SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Drugie miejsce utrzymał „Super Express”, a „Gazeta Wyborcza” zanotowała największy procentowy spadek sprzedaży - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2016 roku wyniosła 268 764 egz., czyli o 10,36 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 162 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,31 proc. Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,36 proc. do 129 786 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz drugi w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza”. (różnica pomiędzy tymi tytułami w listopadzie ub.r. wyniosła 2 376 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej (wówczas przewaga „SE” nad „GW” wyniosła 408 egz.).

W połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,29 proc. Dziennik ten w listopadzie ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 095 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 539 egz., po spadku o 7,85 proc.

ZKDP

listopad

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

387 160

268 764

268 764

418 700

299 819

299 819

-10,36%

Super Express

227 525

132 886

132 162

243 377

141 778

141 058

-6,31%

Gazeta Wyborcza

215 621

148 322

129 786

243 396

177 979

157 055

-17,36%

Rzeczpospolita

61 693

52 200

52 095

66 107

55 948

55 003

-5,29%

Dziennik Gazeta Prawna

54 140

51 844

42 539

58 334

55 876

46 165

-7,85%

Przegląd Sportowy

53 958

26 193

26 193

60 058

28 721

28 721

-8,80%

Gazeta Polska Codziennie

67 477

19 183

19 178

57 525

19 975

19 927

-3,76%

Puls Biznesu

12 864

12 238

9 951

14 109

13 181

10 594

-6,07%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 787

4 723

4 362

10 127

5 740

5 135

-15,05%

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Fakt”, który zyskał 0,68 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,06 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

387 160

268 764

268 764

392 272

266 940

266 940

0,68%

Super Express

227 525

132 886

132 162

230 387

136 405

135 685

-2,60%

Gazeta Wyborcza

215 621

148 322

129 786

225 597

153 088

135 277

-4,06%

Rzeczpospolita

61 693

52 200

52 095

61 806

52 245

52 139

-0,08%

Dziennik Gazeta Prawna

54 140

51 844

42 539

51 966

49 768

42 498

0,10%

Przegląd Sportowy

53 958

26 193

26 193

55 454

27 213

27 213

-3,75%

Gazeta Polska Codziennie

67 477

19 183

19 178

70 086

19 898

19 890

-3,58%

Puls Biznesu

12 864

12 238

9 951

12 996

12 317

9 966

-0,15%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 787

4 723

4 362

6 775

4 736

4 372

-0,23%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jeg
A już za chwilę dane za grudzień i kolejne spadki w prenumeracie GW. Koniec żerowania na państwowej kasie.
odpowiedź
User
donek
tak trzymać!!!
odpowiedź
User
prawnik
Spójrzcie na tabelę. Spadki od góry do dołu. Nawet u tych tytułów, które w nowym rozdaniu otrzymały rządowe prenumeraty.
Koniec epoki papieru idzie szybkimi krokami.
odpowiedź