Maspex zmienia zasady swoich reklam: szacunek dla wszystkich, żadnej agresji, obsceniczności ani nawiązań do polityki

Grupa Maspex Wadowice po aferze, jaka wybuchła w sierpniu br. z grafikami promującymi napój energetyczny Tiger na Instagramie, wprowadziła standardy komunikacji marketingowej. Mają ich przestrzegać zarówno pracownicy firmy, jak i współpracujące z nią agencje reklamowe - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Maspex zmienia zasady swoich reklam: szacunek dla wszystkich, żadnej agresji, obsceniczności ani nawiązań do polityki
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice

Wprowadzenie dokumentu pod nazwą „Standardy Komunikacji Marketingowej w Grupie Maspex” firma tłumaczy sytuacją, jaka miała miejsce w związku z umieszczoną 1 sierpnia br. reklamą marki Tiger m.in. na Instagramie i Twitterze. Reklama ta przedstawiała środkowy palec w obraźliwym geście i hasło "1 sierpnia dzień pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Nie tylko internauci, ale i media oraz branża reklamowa i marketingowa uznały ją za obraźliwą i przekraczającą wszelkie możliwe granice.

Szefostwo Maspeksu twierdziło, że nie widziało a tym samym nie akceptowało zamieszczanych w social mediach grafik marki Tiger i całą odpowiedzialność zrzucono na agencję J. Walter Thomspon Poland, która jeszcze wtedy dla marki Tiger pracowała. Maspex rozwiązał umowę z agencją ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto przekazał pół miliona złotych na pomoc żyjącym powstańcom w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców" organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maspex-kryzys-wizerunkowy-tiger-jakie-dzialania-marka-odbuduje-reputacje ##

Teraz Maspex wyjaśnia: „Jak pokazało nasze doświadczenie, same zapisy umowne niedostatecznie zabezpieczają nas przed powstaniem sytuacji, jaka miała miejsce w niniejszej sprawie. Z tych też względów, aby nadać jeszcze większą rangę obowiązującym i oczekiwanym w Grupie Maspex standardom w zakresie działań marketingowych (w tym treści komunikacji marketingowej), postanowiliśmy ująć te standardy w jednym dokumencie w formie deklaracji dla naszych pracowników, współpracowników oraz agencji reklamowych”.

Wprowadzone przez Maspex standardy komunikacji marketingowej mają być deklaracją pracowników, współpracowników, wszystkich podmiotów oraz ich pracowników tworzących treści marketingowe, które są udostępniane w jakikolwiek sposób we wszelkich formach komunikacji na rzecz każdej marki produkowanej przez firmę.

Dokument zobowiązuje ich wszystkich m.in. do niewykonywania jakichkolwiek działań, które negatywnie wpłynęłyby na wizerunek firmy lub jej marek oraz do szacunku do każdego niezależnie od jego wieku, płci, rasy, wykształcenia, pochodzenia, narodowości, orientacji seksualnej, przekonań religijnych lub politycznych. Zakazuje treści, które obrażają uczucia religijne, propagują ideologię nazizmu, komunizmu lub apartheidu, bądź kwestionują prawdę historyczną. Standardy te obligują również do tego, by komunikacja marketingowa nie nawoływała do agresji  ani też nie zawierała elementów, które mogą zostać uznane za promowanie, zachęcanie lub instruowanie dla działań przestępczych lub w jakikolwiek sposób nawiązywała do polityki.

Na razie nie otrzymaliśmy od odpowiedzialnej za komunikację korporacyjną w Maspeksie Doroty Liszki odpowiedzi na pytania, jak firma będzie egzekwować przestrzeganie tych zasad wśród swoich pracowników i współpracowników oraz jak zamierza zobowiązać do ich przestrzegania współpracujące z nią agencje marketingowe.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tigera-wzrosla-po-kryzysie-wizerunkowym ##

Standardy Komunikacji Marketingowej w Grupie MaspexPreambuła: Stworzyliśmy niniejsze standardy jako deklarację dla naszych pracowników, współpracowników, wszystkich podmiotów oraz ich pracowników tworzących treści marketingowe, które są udostępniane w jakikolwiek sposób we wszelkich formach komunikacji na rzecz każdej naszej marki.

Deklarujemy, że:

1.Jesteśmy świadomi wagi i wpływu komunikacji marketingowej na wizerunek poszczególnych Brandów, a także całej Grupy i powiązanych z nią podmiotów. W związku z tym zobowiązujemy się do niewykonywania jakichkolwiek działań, które negatywnie wpłynęłyby na wizerunek ww. podmiotów lub produktów w oczach opinii publicznej, godziłyby w dobre imię lub renomę Brandów lub Grupy Maspex.

2.Będziemy przestrzegać zasad obowiązującego prawa, współżycia społecznego i dobrych obyczajów, a wszelkie działania podejmowane będą w sposób odpowiedzialny, mając na uwadze ich szczególny wpływ na społeczny wizerunek Grupy Maspex oraz jej Brandów.

3.W komunikacji szanujemy każdego, niezależnie od jego wieku, płci, rasy, wykształcenia, pochodzenia, narodowości, orientacji seksualnej, przekonań religijnych lub politycznych.

4.Nie dopuszczamy treści, które obrażają uczucia religijne, propagują ideologię nazizmu, komunizmu lub apartheidu, bądź kwestionują prawdę historyczną.

5.Nasza komunikacja nie będzie nawoływać do agresji, zawierać jakichkolwiek elementów, które mogą zostać uznane za promowanie, zachęcanie lub instruowania dla działań przestępczych lub w jakikolwiek sposób nawiązywać do polityki.

6.Zobowiązujemy się z uważnością podchodzić do treści, aby nie były wulgarne, obraźliwe lub obsceniczne.

7.Działalność marketingowa będzie wykonywana z poszanowaniem praw osób trzecich, a w szczególności ich prywatności, dóbr osobistych, praw własności intelektualnej oraz reguł uczciwej konkurencji.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online