WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP2 po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła TVP1. 550 tys. widzów przewagi „Faktów” TVN nad „Wiadomościami” TVP1

Gorący temat

UOKiK sprawdza, czy Polska Press realizuje warunek przejęcia Mediów Regionalnych

0

Spadki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpressu” pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała „Panorama”

2017-10-02 A A A KOMENTARZE: 24 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Równoległe emisję głównych wydań „Wiadomości” i „Teleexpressu” w TVP1 i TVP Info ogląda mniej widzów, niż śledziło te serwisy rok temu tylko na głównej antenie. Większą widownię gromadzi z kolei „Panorama”. Wszystkie trzy dzienniki (zwłaszcza serwisy Jedynki) zanotowały duże spadki oglądalności na głównych antenach, ale z drugiej strony zdecydowanie poprawiają wyniki newsowej stacji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Spadki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpressu” pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała „Panorama”

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Zmiana dotyczy wydań „Wiadomości” emitowanych o godz. 8.00, 12.00, 15.00 i 19.30, „Panoramy” z godz. 18.00 oraz „Teleexpressu (17.00).

Średnia widownia głównego wydania „Wiadomości” w okresie od 24 sierpnia do 26 września 2017 roku na antenie TVP1 wyniosła 2,1 mln osób, co przełożyło się na 16,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Równoległą emisję tego dziennika w TVP Info śledzi dodatkowo 453 tys. widzów (3,53 proc. udziału). Łączna widownia serwisu na obu antenach wyniosła w tym okresie 2,55 mln osób (19,78 proc.).

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Wiadomości” tylko na antenie publicznej Jedynki oglądało średnio 2,77 mln widzów. Oznacza to, że widownia tego dziennika spadła o 200 tys. osób, czyli o 7,89 proc. Analizując dane widowni z samej TVP1 liczba widzów tego serwisu zmniejszyła się o 670 tys. (24,22 proc.).

„Teleexpress” w analizowanym okresie na obu antenach śledziło średnio 2,27 mln widzów, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału (z czego 1,81 mln osób, to widzowie TVP1, a 457 tys. - TVP Info). Serwis ten również zanotował spadek oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej, gdy emitowany był tylko w Jedynce. Wyniósł on 100 tys. widzów (4,46 proc.). Z kolei porównując dane tylko z TVP1 jego widownia zmalała o 560 tys. osób (23,72 proc.).

Wzrost oglądalności notuje z kolei główne wydanie „Panoramy”, które od 24 sierpnia do 26 września br. na obu antenach śledziło 1,39 mln widzów, o 270 tys. osób więcej niż w okresie od 24 sierpnia do 26 września ub.r. Rozpatrując dane widowni tylko z samej Dwójki serwis ten zanotował spadek o 100 tys. oglądających.

Porównaliśmy również dane oglądalności „Wiadomości”, „Panoramy” i „Teleexpressu” z okresem poprzedzającym wprowadzenie równoległej emisji tych dzienników. Przed analizą danych należy jednak pamiętać, że porównujemy dwa okresy o zdecydowanie różnym poziomie konsumpcji telewizji (jesienny, kiedy to więcej widzów ogląda telewizję z letnim, kiedy to widownie są mniejsze). W takich porównaniach obiektywnym wyznacznikiem zmian oglądalności są udziały w rynku telewizyjnym.

Analizując te dane wszystkie dzienniki zanotowały duże wzrosty widowni - odpowiednio o 720 tys. (czyli o 39,19 proc.), 500 tys. (28,29 proc.) i 410 tys. osób (41,54 proc.). Wzrosty nastąpiły również w udziałach rynkowych, ale były one już mniejsze, niż w widowni. Wyniosły one odpowiednio 14,40 proc., 14,32 proc. i 19,33 proc.

Z kolei analizując dane oglądalności trzech serwisów informacyjnych Telewizji Polskiej na głównych antenach wynika, że ich widownie się zwiększyły, a udziały - zmalały. Wzrost widowni i jednoczesny spadek udziałów to właśnie efekt tego, że średnio w okresie od 24 sierpnia do 26 września br. ogólna widownia telewizji w tych pasmach była wyższa, niż w okresie od 21 lipca do 23 sierpnia br.

Podobna sytuacja ma miejsce w grupie komercyjnej 16-49 - również i tutaj rok do roku „Wiadomości” i „Teleexpress” zanotowały spadki oglądalności, a „Panorama” pochwalić się mogła wzrostem. Z kolei względem okresu poprzedzającego wszystkie dzienniki zanotowały wzrosty.

Równoległa emisja „Wiadomości”, „Teleexpressu” i „Panoramy” w TVP Info zdecydowanie podnosi wyniki oglądalności newsowej stacji TVP zarówno względem analogicznego okresu rok wcześniej, jak i w porównaniu do okresu poprzedzającego wprowadzenie równoległej emisji w tym kanale.

Widownia TVP Info w paśmie emisji „Teleexpressu” rok do roku zwiększyła się o 312 tys. osób, „Panoramy” - o 160 tys. osób, a „Wiadomości” - o 290 tys. osób.

 

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Wiadomości, Panorama, Teleexpress, dziennik telewizyjny, TVP1, TVP2, TVP Info

Komentarze (24) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia