Serwisy gazet: liderem Fakt.pl, Wyborcza.pl wyprzedziła SE.pl, w dół Rp.pl, Wyborcza.biz i Dziennik.pl

Wśród gazet ogólnopolskich zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma „Fakt”, liderujący pod względem liczby użytkowników i odsłon. W ciągu roku duży wzrost odwiedzalności osiągnęła Wyborcza.pl, która wyprzedziła witrynę „Super Expressu”. Spore spadki ruchu oprócz SE.pl zanotowały natomiast Wyborcza.biz i PB.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) w październiku br. odwiedziło 5,28 mln internautów (real users), którzy wykonali 161,05 mln odsłon (w tym 44,6 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 16 minut i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Pod koniec września serwis został przekształcony w Fakt24.pl, przy czym nadal działa też pod poprzednim adresem. Pod nowym zanotował 4,34 mln użytkowników, 114,44 mln odsłon i 15:08 minuty przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

Wyborcza.pl (Agora) miała o milion użytkowników i prawie dwa razy mniej odsłon mniej niż Fakt.pl, za to o cztery minut dłuższy średni czas spędzany przez internautę. W rankingu znalazł się jeszcze druga witryna związana z „Gazetą Wyborczą” - mająca profil gospodarczy Wyborcza.biz - z 1,62 mln odwiedzających, 13,58 mln odsłon i 10:30 minuty średniego czasu korzystania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2015-roku ##

Serwis „Super Expressu” (Grupa ZPR) SE.pl odwiedziło 3,42 mln internautów, którzy wykonali w nim 42,76 mln odsłon i spędzili przeciętnie po 5:43 minuty. Witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała tylko nieznacznie mniejszą liczbę odsłon przy 2,19 mln użytkowników, a średni czas korzystania z niej przez odwiedzającego wyniósł 17:58 minuty.

Pod względem tego czasu zdecydowanym liderem jest serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska), na którym każdy użytkownik spędził przeciętnie godzinę i 9:44 minuty. Z pozostałych stron jedynie Wyborcza.pl nieznacznie przekroczyła poziom 20 minut, natomiast dla strony „Parkietu” (Gremi Business Communication) ten wskaźnik nie został określony z powodu zbyt małej liczby użytkowników.

W zestawieniu znalazły się trzy witryny związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes): Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl. Najwięcej użytkowników (1,37 mln) zanotował ten pierwszy, natomiast najwięcej odsłon (13,71 mln) i najdłuższy średni czas korzystania (7:54 minuty) - ten drugi.

W skali roku zasięg serwisu Fakt.pl, mimo nieznacznego wzrostu liczby użytkowników witryny, zmalał o 7,8 proc. - z 23,24 proc. do 21,42 proc. (takie zmiany wynikają z tego, że od maja br. wyniki Megapanelu są oparte na dużo wyższej niż wcześniej całkowitej liczbie polskich internautów, wskutek czego większość stron z miesiąca na miesiąc zanotowała wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście proc.). Liczba odsłon Fakt.pl spadła o 21,66 mln (11,8 proc. w dół), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 4:16 minuty (czyli 20,5 proc.).

Za to Wyborcza.pl osiągnęła wzrost zasięgu o 31,7 proc. (z 13,09 proc. do 17,24 proc.). Liczba odsłon witryny zwiększyła się ponad dwukrotnie - z 36,77 mln do 86,96 mln (czyli o 136,5 proc.), a przeciętny czas spędzany na niej przez internautę - o 4:56 minuty. Dzięki temu strona wyprzedziła SE.pl, który przy zasięgu minimalnie niższym niż przed rokiem (4,1 proc. w dół) zanotował mniej o 8,55 mln odsłon i 3:23 minuty średniego czasu korzystania (to 16,7 proc. i 37,2 proc. w dół).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-glowne-wzrosla-przewaga-onetu-nad-wp-w-gore-interia-mocno-w-dol-gazeta-pl ##

Sporo zyskał w skali roku serwis „Przeglądu Sportowego”: jego zasięg wzrósł z 7,79 proc. do 8,89 proc. (czyli o 14,1 proc.), liczba odsłon - o 15 mln (55,1 proc.), a średni czas korzystania - o 1:58 minuty (12,3 proc.). Niewielkie wzrosty zasięgu i odsłon osiągnęła również Gazetprawna.pl (odpowiednio o 2,8 proc. i 2 proc.), a duże - Polskatimes.pl (o 55,2 proc. i 67,4 proc.). Natomiast  liczba odsłon serwisu „Parkietu” zwiększyła się o 93 proc., przy czym w październiku br. odwiedziło go poniżej 100 tys. użytkowników, dlatego ich dokładna liczba nie mogła zostać określona w Megapanelu.

Wyborcza.biz zanotowała o 10 proc. niższy zasięg i 23,9 proc. odsłon mniej niż rok wcześniej, Rp.pl - 13,9 proc. niższy zasięg, a Dziennik.pl - o 5,5 proc. niższy zasięg i 14,1 proc. odsłon mniej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online