SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Duże wzrosty słuchalności RMF FM i Eski w I kwartale. Trójka najbardziej w dół

Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce w pierwszym kwartale br. umocniło się RMF FM, które obok Eski pochwalić się mogło największym wzrostem słuchalności w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Trójka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Stacja ta ex aequo z Eską zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Wynik tej drugiej stacji wyniósł 7,2 proc., a awansowała ona z miejsca piątego na czwarte.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12 proc. (udział tej stacji względem fali styczeń - marzec 2017 zmalał o 1 pkt. proc.). Od maja 2017 roku stacja ma nowego naczelnego - Jarosława Paszkowskiego zastąpił Sławomir Assendi - a we wrześniu zmieniono ramówkę. Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło kolejną korektę ramówki, w której pasmo poranne zaczęli prowadzić Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Z kolei Agnieszka Kołodziejska została przydzielona do pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 7,6 proc., po spadku o 1,3 pkt. proc. Jak już informowaliśmy pod koniec lutego br. nowym dyrektorem Programu 1 Polskiego Radia został Michał Mońko. Miesiąc wcześniej z tej funkcji zrezygnował Rafał Porzeziński.

Z kolei z czwartej na piątą lokatę spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 1,9 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Wysoki wzrost, wynoszący 1 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,6 proc. Znaczący wzrost osiągnęło również Radio Plus - do góry o 0,5 pkt. proc. do 2,5 proc.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od stycznia do marca br. wyniósł 0,7 proc., czyli 0,3 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Dołącz do dyskusji: Duże wzrosty słuchalności RMF FM i Eski w I kwartale. Trójka najbardziej w dół

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gdyby
poważnie traktować te komunikaty,a bądźmy choć deckzo poważni,a nawet ine będąc warto pamiętac po co i dlaczego one są i jak od ponad dwóch lat wyglądają...acz tym razemn ie ma:"w historii" w nagłówku,no no... To oznaczałoby,że ludzie wolą taką a nie inną muzykę,by nie rzec bardziej konkretnie,przeplataną pleplaniem lepszym gorszym od audycji lepszych gorszych,ale jednak bez porównania,a które w większości mieli przed 2016 r.albo które są już rok dwa i cieszą się sporą popularnością;że nagle odpływ z powodu znudzenia nimi,jakości ich,czy no właśnie z powodów politycznych,"a nie będę słuchać pisiorów","mąż,żona nie dają anie mam na czym a nie chcę podpaść":) jest większy inż był,i to w stosunku od odpływu i słuchalności sprzed 3 miesięcy,w porównaniu z okresem sprzed roku i w porównaniu do wzrostu konkurencji,czy ich odpływów i przypływów z poprzedniego mierzonego okresu w tym r.albo rok temu.
Jakich byśmy nie użyli i użyli morskich i kanalizacyjnych,mądrych porównań statystycznych nie bardzo mi się chce wierzyć,amen.
2 30
odpowiedź
User
Billy
Trójeczka poniżej 5%, do świąt możliwe, że się uda. Jakaś bazę maja, ale czy wystarczy na obronę 5% udziału w rynku?
Szkoda dobrych audycji, dobrych dziennikarzy, redaktorów. Kiedyś podobnie PiS zniszczył radio Bis. Ludzi, którzy odeszli często odzyskać już się nie będzie dało.
Czasami przydaje się przewietrzenie, ale nie w takim stylu. Może i było trochę jak na strychu pośród starości, ale mówi są tak samo pokryci kurzem.
38 4
odpowiedź
User
Kuba23
RMF FM zapowiedziane traci. Względem fali grudzień-luty o 0,9%
Zetka wychamowała spadki i ma 0,3% wzrostu względem poprzedniej fali badań
6 16
odpowiedź
User
Bocian leci robić dzieci
Podoba mi sie ostatnio RMF które gra coraz więcej hitów z przed lat, humor i prowadzący i nawet już nie emitują wcale najwiecej reklam jak do tej pory.
10 29
odpowiedź
User
Zen
Ja mimo zlych opinii które krążą na temat RMFu lubie tą stacje ostatnio sie poprawili bo nie emitują tyle reklam co niegdyś choć i tak mają najdłuższe bloki reklamowe. Z muzyką troche gorzej. Zbyt mało nowych przeboi ale i tak stacja warta polecenia
9 26
odpowiedź
User
Coco jambo
RMF to niczym ostatnio Eska ala Vox fm oby tak dalej i więcej muzyki disco polo i Slawomira no i prosze mniej reklam bo w przerwach włączam Eska i tak już gra przez cały dzień
6 16
odpowiedź
User
Indziu
Słucham RMF i nie wyobrazam sobie życia bez niego i żeby moglo go zabraknac. Poleci Eremefke
6 34
odpowiedź
User
Słuchacz RMF
Musze powiedzieć że stacja ostatnio zaskakuje dużo swieżych newsow i prowadzący lepsi ale jeśli chodzi o muzyke to zdecydowanie bija sie z Eska o słuchaczy
4 20
odpowiedź
User
Konkurencja
O jej ludzie nie chcą słuchać PRL 24? Tyle milionów władowane w propagandę i w te wszystkie niedorzeczności,które się wygaduje w tym radiu zostały zmarnowane.
36 9
odpowiedź
User
Pakson
Meloradio jaki sukces 0.7 % 😊😊😊
25 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing