SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Spadki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpressu” pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała „Panorama”

Równoległe emisję głównych wydań „Wiadomości” i „Teleexpressu” w TVP1 i TVP Info ogląda mniej widzów, niż śledziło te serwisy rok temu tylko na głównej antenie. Większą widownię gromadzi z kolei „Panorama”. Wszystkie trzy dzienniki (zwłaszcza serwisy Jedynki) zanotowały duże spadki oglądalności na głównych antenach, ale z drugiej strony zdecydowanie poprawiają wyniki newsowej stacji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Zmiana dotyczy wydań „Wiadomości” emitowanych o godz. 8.00, 12.00, 15.00 i 19.30, „Panoramy” z godz. 18.00 oraz „Teleexpressu (17.00).

Średnia widownia głównego wydania „Wiadomości” w okresie od 24 sierpnia do 26 września 2017 roku na antenie TVP1 wyniosła 2,1 mln osób, co przełożyło się na 16,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Równoległą emisję tego dziennika w TVP Info śledzi dodatkowo 453 tys. widzów (3,53 proc. udziału). Łączna widownia serwisu na obu antenach wyniosła w tym okresie 2,55 mln osób (19,78 proc.).

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Wiadomości” tylko na antenie publicznej Jedynki oglądało średnio 2,77 mln widzów. Oznacza to, że widownia tego dziennika spadła o 200 tys. osób, czyli o 7,89 proc. Analizując dane widowni z samej TVP1 liczba widzów tego serwisu zmniejszyła się o 670 tys. (24,22 proc.).

„Teleexpress” w analizowanym okresie na obu antenach śledziło średnio 2,27 mln widzów, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału (z czego 1,81 mln osób, to widzowie TVP1, a 457 tys. - TVP Info). Serwis ten również zanotował spadek oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej, gdy emitowany był tylko w Jedynce. Wyniósł on 100 tys. widzów (4,46 proc.). Z kolei porównując dane tylko z TVP1 jego widownia zmalała o 560 tys. osób (23,72 proc.).

Wzrost oglądalności notuje z kolei główne wydanie „Panoramy”, które od 24 sierpnia do 26 września br. na obu antenach śledziło 1,39 mln widzów, o 270 tys. osób więcej niż w okresie od 24 sierpnia do 26 września ub.r. Rozpatrując dane widowni tylko z samej Dwójki serwis ten zanotował spadek o 100 tys. oglądających.

Porównaliśmy również dane oglądalności „Wiadomości”, „Panoramy” i „Teleexpressu” z okresem poprzedzającym wprowadzenie równoległej emisji tych dzienników. Przed analizą danych należy jednak pamiętać, że porównujemy dwa okresy o zdecydowanie różnym poziomie konsumpcji telewizji (jesienny, kiedy to więcej widzów ogląda telewizję z letnim, kiedy to widownie są mniejsze). W takich porównaniach obiektywnym wyznacznikiem zmian oglądalności są udziały w rynku telewizyjnym.

Analizując te dane wszystkie dzienniki zanotowały duże wzrosty widowni - odpowiednio o 720 tys. (czyli o 39,19 proc.), 500 tys. (28,29 proc.) i 410 tys. osób (41,54 proc.). Wzrosty nastąpiły również w udziałach rynkowych, ale były one już mniejsze, niż w widowni. Wyniosły one odpowiednio 14,40 proc., 14,32 proc. i 19,33 proc.

Z kolei analizując dane oglądalności trzech serwisów informacyjnych Telewizji Polskiej na głównych antenach wynika, że ich widownie się zwiększyły, a udziały - zmalały. Wzrost widowni i jednoczesny spadek udziałów to właśnie efekt tego, że średnio w okresie od 24 sierpnia do 26 września br. ogólna widownia telewizji w tych pasmach była wyższa, niż w okresie od 21 lipca do 23 sierpnia br.

Podobna sytuacja ma miejsce w grupie komercyjnej 16-49 - również i tutaj rok do roku „Wiadomości” i „Teleexpress” zanotowały spadki oglądalności, a „Panorama” pochwalić się mogła wzrostem. Z kolei względem okresu poprzedzającego wszystkie dzienniki zanotowały wzrosty.

Równoległa emisja „Wiadomości”, „Teleexpressu” i „Panoramy” w TVP Info zdecydowanie podnosi wyniki oglądalności newsowej stacji TVP zarówno względem analogicznego okresu rok wcześniej, jak i w porównaniu do okresu poprzedzającego wprowadzenie równoległej emisji w tym kanale.

Widownia TVP Info w paśmie emisji „Teleexpressu” rok do roku zwiększyła się o 312 tys. osób, „Panoramy” - o 160 tys. osób, a „Wiadomości” - o 290 tys. osób.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpressu” pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała „Panorama”

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
o rany :(
Ludzie nie chcą oglądać prawicowej bredni? Jak to??
88 30
odpowiedź
User
gość
mnie to nie dziwi. takiej propagandy nikt nie chce oglądać.
78 29
odpowiedź
User
niestety :(
To pomiary oglądalności są winne a nie wydawcy i ludzie którzy robią prawicowe materiały!!!!!
41 19
odpowiedź
User
kłamstwo pomiarów
Przecież 48 milionów ludzi w Polsce codziennie ogląda "Wiadomości". To pomiary kłamio
57 23
odpowiedź
User
widz
Ja oglądam FAKTY TVN.. są świetne.
53 61
odpowiedź
User
xm
Kurski myślał, że jak wrzuci DTV do TVP Info, to oglądalność się zwiększy, tymczasem widownia się podzieliła.
49 18
odpowiedź
User
widz
A pan Jacek prezes, aby zwiększyć oglądalność Wiadomości puszcza jednocześnie w TVPIS info i tak razem do kupy TVPis 1 i info = KLAPA... i tak trzymać.
49 19
odpowiedź
User
Xlo
Kto uwierzy w te brednie Nielsena
33 52
odpowiedź
User
prawnik
No i mamy pół przyczyny wzrostu TVP Info jak na dłoni. Była nią kanibalizacja anteny głównej.
Tyle że kanibalizm sprawia, że jedzący tyje wolniej, niż chudnie jedzony.

Ale wizualnie jest wrażenie, że TVPINFO ściga skutecznie TVN24. Tyle że dzięki spadkowi przekazu ogółem o 8%.
Kolejna sztuczka statystyczna. Kurski jest w nich dobry. A programy nadal nie chcą się dać oglądać.
43 13
odpowiedź
User
sza
towarzysz Jacek = Janusz biznesu
37 11
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing