grupy RMF.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki na reklamy radiowe w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosły ponad 2,5 mld zł. Były wyższe od tych w analogicznym okresie 2014 roku o 19,7 proc.

- Według mnie przychody reklamowe całego rynku radiowego po pierwszej połowie tego roku w ujęciu netto, czyli realnych wpływów były wyższe o około 7 procent, co jest bardzo dobrym wynikiem na tle innych mediów - ocenia Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży w Grupie RMF. - My wierzymy - my radio, a nie tylko RMF - że po prostu jako masowe medium, bardzo tanie i doskonałe do sprzedaży produktów, po prostu jesteśmy wybierani częściej przez klientów do komunikacji, która ma szybko przełożyć się na efekt. Nie czarujmy się, klienci szukają szybkiego zwrotu z inwestycji. Radio ten zwrot im daje i to w bardzo dobrych stawkach - podkreśla Ramza.

Potwierdzeniem atrakcyjności radia jako kanału komunikacji może być to, że wszystkie czołowe pod względem wpływów z reklam stacje w porównaniu do roku ub. notują wzrosty sprzedaży - od kilku do kilkudziesięciu procent w skali roku.

Najwięcej na reklamach od wielu lat zarabia RMF FM. Wpływy tej stacji w tym roku wzrosły o 11,7 proc., do 694,6 mln zł. Wicelider zestawienia, czyli Radio Zet, zwiększyło przychody reklamowe o 26,6 proc., do 523,2 mln zł. Wyższa w porównaniu z konkurentem, czyli RMF FM dynamika wzrostu może być skutkiem tego, że wiosną br. , przez kilka tygodni największy radiowy reklamowca czyli Aflofarm Farmacja Polska, zlecał swoje reklamy głównie na antenie stacji Eurozetu - wtedy to negocjował dalsze warunki handlowe z RMF FM.

Cennikowe wpływy reklamowe tych dwóch stacji wyniosły 1,22 mld zł, czyli prawie połowę przychodów całego rynku radiowego. Ponadto każda z liderujących rozgłośni osobno zarobiła więcej niż osiem pozostałych stacji z pierwszej dziesiątki.

Top 10 stacji radiowych pod względem wpływów z reklam

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

RMF FM

622 123 795 zł

694 602 125 zł

11,7

Radio Zet

413 340 300 zł

523 199 695 zł

26,6

Program III Polskiego Radia

110 471 900 zł

127 118 860 zł

15,1

Program I Polskiego Radia

62 727 470 zł

74 162 020 zł

18,2

Tok FM

39 211 380 zł

48 831 187 zł

24,5

Vox FM

26 084 720 zł

34 889 950 zł

33,8

Eska Warszawa

31 038 840 zł

33 638 550 zł

8,4

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

26 135 569 zł

29 955 668 zł

14,6

RMF Classic

b.d.

29 167 176 zł

b.d.

Eska Wrocław

27 125 522 zł

28 650 734 zł

5,6

razem

2 101 801 461 zł

2 516 142 894 zł

19,7

Trzecie miejsce na reklamowym podium stacji radiowych zajmuje radiowa Trójka. W niej reklamodawcy w pierwszej połowie br. wydali 127,1 mln zł, czyli 15,1 proc. więcej niż przed rokiem.

Przychody reklamowe Programu I Polskiego Radia wzrosły z kolei o 18,2 proc., do 74,2 mln zł, a radia Tok FM – o 24,5 proc., do 48,8 mln zł.

Radio Vox FM zarobiło w omawianym okresie 34,9 mln zł (wzrost o 33,8 proc.), a Eska Warszawa - 33,6 mln zł (więcej o 8,4 proc.). Przychody radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa wyniosły z kolei blisko 30 mln zł (14,6 proc. więcej), a Eski Wrocław - 28,7 mln zł (5,6 proc. więcej).

- Wszystkie grupy radiowe jak i poszczególne miesiące, są na bardzo solidnych, dwucyfrowych wzrostach brutto, w zasadzie „widzących się”, czyli zbliżonych do siebie. Wniosek z tego taki, że generalnie po prostu jest na radio konsekwentnie więcej pieniędzy w tym roku i to nie są jakieś przypadkowe wpływy, tylko dobra koniunktura - zwraca uwagę Tomasz Ramza. W jego opinii obecnie nie ma żadnych przesłanek, by sądzić, że coś się zmieni. - Lipiec jest również bardzo dobrym miesiącem dla nas. Z prowadzonych rozmów z agencjami i klientami bezpośrednio wynika, że druga połowa roku powinna być również bardzo dobra. Oczywiście pewnie zaczną się pewne ruchy w udziałach poszczególnych agencji, by „dowozić” umowy u dostawców, ale w mojej ocenie nie będą to ruchy znaczące. Możemy więc być optymistami - podsumowuje Ramza.

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET zarabiają z reklam więcej niż inne stacje razem wzięte (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dede
chlopie ale kicz opowiadasz bedzie tylko cyfrowe radio w Polsce i do wyboru 30 stacji ogolnopolskich to twoj optymizm sie rozpadnie bo kto bedzie takiego chlamu sluchal
odpowiedź
User
claude
Widać, gdzie przeszły budzety pinu
odpowiedź