Rośnie rynek reklamy telewizyjnej, w styczniu polskie stacje pokazały 3 mln spotów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 2,37 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 4,11 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 19,28 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,10 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,37 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 221,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,21 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 1,56 proc. do 145,36 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-styczen-2020-tvp1-lider-teleexpress-hit,7170758835848833a ##

Podium uzupełnia TVP2 (114,89 mln zł; wzrost o 7,13 proc.), a czwarta była TVP1 (106,90 mln zł; + 19,55 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Siódemka z wpływami na poziomie 38,61 mln zł i wzrostem o 14,02 proc.

grafika

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 211,24 mln zł - w styczniu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 61,75 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (64,67 mln zł; w dół o 4,38 proc.) i Natur Produkt Pharma (50,22 mln zł; + 57,94 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style