SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Sheryl Sandberg: człowiek to nie towar, nie potrzebuje personal brandingu

Sheryl Sandberg, COO Facebooka, skrytykowała trend personal brandingu. - Kiedy słyszę, że ktoś buduje własną markę, wiem, że coś jest nie tak - stwierdziła Sandberg.

Sheryl Sandberg, fot. facebook Article

Dyrektor operacyjna Facebooka w rozmowie z Adamem Grantem z Uniwersytetu w Pensylwanii (z którym napisała książkę „Opcja B”) krytycznie odniosła się do trendu budowania marek osobistych. Według niej, człowiek nie jest towarem na sprzedaż, który wymaga opakowania w postaci marki.

- Nie mam swojej marki, ale posiadam głos - powiedziała Sheryl Sandberg. - Tym głosem pomogłam zbudować firmę. Tym głosem przemawiam do kobiet. To jest głos, którego używam, by porozmawiać o smutku i poczuciu wyobcowania, w którym tkwię - dodała.

- Jeśli chcesz kreować swoją markę, nie zrobisz kariery, ponieważ ona nie będzie autentyczna. Wystarczy mówić szczerze, własnym głosem - podsumowała dyrektor operacyjna Facebooka.

Sandberg w przeszłości negatywnie wypowiadała się także o innych trendach na rynku pracy. W rozmowie z „The Business Journals” Sandberg krytykowała pojęcie work-life balance, zarzucając mu pojmowanie relacji międzyludzkich w kategoriach wymiany handlowej. - Skala tego pojęcia zmusza nas do myślenia w kategoriach handlu, gdzie jedno odbywa się kosztem drugiego, zamiast możliwości ułożenia tego w harmonię - tłumaczyła Sandberg.

Sandberg często w wywiadach porusza temat roli kobiet w biznesie czy motywacji do osiągnięcia sukcesu. W roku 2013 wydała bestsellerową książę "Włącz się do gry. Kobiety, praca i chęć przywództwa". Wraz z Adamem Grantem napisała książkę „Opcja B” w której tłumaczy, jak poradziła sobie z nagłą stratą męża w 2015 roku.

W wywiadzie dla „Business Insidera” zachęcała kobiety do stawiania sobie ambitnych celów zawodowych. - Jestem wielką zwolenniczką myślenia, że musimy zobowiązać się do działania i uczynić je regularnym nawykiem, by odniosło ono rezultat. Warto mierzyć wysoko, to ważne zwłaszcza dla kobiet - powiedziała dyrektor operacyjna Facebooka.

Jako dyrektor operacyjna Facebooka Sheryl Sandberg pracuje od 2008 roku. W 2012 roku jako pierwsza kobieta weszła do zarządu firmy. Wcześniej odpowiadała za sprzedaż reklam i publikacji w Google (na stanowisku wiceprezesa Global Online Sales and Operations), była również szefową personelu w amerykańskim Departamencie Skarbu.

Sheryl Sandberg jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet w USA. Jej majątek szacowany jest na 1,37 mld dolarów.

Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale br. 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sheryl Sandberg: człowiek to nie towar, nie potrzebuje personal brandingu

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aspen
Mądrze mówi.
1 1
odpowiedź
User
Noname
Mądrze mówi.


Owszem. Ale doskonale wiemy, że są ludzie (managerowie, politycy), którzy bez personal brandingu byliby, przez swoja miernotę intelektualną, nikim. Więc szumna, angielska nazwa przykrywa często zwykłą, chamską, prostacką manipulację. Niestety...
2 1
odpowiedź
User
Hej, Panie dziennikarzu!
Co to COO?
0 1
odpowiedź
User
Noname
Co to COO?


Wujek Google...
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry