„Rzeczpospolita” o 36 proc. w dół, „GP Codziennie” jedynie zyskała

„Gazeta Polska Codziennie” to jedyny ogólnopolski dziennik, który w styczniu br. zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem. Pozostałe tytuły straciły, a najwięcej - prawie 36 proc. - „Rzeczpospolita”, którą przegonił „Dziennik Gazeta Prawna” - liderem „Fakt”.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

W styczniu br. średnia sprzedaż ogółem liderującego dziennika „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 361 617 egz., co oznacza spadek o 8,71 proc. w stosunku do stycznia 2012 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja należała tradycyjnie do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w styczniu br. sprzedawało się średnio w liczbie 217 902 egz., po spadku o 17,34 proc. Na podium znalazł się jeszcze tabloid „Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 159 279 egz., czyli o 5,12 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Z piątej na czwartą pozycję awansował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zanotował jednak spadek sprzedaży ogółem o 15,7 proc. do 64 051 egz.

Natomiast z czwartego na piąte miejsce spadła kierowana od stycznia br. przez Bogusława Chrabotę „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 63 563 egz. Zanotowała ona tradycyjnie największy spadek w zestawieniu, wynoszący tym razem aż 35,78 proc. To zdecydowanie więcej niż w poprzednich miesiącach - w październiku ub.r. tytuł ten stracił tylko 24,72 proc., w listopadzie ub.r. , czyli tuż po aferze trotylowej - 22,18 proc., a w grudniu ub.r. - 19,63 proc. 

Z danych ZKDP wynika, że tak duży spadek sprzedaży ogółem „Rzeczpospolitej” wynika ze sporego zmniejszenia liczby prenumeratorów. W styczniu 2012 roku w prenumeracie sprzedawało się 54 777 egz., w grudniu ub.r. raptem o 1,3 tys. mniej egz., ale w styczniu 2013 roku już tylko 45 368 egz., co oznacza spadek rok do roku o ponad 9,4 tys. egz.

Siódmą lokatę zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 29 814 egz. To o 10,61 proc. więcej niż w styczniu 2012 roku. To jedyny tytuł ze wzrostem w pierwszym miesiącu br.

Drugim największym spadkiem w styczniu br. dotknięta została także wydawana przez Gremi Media niszowa „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 19,95 proc. i wyniosła 3 699 egz., co dało temu tytułowi ostatnie miejsce w rankingu.

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wzrosty sprzedaży ogółem zanotowały dwa dzienniki: „Fakt” (o 4,68 proc.), „Super Express” (o 0,27 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (o 11,82 proc.). Pozostałe tytuły straciły, a największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita” - wyniósł on 12,15 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek