W pierwszym półroczu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 270 700 egz., czyli o 7,27 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 132 277 egz. Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,58 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 20,44 proc. do 116 596 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-michnik-zmiana-wladzy-straszliwie-walnela-gazete-wyborcza-po-kieszeni-nie-stac-nas-na-oddzialy-regionalne-i-korespondentow ##

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jaroslaw-kurski-krytycy-oglaszaja-pogrzeb-gazety-wyborczej-co-trzy-dni-jestesmy-tym-juz-znudzeni ##
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 49 650 egz.; w dół o 10,24 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 42 118 egz.; - 5,61 proc.).
Warto dodać, że wszystkie dzienniki - oprócz „Parkietu” (Gremi Media) - zanotowały najniższą sprzedaż w historii. - Prasa codzienna nie jest już najszybszym dostarczycielem newsów, przegrywa w tej kwestii z serwisami online aktualizowanymi wielokrotnie w ciągu dnia. To główna przyczyna spadku sprzedaży prasy codziennej – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniewski, media director w Codemedia.

- Szybka cyfra wypiera wolniejszy druk. Coraz mniej osób poszukujących informacji skłonnych jest bowiem czekać 24 godziny na porcję najnowszych wiadomości z kraju i ze świata, skoro ma je praktycznie pod ręką dostarczane w formie cyfrowej. Spadki sprzedaży dzienników dotknęły zarówno, choć w nierównym stopniu, tytuły ogólne (np. „Gazetę Wyborczą” czy „Rzeczpospolitą”), jak i tabloidy („Fakt” czy „Super Express”). Ta druga grupa tytułów wydaje się być nieco bardziej odporna na „internetową konkurencję”. Świadczyć mogą o tym np. jednocyfrowe spadki sprzedaży ogółem „SE” i dwucyfrowe „GW” (I półrocze 2017 vs I półrocze 2016 wg ZKDP). Powód tej zróżnicowanej odporności przywołanych tu tytułów na atak informacji dostępnych online można upatrywać częściowo w innym profilu czytelnika czy strukturze sprzedaży – komentuje nam ekspert.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











