WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Piotr Nisztor i Jan Piński zarzucają sobie nieprawdziwe informacje w tekstach w „Gazecie Polskiej” i „Gazecie Finansowej”

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

„Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży w sierpniu. „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska” na plusie

2017-10-19 A A A KOMENTARZE: 18 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w sierpniu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”, a na czele spadków znalazło się „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

„Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży w sierpniu. „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska” na plusie

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2017 roku wyniosła 123 127 egz. Było to o 2,77 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,95 proc. do 107 967 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 96 481 egz., po spadku o 9,72 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 61 932 egz., po spadku o 14,80 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 21,43 proc. do 40 445 egz. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.

6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła wzrostem wynoszącym 7,14 proc. Jej średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 34 028 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w sierpniu br. wyniósł 25 891 egz.

Kolejną lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 7,32 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 23 791 egz.

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 14,55 proc.

Największy spadek, wynoszący 6,24 proc., zanotowała tutaj z kolei „Gazeta Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Gość Niedzielny, Polityka, Newsweek Polska, Gazeta Polska, tygodnik opinii, zkdp

Komentarze (18) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia