RMF FM kontra Radio ZET: przesadzili z podwyżką, swój cennik powinni obniżyć

Przedstawiciele Grupy RMF zaprzeczają, że ceny reklam RMF FM zdrożały w ciągu trzech lat o jedną trzecią - jak podał to Eurozet. Krakowski nadawca zauważa też, że Radio ZET w tym okresie zanotowało spadek słuchalności.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie prasowym informującym o nowych cenach reklam w Radiu ZET (szczegóły tej oferty) znalazła się wypowiedź Jaromira Srogi, dyrektora sprzedaży i marketingu Grupy Eurozet. - Zmieniamy je (ceny reklam - przyp. red.) po raz pierwszy od trzech lat. W tym samym czasie nasz krakowski konkurent przeprowadził serię podwyżek, w wyniku których ceny reklam w RMF FM wzrosły o blisko jedną trzecią - ocenił Sroga.

Tymczasem zdaniem przedstawicieli Grupy RMF stawki w jesiennym cenniku reklamowym RMF FM (więcej o nim) są średnio tylko o jedną piątą wyższe niż trzy lata wcześniej. - Jasne, że jak każdy nadawca radiowy staramy się osiągać możliwie największe wpływy z reklam, ale podnosimy cenniki zgodnie ze wzrostami zasięgów naszych stacji - opisuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży w Grupie RMF. - Przygotowując ten komunikat, ludzie z Eurozetu mogli po prostu nas zapytać, chętnie pomoglibyśmy w obliczeniach - żartuje Mariusz Gołda, dyrektor marketingu i badań w Grupie RMF.

Przedstawiciele Grupy RMF zwracają też uwagę, że w ciągu ostatnich trzech lat RMF FM zanotowało wzrost słuchalności, natomiast Radio ZET - spadek. Porównując wyniki badania Radio Track z fali styczeń - lipiec z 2008 i 2011 roku, widać, że RMF FM zyskało 8,3 punktu proc. udziału w całkowitym czasie słuchania, a Radio ZET straciło 12,6 punktu proc. Z kolei przy porównywaniu danych z fali maj - lipiec, RMF FM notuje wzrost o 7 punktów proc., a Radio ZET - spadek o 7,4. - Przy tak wysokich spadkach słuchalności zastanawia brak obniżek w polityce cenowej naszego konkurenta - komentuje Mariusz Gołda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?