SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadła sprzedaż gazet w 2009 roku

W 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich codziennych gazet ogólnopolskich. Najwięcej straciły „Parkiet” i „Puls Biznesu”. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

 Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w 2009 r. wyniosła 466 533 egz., czyli o 5,8 proc. mniej niż w 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora SA) wyniosła 338 666 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator SA), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5,9 proc. do 191 746 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w ub.r. wynik na poziomie 117 079 egz., co oznacza spadek o 13,9 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

Na piątym miejscu znalazł się "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż wyniosła 82 803 egz.. Dane te obejmują sprzedaż ogółem „Gazety Prawnej” od stycznia do września 2009 roku oraz dane „Dziennika Gazety Prawnej” z okresu od września do grudnia ub.r.

Największy spadek zanotował znajdujący się na ostatnim miejscu „Gazeta Giełdy Parkiet” (Presspublica), której sprzedaż spadła o 24,2 proc. do 7 677 egz. 

Wirtualnemedia.pl20092008
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt633 782466 533671 160495 358
Gazeta Wyborcza489 671338 666561 575393 573
Super Express315 928191 746341 676203 771
Rzeczpospolita187 113117 079209 824135 935
Dziennik Gazeta Prawna123 78582 803--
Przegląd Sportowy105 23757 583116 68064 332
Futbol News110 41025 204--
Puls Biznesu21 50415 12827 27918 391
Parkiet17 5987 67725 14110 125


 




* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

  • Więcej informacji:
  • Zkdp

Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż gazet w 2009 roku

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prasoznawca
To już było ! A dlaczego przy tej informacji jest logo Faktu, który stracił najmniej na rynku ? Coś tu nie tak z rzetelnością dziennikarską .....
odpowiedź
User
walter
Prasoznawco co już było?
umiesz czytać i dodatkowo jeszcze myśleć?
odpowiedź
User
rademenes
Jestem ciekaw jak mocno musi spaść sprzedaż aby "spece" w wydawnictwach zrozumiały, że dotychczasowa polityka jest błędna, lub by właściciel wydawnictw zrozumieli, że "spece" nadają się do sprzedaży kartofli a nie do pracy w mediach. Ale obawiam się, że pójścia po rozum do głowy nigdy nie będzie. Po prostu tytuły będą padać jak muchy. I dobrze im tak.
odpowiedź