WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Mirosław Bałka laureatem „Talentów Trójki 2017”

RMF FM umacnia się na pozycji lidera, najwięcej zyskały TOK FM i Antyradio

2017-06-14 A A A KOMENTARZE: 29 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W okresie od marca do maja br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu ex aequo zanotowały TOK FM i Antyradio. Z kolei na czele spadków była Trójka - raport Wirtualnemedia.pl.

RMF FM umacnia się na pozycji lidera, najwięcej zyskały TOK FM i Antyradio

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,2 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,3 proc. W fali marzec-maj 2017 wynik tej stacji wyniósł 13,9 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc. Jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji w trzymiesięcznych falach (poprzednio taki wynik Jedynka osiągnęła w drugim kwartale ub.r.).

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (do góry o 0,2 pkt. proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,5 pkt. proc., ex aequo odnotowały dwie stacje: TOK FM (6. pozycja w rankingu) i Antyradio (awans z 8. na. 7 lokatę). Wynik tej pierwszej stacji zwiększył się do 2,4 proc., a drugiej - do 1,8 proc. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, wynik Antyradia jest najwyższym średnim udziałem tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia.

12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali marzec-maj 2016 miał 0,3 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: RMF FM, Radio ZET, Jedynka, Trójka, TOK FM, Antyradio, radio track

Komentarze (29) Dodaj komentarz

  1. Zaraz zacznie się wyśmiewanie PR24 przez lewaków, bo ma tylko 0,4%. Sugerowałbym lewakom przy okazji wyśmiać też Dwójkę, bo ma wyniki niewiele lepsze (0,5%), a przecież według ich TOKu myślenia, stacje radiowe z tak niską słuchalnością są złe, hahahahahaha!

    Słuchalność PR24 jest stabilna od wielu miesięcy. Twarde 0,4%. Radio nie zyskuje, ale też nie traci. Podobnie jak Dwójka, PR24 też znalazło swoją niszę i dla niej działa. Tak trzymać!

    Hehe, no tak. Jak to mawiał pewien naczelnik, nie ważne żeby słuchali, ważne, żeby płacili abonament. Swoją drogą co to za pomysł, żeby obsadzać radio swoimi i wtedy, przy dymku znad kubka kawy słuchać miłych sobie głosów. Skoro taka Trójka miała stale poszerzające się grono słuchaczy, znaczy, że odpowiadała im obsada redaktorów, klimat, muzyka i poruszane tematy. Skąd teraz potrzeba niszczenia tego. Tylko po to by obsadzić kolejne miejsce swoimi?

    Trójka nieźle straciła. Jeszcze parę miesięcy temu miała 7,8%, teraz już tylko 7%. To znak, że zmiany idą tam w prawidłowym kierunku, tylko idą zbyt wolno. Wciąż jednak nie tracę nadziei, że nowy dyrektor bardziej "przewietrzy" Trójkę, bo jeszcze jest co oraz kogo "przewietrzać" (nie będę rzucał konkretnymi nazwiskami - każdy inteligent wie, o kogo chodzi). Mam nadzieję, że wkrótce "przewietrzonej" Trójki posłucham z większą przyjemnością, bo teraz jeszcze nie o każdej porze można tę stację włączyć.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia