WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Kampanie reklamowe z czołowymi polskimi sportowcami kosztują ponad 1 mln zł. Najcenniejsi dla reklamodawców są piłkarze

Sheryl Sandberg: człowiek to nie towar, nie potrzebuje personal brandingu

2017-06-17 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Sheryl Sandberg, COO Facebooka, skrytykowała trend personal brandingu. - Kiedy słyszę, że ktoś buduje własną markę, wiem, że coś jest nie tak - stwierdziła Sandberg.

Sheryl Sandberg, fot. facebook Sheryl Sandberg, fot. facebook

Dyrektor operacyjna Facebooka w rozmowie z Adamem Grantem z Uniwersytetu w Pensylwanii (z którym napisała książkę „Opcja B”) krytycznie odniosła się do trendu budowania marek osobistych. Według niej, człowiek nie jest towarem na sprzedaż, który wymaga opakowania w postaci marki.

- Nie mam swojej marki, ale posiadam głos - powiedziała Sheryl Sandberg. - Tym głosem pomogłam zbudować firmę. Tym głosem przemawiam do kobiet. To jest głos, którego używam, by porozmawiać o smutku i poczuciu wyobcowania, w którym tkwię - dodała.

- Jeśli chcesz kreować swoją markę, nie zrobisz kariery, ponieważ ona nie będzie autentyczna. Wystarczy mówić szczerze, własnym głosem - podsumowała dyrektor operacyjna Facebooka.

Sandberg w przeszłości negatywnie wypowiadała się także o innych trendach na rynku pracy. W rozmowie z „The Business Journals” Sandberg krytykowała pojęcie work-life balance, zarzucając mu pojmowanie relacji międzyludzkich w kategoriach wymiany handlowej. - Skala tego pojęcia zmusza nas do myślenia w kategoriach handlu, gdzie jedno odbywa się kosztem drugiego, zamiast możliwości ułożenia tego w harmonię - tłumaczyła Sandberg.

Sandberg często w wywiadach porusza temat roli kobiet w biznesie czy motywacji do osiągnięcia sukcesu. W roku 2013 wydała bestsellerową książę "Włącz się do gry. Kobiety, praca i chęć przywództwa". Wraz z Adamem Grantem napisała książkę „Opcja B” w której tłumaczy, jak poradziła sobie z nagłą stratą męża w 2015 roku.

W wywiadzie dla „Business Insidera” zachęcała kobiety do stawiania sobie ambitnych celów zawodowych. - Jestem wielką zwolenniczką myślenia, że musimy zobowiązać się do działania i uczynić je regularnym nawykiem, by odniosło ono rezultat. Warto mierzyć wysoko, to ważne zwłaszcza dla kobiet - powiedziała dyrektor operacyjna Facebooka.

Jako dyrektor operacyjna Facebooka Sheryl Sandberg pracuje od 2008 roku. W 2012 roku jako pierwsza kobieta weszła do zarządu firmy. Wcześniej odpowiadała za sprzedaż reklam i publikacji w Google (na stanowisku wiceprezesa Global Online Sales and Operations), była również szefową personelu w amerykańskim Departamencie Skarbu.

Sheryl Sandberg jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet w USA. Jej majątek szacowany jest na 1,37 mld dolarów.

Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale br. 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

Autor: jd

Wiecej informacji: Sheryl Sandberg, personal branding, work-life balance

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej