ShowMax przez pierwszy tydzień miał więcej użytkowników i odsłon niż Netflix

Polska wersja serwisu VoD ShowMax przez pierwsze siedem dni po starcie zanotowała więcej użytkowników i odsłon od polskiej wersji Netflixa. - Na pewno można pogratulować ShowMax kampanii reklamowej, która z dużym impetem weszła na rynek, prezentując serwis kompletnie przygotowany do użytku przez polskiego widza, co rok temu pominął Netflix - komentuje Justyna Troszczyńska z Media4Fun.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

ShowMax został udostępniony w Polsce w środę 15 lutego. W ofercie serwisu znajdują się polskie i zagraniczne filmy i seriale, a także popularny miniserial internetowy „Ucho prezesa”. Miesięczny dostęp do strony kosztuje 19,90 zł, przy czym przez 14 dni można ją testować za darmo.

Według badania Gemius/PBI 15 lutego ShowMax odwiedziło 210,3 tys. polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali na stronie 859,6 tys. odsłon, a każdy spędził na niej średnio trzy minuty i 5 sekund. Serwis zanotował znacznie wyższe statystyki niż Netflix, dostępny w Polsce od stycznia ub.r., a w całkowicie spolszczonej wersji od jesieni.

Również w kolejnych dniach ShowMax miał więcej użytkowników od Netflixa (z wyjątkiem 20 lutego), przy czym od 17 do 20 lutego notował znacznie krótszy średni czas korzystania przez odwiedzających, a od 18 do 20 lutego - mniej odsłon.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/showmax-nie-zagrozi-platformom-vod-ale-przyspieszy-ewolucje-rynku-opinie ##

Justyna Troszczyńska, założycielka i szefowa Media4Fun, uważa, że dobre początkowe statystyki ShomMaxa pokazują, że premiera polskiej odsłony serwisu została odpowiednio zaplanowana. - Niecałe dwa tygodnie po premierze ShowMaxa trudno już oceniać, jak silna będzie rywalizacja pomiędzy serwisami VoD dostępnymi w Polsce. Na pewno można pogratulować ShowMax kampanii reklamowej, która z dużym impetem weszła na rynek prezentując serwis kompletnie przygotowany do użytku przez polskiego widza, co rok temu pominął Netflix - przypomina menedżerka. - Strony są zlokalizowane, stawki podane w polskich złotych, a rozbudowane możliwości płatności zachęcają do skorzystania z 14-dniowej wersji testowej serwisu. Bieżące wyniki odwiedzialności strony sugerują, że kampania reklamowa trafia w punkt, łatwość rejestracji przyciąga użytkowników, ale wtedy następuje punkt kulminacyjny - porównanie oferty - dodaje.

Zdaniem Troszczyńskiej oferta ShowMaxa jest mało interesująca zwłaszcza w zakresie filmów. - Ciekawa oferta serialowa niestety blednie w obliczu propozycji filmowych, gdzie na tle kilku światowych hitów, dostępnych również w Netflix, mamy do wyboru pakiet filmów Kino świat, dostępnych na wszystkich lokalnych platformach VoD, dodatkowo przeplatanych klasyką polskiego kina w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego – filmami dostępnymi na innych platformach w modelu A-VoD - analizuje.

- Porównujemy Showmax do Netflixa ze względu na genezę - obie platformy to globalni gracze podbijający kolejno światowe rynki. Czy jest to słuszne porównanie? Po analizie oferty mam spore wątpliwości - dodaje szefowa Media4Fun. - Oczywiście użytkownicy lubą oglądać to co znają, ale od międzynarodowego gracza wymaga się jednak czegoś więcej niż może zaoferować Ipla, Player czy VoD.pl. Kampania telewizyjna generuje ruch w serwisie, ale lojalność użytkowników i konwersję z triala buduje się już ofertą, która na ten moment nie zagraża katalogowi i produkcjom własnym Netflixa - ocenia.

- To są dopiero początki, a zapowiadane plany rozwoju oferty ShowMaxa i poszerzania jej polskie produkcje własne, może w perspektywie zagrozić pozycji Netflixa i krajowych platform VoD, ale myślę, że o taką analizę będziemy się mogli pokusić najwcześniej za rok - podsumowuje Justyna Troszczyńska.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska