SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną zarobki w branży reklamowej. 18 tys. dla dyrektora kreatywnego, 15 tys. dla media directora (raport)

Zarobki w agencjach reklamowych wzrosły w ciągu ostatniego roku o 1,8 proc., a w domach mediowych o 2,7 proc., przestały też maleć stawki godzinowe - wynika z raportu SAR. Najwięcej zarabiają dyrektorzy… finansowi, którzy wyprzedzają dyrektorów kreatywnych i strategicznych, client service directorów i buying directorów.

Mimo, że przeciętny wzrost zarobków (wliczając w to premie i nagrody) w agencjach marketingowych wyniósł 1,8 proc., stawki nie zwiększyły się na wszystkich analizowanych stanowiskach, tylko na 53 proc. Dla 40 proc. funkcji stawki zmalały, a dla 8 proc. pozostały bez zmian.

W domach mediowych wzrost wynagrodzeń objął 51 proc. stanowisk, spadek - 34 proc., a dla 15 proc. stawki się nie zmieniły.

Najwięcej w branży reklamowej zarabiają dyrektorzy finansowi - przeciętnie 24 tys. zł miesięcznie (każda stawka w raporcie to mediana, bez premii i nagród). Client service director średnio inkasuje 20 tys. zł, dyrektor strategiczny - 19,02 tys. zł, dyrektor kreatywny - 18 tys., a jego zastępca - 15,5 tys. zł. Ok. 15 tys. zł pobierają również new business directorzy, technical directorzy, szefowie researchu, group account directorzy i media planning/buying directorzy.

Jeśli chodzi o stawki godzinowe, to dla 44 stanowisk średnie wartości (mediana) wzrosły w ciągu roku, a dla 37 - zmalały, natomiast w perspektywie całego rynku nie zmieniły się znacząco. Najwyższe wynagrodzenia godzinowe pobierają dyrektorzy finansowi (500 zł), client service directorzy (440 zł) oraz dyrektorzy kreatywni i strategiczni (400 zł).

>>> Więcej pracowników w agencjach, mniej w domach mediowych. Pensje nie rosną (raport z 2013 r.)

Podane poniżej kwoty to mediana miesięcznych wynagrodzeń brutto (bez premii) na dzień 1 kwietnia br. dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych (dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto, bez VAT).

Nazwa stanowiska

Płaca zasadnicza brutto - dla umów o pracę i cywilnych miesięcznie PLN (mediana)

Creative

 

C01 - CREATIVE DIRECTOR

18 000

C12 - DEPUTY/ASSOCIATE CREATIVE DIRECTOR

15 500

C02 - CREATIVE GROUP HEAD

10 776

C03 - SENIOR COPYWRITER

10 980

C04 - COPYWRITER

7 131

C05 - JUNIOR COPYWRITER

4 600

C06 - SENIOR ART DIRECTOR

10 756

C07 - ART DIRECTOR

7 864

C08 - JUNIOR ART DIRECTOR

4 985

C13 - SENIOR GRAPHIC DESIGNER

7 692

C09 - GRAPHIC DESIGNER

5 350

C14 - JUNIOR GRAPHIC DESIGNER

4 655

C15 - SENIOR DTP OPERATOR

7 500

C10 - DTP OPERATOR

6 000

C17 - DESIGN DIRECTOR

12 365

C18 - DESIGN MANAGER

8 540

Client Service

 

CS01 - CLIENT SERVICE DIRECTOR

20 000

CS02 - GROUP ACCOUNT DIRECTOR

15 000

CS02 WEB - GROUP ACCOUNT DIRECTOR

15 900

CS03 - ACCOUNT DIRECTOR

11 000

CS05 - ACCOUNT MANAGER

7 000

CS05 WEB - ACCOUNT MANAGER WEB

7 350

CS04 - ACCOUNT SUPERVISOR

8 900

CS06 - ACCOUNT EXECUTIVE

4 325

CS06 WEB - ACCOUNT EXECUTIVE WEB

5 000

CS07 - ACCOUNT ASSISTANT

2 825

CS08 - SOCIAL MEDIA ACCOUNT TEAM SUPERVISOR

8 363

CS09 - SOCIAL MEDIA MANAGER

7 250

CS10 - SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

4 820

Event Management

 

E01 - EVENT PROJECT DIRECTOR

9 500

E02 - EVENT ACCOUNT MANAGER

8 000

E03 - EVENT ACCOUNT / PROJECT MANAGER

6 500

E04 - EVENT JUNIOR ACCOUNT / JUNIOR PROJECT MANAGER

3 350

E05 - EVENT PROJECT MANAGER ASSISTANT

2 500

E10 - EVENT MANAGER - Generalista

5 500

Media Planning/Buying

 

M04 - SENIOR MEDIA PLANNER

7 000

M03 - MEDIA MANAGER

10 350

M06 - JUNIOR MEDIA PLANNER

3 500

M07 - BUYING DIRECTOR

15 660

M08 - HEAD OF BUYING

10 100

M10 - BUYER

4 500

M13 - TRAINEE (Media Assistant)

2 500

M14 - MEDIA (PLANNING/BUYING) DIRECTOR

15 500

M14 WEB - MEDIA (PLANNING/BUYING) DIRECTOR WEB

15 000

M15 - MEDIA (PLANNING/BUYING) GROUP HEAD

13 500

M16 - MEDIA (PLANNING/BUYING) MANAGER

9 445

M17 - SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER

7 000

M17 WEB - SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB

8 000

M18 - MEDIA PLANNER/BUYER

5 500

M18 WEB - MEDIA PLANNER/BUYER WEB

5 250

M19 - JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER

3 850

M19 WEB - JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB

3 800

Production

 

P01 - PRODUCTION DIRECTOR

13 500

P02 - PRINT PRODUCTION MANAGER

7 350

P03 - BROADCAST PRODUCTION MANAGER

9 150

P04 - PRINT PRODUCER

5 300

P05 - BROADCAST PRODUCER

6 550

P06 - ART BUYER

5 550

P08 - PROOFREADER

4 071

PR01 - PR DIRECTOR

10 592

PR02 - PR MANAGER

6 733

PR03 - PR EXECUTIVE

4 475

R01 - HEAD OF RESEARCH

15 500

R02 - SENIOR (MEDIA) RESEARCHER

7 300

R03 - RESEARCHER

3 600

R04 - ECONOMETRICS ANALYST

5 900

R05 - JUNIOR MARKET ANALYST

3 500

R06 - ECONOMETRICS ASISSTANT

2 800

Dalsza część raportu (w tym zestawienie stawek godzinowych) na drugiej podstronie

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Rosną zarobki w branży reklamowej. 18 tys. dla dyrektora kreatywnego, 15 tys. dla media directora (raport)

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HR Manager
To prawda, czasami nawet te kwoty są wyższe. Ludzie w Polsce wreszcie się szanują. Wreszcie zaczynają wymagać konkretnych kwot na rozmowach. I dobrze. Rozmowy o finansach nie są już tabu. I firmy często ustępują, zmieniają swoje widełki i dopasowują się do wymagań kandydatów. Ciesze się, że dzieje się jak na zachodzie.
odpowiedź
User
ekspert
bujda a nie raport

żenujące
odpowiedź
User
Kuba
Tak. Rozmowa o finansach dobra rzecz. Ciekawe czy ktos policzyl z czego sa placone te pensje. Prowizja domu mediowego to 1%. Czyli najwiekszy dom mediowy z 1 mld obrotu ma 10 milionow marzy. Po zaplaceniu tych pensji ma 13 mln zl zysku. A moze ranking kick backow trzeba zrobic ... Sic!
Jaki ten ranking?
Telelewizja to 5%, internet to srednio 20%. Nie wiem jak jest w innych mediach. Ktos wie?
odpowiedź