SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szykują się zmiany w TVN. „Silniejsza integracja z Discovery, oferta dla widzów o każdej porze dnia, na każdym urządzeniu”

W ubiegłym tygodniu ogłoszono odejście Piotra Koryckiego ze stanowiska prezesa TVN Discovery Polska, zastąpi go Katarzyna Kieli. Celem Grupy ma być teraz silniejsza integracja z Discovery, priorytetem ma być zapewnienie widzom oferty dostępnej o każdej porze, na każdym urządzeniu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

W związku ze zmianami organizacyjnymi z Discovery ma odejść kilku szefów dotychczasowych regionów m.in. także Piotr Korycki, prezes TVN. Zastąpi go Katarzyna Kieli - prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

Od września br. Discovery wprowadza także nową strukturę organizacyjną w regionie EMEA obejmującym 140 rynków w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Koncern podkreśla, że restrukturyzacja ma na celu wprowadzenie prostszej i bardziej efektywnej struktury, która umożliwi szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby widzów, zwłaszcza na dynamicznie rozwijającym się rynku VOD.

Spytaliśmy nadawcę, co według niego oznacza w praktyce ta zmiana. Eksperci w rozmowie z nami mieli odmienne zdania na ten temat: Małgorzata Węgierek, szefowa Havas Media Group w komentarzu dla portalu Wirtualnemedia.pl zaznacza, że  „ta zmiana wydaje się być naturalną konsekwencją zakupu TVN przez Discovery”.

Natomiast według Marka Sowy ekspert rynku mediów, były prezes UPC Polska i Agory, obecnie związany m.in. z Golf Channel Polska „przejęcie sterów polskiego nadawcy bezpośrednio przez Katarzynę Kieli świadczy o dużym znaczeniu polskiego rynku dla amerykańskiej grupy mediowej, przy okazji tworząc naturalny, dodatkowy bufor przed niewczesnymi zapędami lokalnych polityków w kwestii tzw. repolonizacji.

Sama spółka odpowiedziała nam, że w praktyce stanowisko prezesa pozostanie nieobsadzone, a działalność firmy w Polsce Katarzyna Kieli będzie nadzorowała w ramach swojej obecnej regionalnej funkcji prezes i dyrektor zarządzającej Discovery EMEA. - Polska będzie zarządzana jako niezależny rynek, oddzielnie od pozostałych krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Dzieje się tak, ponieważ Polska jest bardzo ważnym rynkiem zarówno w skali całego Discovery, jak i makroregionu EMEA obejmującego Europę, Bliski Wschód i Afrykę. EMEA jest dla Discovery drugim największym regionem po Stanach Zjednoczonych – stwierdza w komentarzu dla portalu Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Discovery Polska.

Silniejsza integracja z Discovery

Na czym mają polegać zmiany w strategii i w sposobie zarządzania Grupą? Jak się dowiadujemy, będą przebiegać „w kierunku postępującej, silniejszej integracji z Discovery”.

- Będziemy również dążyć do lepszej współpracy na poziomie całej grupy oraz pełnego wykorzystania know-how i skali Discovery w regionie. Jednocześnie musimy brać pod uwagę, że funkcjonujemy w branży podlegającej nieustannym, niezwykle dynamicznym zmianom, które w ostatnim czasie nabrały dodatkowo tempa w związku z trwającą pandemią COVID-19. Dlatego firma będzie ciągle ewoluowała, tak by możliwie najlepiej i najskuteczniej konkurować oraz stabilnie się rozwijać – zaznacza nadawca.

Priorytetem dla Grupy ma być też zapewnienie widzom oferty, która „będzie łatwo dostępna o każdej porze dnia i na każdym urządzeniu”.

- Temu służy realizowana przez Discovery strategia rozwoju usług D2C (direct to consumer – skierowanych bezpośrednio do odbiorcy), w tym silna pozycja grupy na dynamicznie rozwijającym się rynku VOD - przekazało nam biuro prasowe TVN Discovery Polska.

W ramach integracji w firmie mają zostać połączone regiony Wielkiej Brytanii i Skandynawii, kraje niemieckojęzyczne będą zarządzane łącznie z krajami Beneluxu, a Francja łącznie z Hiszpanią i Portugalią. Utworzone zostanie nowe stanowisko, które połączy kierowanie zespołem kanałów pan-europejskich z zarządzaniem rynkami Europy Centralnej, Rosją, Bliskim Wschodem i Afryką. Polska będzie zarządzana jako niezależny rynek.

W drugim kwartale br. Discovery zanotował spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.

Dołącz do dyskusji: Szykują się zmiany w TVN. „Silniejsza integracja z Discovery, oferta dla widzów o każdej porze dnia, na każdym urządzeniu”

36 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
IOP
i tak próba Repolonizacji przepraszam Dekoncentracji będzie podjęta ciekawe jak się skończy .
odpowiedź
User
Kret
Może też tak być, że TVN, po wyjęciu z niego aktywów atrakcyjnych dla Discovery jest szykowany do sprzedaży.
odpowiedź
User
Telewidz
Nie będzie już balów TVN w tv? Białe sale , białe stoły ,stroje też . Wszystko jak u dziewicy,.... no i te ścianki
odpowiedź