Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę w Polsce i na świecie

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w czerwcu 2016 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce, znów powiększając przewagę nad konkurentami.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu br. Chrome miał w skali globalnej 57,86 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 56,94 proc. w maju.

W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu przeglądarki: Firefox (z 14,52 proc. do 14,15 proc.), Internet Explorer Microsoftu (z 11,38 proc. do 10,77 proc.), Safari firmy Apple (z 9,69 proc. do 9,64 proc.) oraz Opera (z 1,83 proc. do 1,71 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome również zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w czerwcu br. 54,23 proc. udziału, wobec 53,38 proc. w maju. Zyskał także, ale znacznie mniej, drugi Firefox - z 28,29 proc. do 28,35 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera, która zanotowała jednak wyraźny spadek (z 7,21 proc. do 6,39 proc.), dzięki czemu nieco zbliżył się do niej Internet Explorer, tracąc znacznie mniej (z 5,07 proc. do 4,99 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,42 proc. do 2,36 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]