VoD.pl, Player.pl i WP.tv w dół. Mocno w górę Netflix, ShowMax z 2,6 mln użytkowników (dane serwisów VoD)

Najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie są niezmiennie VoD.pl i Player.pl, przy czym w skali roku zanotowały spore spadki ruchu. Duże wzrosty osiągnęły za to strony Netflix, HBOgo.pl i sekcja VoD TVP.pl. ShwoMax w marcu odwiedziło 2,62 mln polskich użytkowników, o pół miliona więcej niż w lutym.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu VoD.pl (należący do Grupy Onet-RASP) odwiedziło 3,71 mln realnych użytkowników, czyli 13,42 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 17 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 37 minut i 59 sekund. W serwisie dostępne są odcinki autorskich produkcji Grupy Onet-RASP (na początku marca wprowadzono wiosenną ramówkę), a w lutym pojawiło się ponad 30 polskich filmów dokumentalnych (w ramach współpracy z PISF), Pod koniec ub.r. zrezygnowano z płatnej oferty subskrypcyjnej.

Player.pl, w których można oglądać przede wszystkim produkcje Grupy TVN, mając w lutym 3,15 mln użytkowników, o 656,9 tys. mniej od VoD.pl, zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (50,97 mln) i wielokrotnie dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (4 godziny i 47:12 minuty).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/hollywoodzkie-premiery-szybciej-na-platformach-vod-45-dni-od-kinowej-premiery-hollywood-musi-gonic-rynek ##

Na trzecim miejscu pojawił się ShowMax.com, który zadebiutował w Polsce w połowie lutego br., oferuje polskie i zagraniczne seriale i filmy za 19,90 zł miesięcznie (z możliwością testowania za darmo przez 14 dni). Na początku kwietnia serwis wprowadził opcję oglądania treści w rozdzielczości Full HD.

W lutym ShowMax.com zanotował 2,14 mln realnych użytkowników (w tym 1,29 mln na komputerach i 912,7 tys. na smartfonach i tabletach), 7,12 mln odsłon (5,37 mln na komputerach, 1,75 mln w mobile’u) oraz 2:38 minuty średniego czasu korzystania. W marcu liczba użytkowników wzrosła do 2,62 mln, a odsłon do 13 mln, za to przeciętny czas wzrósł do 3:43 minuty.

Wraz ze startem polskiej wersji serwisu rozpoczęła się jej intensywna kampania reklamowa. Pierwsza odsłona akcji była oparta na spocie w stylu kina akcji z udziałem Ewana McGregora, druga promuje etiudę „Ksiądz” Wojciecha Smarzowskiego.

- Analizując dane dzienne o odwiedzalności strony internetowej ShowMax w marcu, wyraźnie widać jak etiuda „Ksiądz” Wojciecha Smarzowskiego, która pojawiła się w serwie 22 marca wpłynęła na wzrost oglądalności. To kolejny przykład, że lokalne produkcje przyciągają widzów jak magnes - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marta Wiercińska, ekspert z firmy Gemius. - Dodatkowo ShowMax przeprowadził bardzo intensywną, internetową kampanię z reklamą wideo online, opartą o zabawne spoty przygotowany na bazie tego filmu. W badaniu gemiusAdReal widzimy, że w ostatnim miesiącu na jego reklamy natrafiło prawie 9,7 mln internautów - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/showmax-nie-zagrozi-platformom-vod-ale-przyspieszy-ewolucje-rynku-opinie ##

Sekcję VoD serwisu Telewizji Polskiej odwiedziło 2,61 mln realnych użytkowników, wykonując 33,65 mln odsłon i spędzając przeciętnie po 3 godziny i 21:21 minuty. Od połowy ub.r. w witrynie na wyłączność dostępne są seriale i programy TVP, po tym jak zakończono współpracę z VoD.pl i Iplą.

Serwis Ipla.tv miał 2,03 mln użytkowników, 18,76 mln odsłon oraz 2 godziny i 47:25 minuty średniego czasu korzystania. Dodatkowo Ipla jako aplikacja desktopowa zanotowała 797,4 tys. użytkowników, a jako aplikacja mobilna - 273,4 tys. użytkowników, 25,35 mln odsłon oraz 4 godziny i 47:11 minuty przeciętnego czasu korzystania.

W porównaniu z mobilną Iplą aplikacja VOD miała ponad dwa razy mniej użytkowników (109,3 tys.) i prawie dwa razy mniej odsłon (14,73 mln), za to dłuższy średni czas korzystania (5 godzin i 18:34 minuty).

Stronę www Netflixa odwiedziło 682,8 tys. polskich użytkowników, którzy wykonali w nim 9,85 mln odsłon i korzystali średnio po 8:33 minuty. Jesienią serwis udostępniono w całkowicie spolszczonej wersji.

HBOgo.pl mając zdecydowanie więcej użytkowników od NCplusgo (354,3 tys. wobec 263,4 tys.) zanotowało ponad dwa razy odsłon mniej (2,39 mln wobec 5,67 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/35-proc-internautow-placi-za-wideo-w-sieci-netflix-zna-52-proc-badanych ##

Zaznaczmy, że badanie Gemius/PBI obejmuje tylko odwiedzalność na komputerach, smartfonach i tabletach, a nie uwzględnia np. telewizorów Smart TV. Żaden z serwisów nie podaje, ilu ma subskrybentów, czyli zarejestrowanych i płacących użytkowników.

W serwisach i aplikacjach VoD.pl, Player.pl, Vod.tvp.pl, Ipla i WP.tv wszystkie lub zdecydowana większość treści jest dostępna za darmo, natomiast na platformach ShowMax, Netflix, HBOgo.pl i NCplusgo.pl - odpłatnie.

Tylko na komputerach VoD.pl miał o ponad 500 tys. użytkowników więcej i ponad trzy razy odsłon mniej niż Player.pl.

W tym drugim serwisie przeciętny odwiedzający spędził prawie sześć godzin, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem. Prawie cztery godziny przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika zanotowały sekcja VoD TVP.pl (3 godziny i 53:13 minuty) oraz Ipla.tv (3 godziny i 45:31 minuty).

WP.tv przy 1,06 mln użytkowników miała 2,05 mln odsłon, mniej niż strona Netflix (8,38 mln odsłon przy 566,7 tys. użytkowników) i NCplusgo.pl (5,5 mln przy 233,2 tys. użytkowników).

Na smartfonach i tabletach najwięcej użytkowników, po nieco ponad milionie, miały VoD.tvp.pl, VoD.pl i aplikacja Player. Ten pierwszy serwis zanotował też 10,32 mln odsłon oraz godzinę i 33:27 minuty średniego czasu korzystania.

ShowMax zdecydowanie wyprzedził stronę Netflix pod względem liczby użytkowników (669,9 tys. wobec 125,5 tys.) i odsłon (3,47 mln wobec 1,46 mln), ale zanotował dużo niższy przeciętny czas korzystania (1:42 minuty wobec 8:33 minuty).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gemius-pbi-wyniki-marzec-2017-allegro-cyfrowy-polsat-i-olx-z-duzymi-wzrostami-w-dol-grupa-gazeta-pl-ceneo-pl-i-cda-pl ##

VoD.pl zanotował w skali roku spadek zasięgu z 15,7 do 10,96 proc. (czyli o 30,2 proc.), liczby odsłon o 4,2 mln (32 proc. w dół) oraz średniego czasu korzystania przez użytkownika o 12:45 minuty (23 proc. w dół).

Mocno zmalały też statystyki Player.pl - o 2,51 pkt proc. zasięgu (21,8 proc. w dół), 15,16 mln odsłon (spadek o 24,4 proc.) i nieco ponad godzinę średniego czasu korzystania (14,3 proc. w dół). Z kolei WP.tv stracił 0,55 pkt proc. zasięgu (52,1 proc. w dół), 4,39 mln odsłon (68,2 proc.) i 6:12 minuty średniego czasu korzystania (47,7 proc.).

Za to zasięg strony www Netflixa prawie się potroił - wzrósł z 0,73 do 2,05 proc. Witryna zyskała też 7,43 mln odsłon (to wzrost aż o 774 proc.) i 5:13 minuty średniego czasu korzystania (72,1 proc. w górę). Natomiast dział VoD serwisu TVP.pl zyskał 1,77 pkt proc. zasięgu (36,5 proc. w górę), 11,7 mln odsłon (wzrost o 100 proc.) i 33:37 minuty średniego czasu korzystania (16,8 proc. w górę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+