Spadki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpressu” pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała „Panorama”

Równoległe emisję głównych wydań „Wiadomości” i „Teleexpressu” w TVP1 i TVP Info ogląda mniej widzów, niż śledziło te serwisy rok temu tylko na głównej antenie. Większą widownię gromadzi z kolei „Panorama”. Wszystkie trzy dzienniki (zwłaszcza serwisy Jedynki) zanotowały duże spadki oglądalności na głównych antenach, ale z drugiej strony zdecydowanie poprawiają wyniki newsowej stacji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Spadki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpressu” pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała „Panorama”

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Zmiana dotyczy wydań „Wiadomości” emitowanych o godz. 8.00, 12.00, 15.00 i 19.30, „Panoramy” z godz. 18.00 oraz „Teleexpressu (17.00).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-zarobila-z-reklam-mniej-o-50-mln-zl-jacek-kurski-zorganizowany-system-grabiezy ##

Średnia widownia głównego wydania „Wiadomości” w okresie od 24 sierpnia do 26 września 2017 roku na antenie TVP1 wyniosła 2,1 mln osób, co przełożyło się na 16,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Równoległą emisję tego dziennika w TVP Info śledzi dodatkowo 453 tys. widzów (3,53 proc. udziału). Łączna widownia serwisu na obu antenach wyniosła w tym okresie 2,55 mln osób (19,78 proc.).

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Wiadomości” tylko na antenie publicznej Jedynki oglądało średnio 2,77 mln widzów. Oznacza to, że widownia tego dziennika spadła o 200 tys. osób, czyli o 7,89 proc. Analizując dane widowni z samej TVP1 liczba widzów tego serwisu zmniejszyła się o 670 tys. (24,22 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowe-badanie-ogladalnosci-telewizji-tvp-jacek-kurski-nielsen-jestesmy-okradani ##

„Teleexpress” w analizowanym okresie na obu antenach śledziło średnio 2,27 mln widzów, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału (z czego 1,81 mln osób, to widzowie TVP1, a 457 tys. - TVP Info). Serwis ten również zanotował spadek oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej, gdy emitowany był tylko w Jedynce. Wyniósł on 100 tys. widzów (4,46 proc.). Z kolei porównując dane tylko z TVP1 jego widownia zmalała o 560 tys. osób (23,72 proc.).

Wzrost oglądalności notuje z kolei główne wydanie „Panoramy”, które od 24 sierpnia do 26 września br. na obu antenach śledziło 1,39 mln widzów, o 270 tys. osób więcej niż w okresie od 24 sierpnia do 26 września ub.r. Rozpatrując dane widowni tylko z samej Dwójki serwis ten zanotował spadek o 100 tys. oglądających.

grafika

Porównaliśmy również dane oglądalności „Wiadomości”, „Panoramy” i „Teleexpressu” z okresem poprzedzającym wprowadzenie równoległej emisji tych dzienników. Przed analizą danych należy jednak pamiętać, że porównujemy dwa okresy o zdecydowanie różnym poziomie konsumpcji telewizji (jesienny, kiedy to więcej widzów ogląda telewizję z letnim, kiedy to widownie są mniejsze). W takich porównaniach obiektywnym wyznacznikiem zmian oglądalności są udziały w rynku telewizyjnym.

Analizując te dane wszystkie dzienniki zanotowały duże wzrosty widowni - odpowiednio o 720 tys. (czyli o 39,19 proc.), 500 tys. (28,29 proc.) i 410 tys. osób (41,54 proc.). Wzrosty nastąpiły również w udziałach rynkowych, ale były one już mniejsze, niż w widowni. Wyniosły one odpowiednio 14,40 proc., 14,32 proc. i 19,33 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-teleexpress-i-panorama-tvp-info ##

Z kolei analizując dane oglądalności trzech serwisów informacyjnych Telewizji Polskiej na głównych antenach wynika, że ich widownie się zwiększyły, a udziały - zmalały. Wzrost widowni i jednoczesny spadek udziałów to właśnie efekt tego, że średnio w okresie od 24 sierpnia do 26 września br. ogólna widownia telewizji w tych pasmach była wyższa, niż w okresie od 21 lipca do 23 sierpnia br.

grafika

Podobna sytuacja ma miejsce w grupie komercyjnej 16-49 - również i tutaj rok do roku „Wiadomości” i „Teleexpress” zanotowały spadki oglądalności, a „Panorama” pochwalić się mogła wzrostem. Z kolei względem okresu poprzedzającego wszystkie dzienniki zanotowały wzrosty.

grafika

Równoległa emisja „Wiadomości”, „Teleexpressu” i „Panoramy” w TVP Info zdecydowanie podnosi wyniki oglądalności newsowej stacji TVP zarówno względem analogicznego okresu rok wcześniej, jak i w porównaniu do okresu poprzedzającego wprowadzenie równoległej emisji w tym kanale.

Widownia TVP Info w paśmie emisji „Teleexpressu” rok do roku zwiększyła się o 312 tys. osób, „Panoramy” - o 160 tys. osób, a „Wiadomości” - o 290 tys. osób.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat