Twitter wycofuje 70 mln dolarów inwestycji w muzyczny serwis SoundCloud

Twitter podjął decyzję o wycofaniu 70 milionów dolarów inwestycji w rozwój muzycznego serwis SoundCloud. Firma tłumaczy cofnięcie swojego wsparcia finansowego brakiem korzyści z inwestycji w możliwym do zaakceptowania okresie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

SoundCloud to internetowy społecznościowy serwis muzyczny uruchomiony w 2007 r. Jest on przeznaczony przede wszystkim dla niezależnych twórców mogących prezentować na platformie swoje nagrania. W marcu 2016 r. SoundCloud poszukując źródeł przychodów uruchomił w USA płatną usługę o nazwie Go w cenie 9,99 dol. miesięcznie.

Jesienią 2016 r. do zakupu SoundCloud za kwotę ok. miliarda dolarów przymierzał się Spotify, ostatecznie jednak do transakcji nie doszło. SoundCloud nadal poszukiwał inwestorów, w połowie 2016 r. jednym z nich okazał się Twitter, który wsparł muzyczną platformę kwotą 70 mln dol. Teraz, jak wynika z dokumentów finansowych Twittera ujawnionych przez serwis Variety kierownictwo tej firmy podjęło decyzję o wycofaniu pieniędzy z SoundCloud. Jak wyjaśnia Twitter rezygnacja z inwestycji jest spowodowana brakiem perspektyw jej zwrotu w możliwym do zaakceptowania okresie. Do kasy Twittera z kwoty wpłaconej wcześniej ma powrócić 66,4 mln dol.

Według planów ujawnionych kilka tygodni temu przez Kerry Trainora, szefa SoundCloud serwis zamierza zaoferować użytkownikom nowy model subskrypcyjny obejmujący miesięczną opłatę w wysokości 5 dol. miesięcznie.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol