WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Gdynia będzie promowana w nowym serialu TVN

Gorący temat

Szef KRRiT spotkał się z zarządem TVN ws. kary za relacje TVN24. „Rozmowy będą kontynuowane”

7

Scripps Networks Interactive sfinalizował zakup TVN

2015-07-02 A A A KOMENTARZE: 9 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Scripps Networks Interactive sfinalizował umowę zakupu 52,7 proc. akcji Grupy TVN od Grupy ITI oraz Grupy Canal+ za 584 mln euro. Do rady nadzorczej TVN dołączyło właśnie trzech przedstawicieli amerykańskiego koncernu.

Markus Tellenbach, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN (fot. TVN / Krzysztof Dubiel) Markus Tellenbach, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN (fot. TVN / Krzysztof Dubiel)

Scripps Networks Interactive poprzez brytyjską spółką zależną Southbank Media Ltd. za 854 mln euro kupił 100 proc. akcji w spółce N-Vision od Grupy ITI i Grupy Canal+. To N-Vision bezpośrednio i pośrednio (poprzez Polish Television Holding) posiada 52,7 proc. udziału w kapitale TVN. Scripps przejął również zadłużenie telewizyjnej spółki wynoszące w sumie 856 mln euro. Transakcja została ogłoszona już w marcu br., a jej finalizacja wymagała zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (została wydana w czerwcu) jak i irlandzkiego urzędu antymonopolowego.

- Pozyskanie TVN jest niezwykle ważnym krokiem w realizacji strategii międzynarodowej ekspansji Scripps Networks Interactive, dzięki któremu zajęliśmy wiodącą pozycję na jednym z najważniejszych rynków mediów w Europie Środkowej. TVN jest silną i rentowną spółką, zarządzaną przez świetną kadrę menedżerów pod kierownictwem Markusa Tellenbacha. Wierzymy, że nasze zaangażowanie zapewni dalszy długoterminowy rozwój firmy - mówi Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive

- Zamknięcie umowy przez Scripps Networks Interactive jest kluczowym krokiem w kierunku dalszego rozwoju TVN w Polsce i w regionie. Dzięki strategicznemu wsparciu nowego właściciela jesteśmy w idealnej sytuacji, żeby rozszerzyć nasze wyjątkowe portfolio programów, jak również zwiększyć zakres ich wykorzystania na różnorodnych cyfrowych platformach medialnych w kraju i za granicą. Cieszy nas perspektywa osiągania wspólnych korzyści ze współpracy z naszym nowym akcjonariuszem większościowym - mówi Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN.

Do rady nadzorczej TVN zostały powołane trzy osoby z najwyższego kierownictwa Scripps Networks Interactive: Joe NeCastro, dyrektor ds. rozwoju; Jim Samples, prezes Scripps Networks International oraz Cynthia Gibson, dyrektor ds. prawnych.

Zgodnie z polskim prawem w ciągu trzech miesięcy od zrealizowania zakupu Scripps Networks Interactive ma obowiązek złożenia oferty publicznej zwiększającej jego udział do 66 proc. w kapitale TVN. Scripps w czerwcu br. zgłosił intencję nabycia 100 proc. akcji TVN i wyprowadzenia spółki z Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Cena oferty publicznej nie została jeszcze określona.

Scripps Networks jest właścicielem marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców. Kanały Scripps Networks Interactive są obecne w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.

Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks Interactive w Europie. Wcześniej w  2011 roku koncern zawiązał w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfolio UKTV, składając się z 10 kanałów rozrywkowych i lifestylowych.

Grupa TVN jest nadawcą 13 kanałów telewizyjnych, w tym TVN, TVN7, TVN24, TVN Style, TVN Turbo i TTV, ma w portfolio też serwis wideo na żądanie Player.pl. W I kwartale br. spółka miała 363 mln zł przychodów, a jej zysk netto wyniósł 79 mln zł (więcej na ten temat).

Autor: po

Wiecej informacji: TVN, Scripps, Scripps Networks Interactive

Komentarze (9) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia