SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sieci e-reklamowe: IDMnet przed ARBO i Google (raport)

W czerwcu br. IDMnet był największą siecią reklamową w polskim internecie. W porównaniu z majem wyprzedził ARBOinteractive. Natomiast trzecie miejsce utrzymało Google.

Serwisy z sieci IDMnet w czerwcu br. odwiedziło ponad 1,3 mln użytkowników więcej niż w maju. Dzięki temu sieć zyskała prawie 7 punktów procentowych zasięgu i awansowała na pierwsze miejsce.

>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro 

Największe sieci reklamowe w polskim internecie (dane z czerwca br.)
lpnazwaużytkownicyzasięg
1IDMnet18 611 63098,43%
2Grupa ARBOinteractive17 902 16794,68%
3ARBOnetwork17 486 72592,48%
4AdTotal13 456 00571,16%
5Evolution Media Net12 190 32464,47%
6Ad-vice11 828 98062,56%
7Glossy Media11 634 99761,61%
84clover sieć kobieca9 260 90248,98%
9BizOn media8 668 44645,84%
10BusinessAdNetwork714609237,79%
11PinkPoland5 658 71129,93%
12Budowia 4 768 08225,22%
13ZdrowieNet4 185 08922,13%
14Grupa Spolecznosci.pl3 906 81620,66%
15AdAction Network3 729 53719,72%
16BUDOWNICTWOonline2 210 08211,69%
17Grupa Blomedia1 033 4105,47%
18SPORTSonline755 5334,00%
19STYLonline425 9242,25%
 Redefine-72,73%
 
Największe portale w polskim internecie z własnymi biurami reklamowymi (dane z czerwca br.)
lpnazwaużytkownicyzasięg
1Grupa Google17 392 68591,98%
2Grupa Onet.pl13 800 51972,98%
3Grupa Wirtualna Polska - Orange12 738 83067,37%
4Youtube.com*11 921 55463,05%
5Grupa Nk.pl11 795 58162,38%
6Grupa Allegro.pl11 792 65862,37%
7Grupa Gazeta.pl11 740 38462,09%
8Facebook.com**11 577 88661,23%
9Grupa Interia.pl11 368 38360,12%
10Grupa O2.pl10 158 22753,72%
11Grupa GG Network5 342 41328,25%
12Grupa Ringier Axel Springer5 156 33127,27%
13Grupa Microsoft5 107 55727,01%
14Grupa Polskapresse4 975 41426,31%
15Grupa Money.pl4 723 46624,98%
16Grupa Next Infor4 690 97724,81%
17Grupa Panorama Firm4 031 18421,32%
18Grupa Edipresse.pl3 006 78515,90%
19Grupa IDG1 679 1838,88%
* YouTube należy do Google, które zajmuje się też sprzedażą w nim reklam
** Reklamy na Facebooku sprzedaje w Polsce również Grupa ARBOinteractive


Pozycję lidera na rzecz IDMnetu utraciła Grupa ARBOinteractive, której strony zanotowały w czerwcu prawie 500 tys. real users i ok. 2,5 punktu proc. zasięgu więcej niż miesiąc wcześniej.

Na trzecim miejscu pozostało Google, którego serwisy w skali miesiąca zyskały ok. 200 tys. polskich użytkowników. Natomiast wśród polskich portali horyzontalnych największy zasięg reklamodawcom oferował Onet. Należąca do Wirtualnej Polski sieć AdTotal miała większy zasięg niż wszystkie strony WP i Orange. Za to sieci reklamowe Agory - Glossy Media i BusinessAdNetwork - mają mniejsze zasięgi niż Grupa Gazeta.pl.

>>> Megapanel: najpopularniejsze serwisy tematyczne w czerwcu


W zestawieniu znalazły się również należące do IDMnetu sieci tematyczne 4clover, AdAction network, Budowia i ZdrowieNet oraz sieci ARBOnetwork i BizOn media z portfolio Grupy ARBOinteractice.
 

Powyższe zestawienie przygotowano na podstawie danych z badania Megapanel PBI/Gemius.

Dołącz do dyskusji: Sieci e-reklamowe: IDMnet przed ARBO i Google (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lisek
FireFox +Adblock i mamy ZERO reklam w sieci!
odpowiedź
User
robucha
1,3mln więcej ru... łał.. ruch z chin został podpięty ??
odpowiedź
User
kasia
I co z tego, że maja miliony. Byłem w 2 sieciach z pierwszej trojki. Zróbcie ranking, który zainteresuje wydawców i posortujcie sieci reklamowe według przychodu za każde ale to każde 1000 odsłon jak zsumujecie sobie gratisy i płatne to wyjdzie mizeria tych wszystkich sieci. Nie wiem komu chce się robić przy tych stawkach dobre tematyczne serwisy.
odpowiedź