TVP1 nowym liderem oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

W lutym br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych nowym liderem w lutym 2018 roku została TVP1, która awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2017 roku spadł o 3,87 proc. i wyniósł 10,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję spadł Polsat (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,76 proc. do 10,41 proc.). Podium uzupełnia TVN (9,65 proc. udziału; w dół o 3,11 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,70 proc. udziału; + 4,82 proc.).

Z piątego na szóste miejsce spadł TVN24, którego udział wyniósł 3,43 proc., po spadku o 14,04 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-lutym-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,46 proc. (wzrost o 2,10 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kto-oglada-tvp1-tvp2-tvn-i-polsat-analiza ##

Od 38. do 47. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,42 proc. udziału w lutym br., Metro - 0,36 proc., Zoom TV - 0,33 proc. oraz Nowa TV - 0,32 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały duże wzrosty względem lutego 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 425 proc., 100 proc., 120 proc. i 100 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w lutym br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,08 proc., po wzroście o 1,08 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 7,33 proc. do 11,88 proc.

Trzecia była TVP2 (7,33 proc udziału; do góry o 2,37 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,07 proc., spadek o 1,39 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 11,45 proc. do 2,01 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 21,54 proc. do 1,58 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 0,70 proc. do 1,42 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 25,58 proc. do 1,08 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 13,58 proc. do 0,92 proc.), muzycznych - Polo TV (- 25,69 proc. do 0,81 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 37,21 proc. do 0,59 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"