Scripps Networks Interactive ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku, TVN 4 proc. w górę

W pierwszych trzech kwartałach br. Scripps Networks Interactive zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 3,7 proc. i spadek zysku netto o 7,5 proc. W samym trzecim kwartale przychody Grupy TVN w złotych zwiększyły się w skali roku o 4 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do września br. przychody operacyjne Scripps Networks Interactive wyniosły 2,61 mld dolarów, o 3,7 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast w samym trzecim kwartale zwiększyły się w skali roku o 2,8 proc. do 825,5 mln dolarów.

Procentowo bardziej wzrosły wpływy koncernu z dystrybucji (o 5,6 proc. w trzech kwartałach i 5,1 proc. w trzecim kwartale) niż z reklam (odpowiednio o 2,9 i 2 proc.). Jednocześnie zwiększyły się koszty operacyjne - o 3,7 proc. do 1,65 mld dolarów w trzech kwartałach br. i o 5,4 proc. do 574,6 mln dolarów tylko w trzecim kwartale.

W konsekwencji zysk netto firmy w trzech kwartałach zmalał rok do roku o 7,5 proc. do 698,5 mln dolarów, a w trzecim kwartale - o 10,3 proc. do 163,1 mln dolarów. Firma uzasadnia to m.in. kosztami fuzji oraz wyższymi wydatkami na marketing i usługi związane z inwestycjami programowymi.

grafika

Na rynku amerykańskim Scripps Networks Interactive osiągnął w minionym kwartale 307,7 mln dolarów zysku netto (wobec 326 mln dolarów rok wcześniej), na innych rynkach - 15,9 mln dolarów zysku (przed rokiem: 3,8 mln dolarów), natomiast w pozostałych segmentach swojej działalności zanotowała 40,6 mln dolarów straty (wobec 25,8 mln dolarów straty rok wcześniej).

Koncern podkreśla, że wzrost zysku na rynkach zagranicznych wynika m.in. ze wzrostu wpływów reklamowych Grupy TVN. W raporcie finansowym podano, że w minionym kwartale łączne przychody Grupy TVN liczone w złotych zwiększyły się w skali roku o 4 proc.

grafika

Scripps Networks Interactive w najbliższym czasie ma zostać przejęty przez Discovery Communications. Discovery za jedną akcję SNI zapłaci 90 dolarów i przejmie ok. 2,7 mld zadłużenia firmy, wyda na to 8,4 mld dolarów w gotówce i 3,4 mld dolarów w swoich akcjach serii C. Na częściowe sfinansowanie tej transakcji sprzedał we wrześniu swoje obligacje za 6,3 mld dolarów i 300 mln funtów.

Gunnar Wiedenfels, dyrektor finansowy Discovery Communications, zapowiedział że fuzja firm pozwoli obniżyć koszty operacyjne o minimum 350 mln dolarów rocznie, a mniej popularne kanały telewizyjne mogą zostać połączone.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?