SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie rynek reklamy telewizyjnej, w styczniu polskie stacje pokazały 3 mln spotów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 2,37 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 4,11 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 19,28 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,10 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,37 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 221,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,21 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 1,56 proc. do 145,36 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (114,89 mln zł; wzrost o 7,13 proc.), a czwarta była TVP1 (106,90 mln zł; + 19,55 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Siódemka z wpływami na poziomie 38,61 mln zł i wzrostem o 14,02 proc.

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 211,24 mln zł - w styczniu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 61,75 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (64,67 mln zł; w dół o 4,38 proc.) i Natur Produkt Pharma (50,22 mln zł; + 57,94 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek reklamy telewizyjnej, w styczniu polskie stacje pokazały 3 mln spotów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alex
Prasa leci na pysk, a Internet jest za trudny dla „marketerów” z korpo, którzy nowe technologie znają tylko z teorii po kilkudniowych szkoleniach. Poza tym w Internecie można od razu zobaczyć konwersję, więc nie da się za bardzo ściemniać w raportach. Pozostaje więc reklama w TV, dlatego taki tłok tam teraz jest.
odpowiedź
User
Leszek
W swojej firmie stawiam na gadżety reklamowe i przynosi mi to duży zysk. Ale w sumie jadę 12 lutego do Nadarzyna na remadaysy to zobaczę w co warto inwestować. Raczej nie będzie to telewizja tylko jak cos to internet
odpowiedź
User
wat
Pokazały3 mln spotów, ale ilu ludzi to obejrzało ??? , bo ja nie..
odpowiedź