Od stycznia do marca br. RMF FM nadało ponad 26 tys. reklam, a Radio ZET ponad 19 tys. – wynika z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) opracowanych przez MPG. Te dwie stacje zdecydowanie dominowały na polskim rynku reklamy radiowej, przy czym Radio ZET jako jedyna rozgłośnia zanotowała w skali roku spadek liczby wyemitowanych spotów. Natomiast dwie największe stacje Polskiego Radia – Jedynka i Trójka – łącznie nadały 12 tys. reklam.

Zdecydowanie najwięcej reklam zostało wyemitowanych w rozgłośniach miejskich i regionalnych, co wynika z faktu, że funkcjonuje bardzo dużo takich stacji. Natomiast rozgłośnie ponadregionalne i ogólnokrajowe mają mniejszy udział ilościowy w rynku reklamowym, ale wyraźnie większy udział wartościowy (szczegółowe informacje na ten temat).
W godzinach 7:00-8:00 i 8:00-9:00 wszystkie rozgłośnie nadawały średnio po ponad 100 tys. reklam dziennie, a od 9:00 do 17:00 – po ok. 80-90 tys. w każdej godzinie. Natomiast późnymi popołudniami i wieczorami emitowanych było znacznie mniej spotów.












